بازدید از کوه های رنگی چین

به گزارش تور چین ارزان، چین پر از شگفتی است، و این شگفتی ها در طبیعت این کشور هم به جذابیت تاریخش است، یکی از شگفتی های چین، کوه های رنگین کمانی ژانگی دانژیا میباشد، در ادامه با ما همراه باشید تا زا این شگفتی طبیعی چین صحبت کنیم.

بازدید از کوه های رنگی چین

دست طبیعت میلیون‌ها سال پیش رنگ‌های مکمل را روی کوه‌های استان گانسوی چین پاشیده است. اشکال زمین‌شناسی‌ای در چین وجود دارند که به حق به کوه‌های رنگین‌کمانی ملقب شده‌اند. این مناظر طبیعی رنگین پارک زمین‌شناسی ژانگی دانژیا (Zhangye Danxia) در استان گانسو چین را با رنگ‌هایی که کمتر در مناظر طبیعی دیده می‌شوند، تزئین کرده‌اند. کوه‌ها رگه‌های راه‌راهی از رنگ‌های جاندار قرمز، آبی، بنفش، سبز و زرد را به رخ می‌کشند.

کوه‌ها را انگار با مداد شمعی رنگ کرده‌اند، اما چطور این محوطه‌، که از سال 2009 هم جزو میراث جهانی یونسکو شده، چنین رنگ‌هایی را به خود گرفته است؟ ده‌ها میلیون سال پیش، این رشته‌کوه‌ از لایه‌های فشرده معدنی و سنگ‌هایی با رنگ‌های مختلف تشکیل شد. وقتی جزیره‌ای، که اکنون با نام هند می‌شناسیم، میلیون‌ها سال پیش با صفحات زمین‌شناسی اوراسیا برخورد کرد، این رشته‌کوه به وجود آمد.

بر اثر برخورد، لایه‌های رنگی بالا آمد و خطوط عمودی متنوع ظاهر شد. اما این پدیده یکتا نیست؛ طیف رنگی بریتیش کلمبیا نیز مشابه کوه‌های رنگین‌کمانی چین است.

انتشار: 25 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 72

به "بازدید از کوه های رنگی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از کوه های رنگی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید