سرمربی کوراش: پایمال شدن طلای ملک محمدی توطئه ازبک ها بود، نصیرنژاد نمی توانست کاری بکند

به گزارش تور چین ارزان، سرمربی تیم ملی کوراش با تاکید براینکه نصیرنژاد رییس ایرانی کمیته برگزاری رقابت های کوراش بازی های آسیایی هیچ نقشی در پایمال شدن حق ورزشکار ایران نداشت، گفت: این توطئه ازبک ها بود و به هر شکل ممکن آن را اجرایی کردند.

سرمربی کوراش: پایمال شدن طلای ملک محمدی توطئه ازبک ها بود، نصیرنژاد نمی توانست کاری بکند

خسرو دلیر در مصاحبه با خبرنگاران، درباره ادعای مطرح گردیده مبنی بر زد و بند برای شکست محمد ملک محمدی کوراش کار ایران در بازی های آسیایی که باعث حذف او در همان دور نخست و مهیا شدن شرایط برای قهرمانی نماینده ازبکستان شد، اظهار کرد: این موضوع را به حساب بدشانسی این بنده خدا بگذارید. او از شانس بد در روز آخر به میدان رفت و این در حالی بود که ایران در روز نخست به مدال های خوبی رسیده بود بنابراین ازبک ها که نفوذ بسیار زیادی در کوراش دارند می خواستند به هر شکل ممکن جلوی قهرمان شدن ملک محمدی و تیم ایران را بگیرند. ازبک ها از روز نخست هر کاری کردند تا ایران قهرمان نگردد و خودشان طلاها را صید نمایند و به همین خاطر با نفوذ در داوری کاری کردند ملک محمدی در همان مبارزه نخست شکست بخورد و با همه شایستگی برای کسب مدال طلا حذف گردد.

سرمربی تیم ملی کوراش ایران درباره ادعای ملک محمدی مبنی بر اظهارات رضا نصیرنژاد رییس ایرانی برگزاری رقابت های کوراش به محمد ملک محمدی که گفتهشرمنده ام قرعه به نام تو افتاد گفت: بحث کمیته برگزاری مسابقات با داوری کاملا متفاوت است.اگر نصیرنژاد نبود شاید روز اول این کار را می کردند. ازبک ها در کوراش نفوذ زیادی دارند تا جاییکه دست نصیرنژاد هم به جایی نمی رسد. او خیلی هم به ما لطف داشت و یاری کرد. ما نمی توانیم ناداوری و شکست ملک محمدی را بر گردن نصیرنژاد بیندازیم. نصیرنژاد رییس انجمن کوراش ایران است، مگر می گردد او از کسب مدال های بیشتر توسط ورزشکاران ایران بدش بیاید؟

وی توضیح داد: برداشت ها از این حرف نصیرنژاد می تواند متفاوت باشد. با توجه به مدال آوری ایران در روز نخست، نصیرنژاد می دانست که ازبک ها هر کاری می نمایند تا ایران به طلا نرسد تا از ایران در جدول مدال ها نیز پیشی بگیرند و هم نگذارند ما در کوراش قهرمان شویم. منظور او این بوده که ازبک ها با نفوذ حق ملک محمدی که شانس اصلی طلا برای ما بود را پایمال کردند. اصلا بحث توطئه از طرف ایران نبود و نباید این حرف ها مطرح گردد.

دلیر در ادامه مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع درست است که مدال ها خارج از میدان مبارزه تقسیم گردیده است گفت: این حرف را قبول ندارم. اگر جدول مدال ها را نگاه کنیم می بینیم به غیر از ایران و ازبکستان، کره و قزاق ها نیز مدال گرفتند. اگر اینگونه بود ازبک ها حتی نمی خواستند یک مدال به کشور دیگری برسد. ما با همه سختی ممکن توانستیم این مدال ها را از چنگ آن ها دربیاوریم.

سرمربی تیم ملی کوراش درباره اینکه آیا اعتراضی از سوی ایران صورت گرفت یا خیر اظهار کرد: ازبک ها نفوذ گسترده ای در کوراش دارند و اعتراض هم می کردیم بی فایده بود. وقتی همه چیز دست خودشان است اعتراض فایده ای ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود هیچ پاداشی از سوی مسئولان کاروان به ملک محمدی داده نشد گفت: اتفاقا از سجادی سرپرست کاروان هم خواستم به او پاداش بدهند چون واقعا حق این بچه که ماه ها زجر کشیده بود و براحتی طلا می گرفت را خوردند، اما او در جواب گفت در اندونزی نمی توانیم این کار را انجام بدهیم و باید به تهران برسیم ببینیم چه کار می توانیم بکنیم!

دلیر گفت: پاداش حق مسلم ملک محمدی است چرا که او در اندونزی قربانی شد و به حقش نرسید. حالا حالاها نمی توان او را به لحاظ روحی و روانی جمع و جور کرد. به او حق می دهم عصبانی باشد اما بی انصافی است اگر بخواهیم این اتفاق را گردن نصیرنژاد بیندازیم. در جوجیتسو هم اماراتی ها لابی داشتند و همه مدال هارا درو کردند. از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می خواهم حق ملک محمدی را بدهند چرا که اگر حقش را نمی خوردند او قطعا طلایی ایران می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 171

به "سرمربی کوراش: پایمال شدن طلای ملک محمدی توطئه ازبک ها بود، نصیرنژاد نمی توانست کاری بکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی کوراش: پایمال شدن طلای ملک محمدی توطئه ازبک ها بود، نصیرنژاد نمی توانست کاری بکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید