شناساندن بیابان لوت به جهان، با ثبت در فهرست جهانی میراث طبیعی

به گزارش تور چین ارزان، رئیس پایگاه دنیای بیابان لوت کشور در جلسه ای که در سالن جلسات موزه منطقه ای جنوب شرق برگزار گردید، اظهار کرد: وقتی اثری در فهرست دنیای میراث فرهنگی قرار می گیرد، آن اثر برای همه دنیا ارزشمند می گردد.

شناساندن بیابان لوت به جهان، با ثبت در فهرست جهانی میراث طبیعی

به گزارش خبرنگاران- مهران مقصودی با بیان این مطلب اضافه کرد: بعد از 45 سال اولین اثر طبیعی دنیا ثبت شد و برای حفظ این عنوان باید کوشش زیادی صورت گیرد .

مقصودی ادامه داد: توسعه گردشگری باعث ایجاد امنیت می گردد، بنابراین باید از وجود چنین قابلیت هایی استفاده گردد و صنعت گردشگری در این استان رونق بیشتری پیدا کند .

وی به راه اندازی سایت بیابان لوت اشاره نمود و اضافه کرد: مدیریت مسیر ها و مدیریت برگزاری تورهای گردشگری متعدد از نکات مهمی است که باید در راستای حفظ این عنوان صورت گیرد .

مقصودی اعلام نمود: برای حفظ این قابلیت و بکر نگه داشتن آن باید ضمن فراهم ساختن زیرساخت های گردشگری، مدیریت جمع آوری زباله در این مکان در دستور کار قرار گیرد .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز اضافه کرد: 10 درصد مساحت کشور را بیابان لوت به خود اختصاص داده و یک جاذبه بی نظیر در کشور است.

عدنان حسینی گفت: این بیابان به طور کلی در 3 استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان واقع شده است و بخشی از آن که در سیستان و بلوچستان واقع شده است که بیشترین پوشش گیاهی و جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده است .

وی با بیان اینکه گرم ترین نقطه دنیا در بیابان لوت واقع شده است، گفت: این بیابان با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، یک قابلیت بزرگ برای استان و یک شگفتی برای دنیاست .

حسینی یادآور شد: در 2 سال اخیر شاهد اقدامات و اتفاقات خوبی برای این مکان بودیم که از جمله آن افتتاح پایگاه دنیای بیابان لوت در نصرت آباد بود .

وی گفت: مهمترین اقدامی که باید برای این مکان در نظر گرفته گردد، ایجاد راه دسترسی بوده که یکی از مسائل گردشگران است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: برای بکر نگه داشتن این بیابان از جامعه محلی یاری زیادی گرفته شده و اقداماتی انجام شده ولی احتیاج است تا کمپ هایی در آنجا ایجاد گردد تا به جذب گردشگر و در عین حال بکر نگه داشتن آن یاری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 216

به "شناساندن بیابان لوت به جهان، با ثبت در فهرست جهانی میراث طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناساندن بیابان لوت به جهان، با ثبت در فهرست جهانی میراث طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید