شهر ممنوعه چین مرکز توجه گردشگران به معماری و تاریخ چین

به گزارش تور چین ارزان، کاخهای شهر ممنوعه پکن به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه کاخ سلطنتی در جهان به عنوان بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین کاخ سلطنتی در جهان شناخته می‌شود. این مجموعه از دو بخش تشکیل شده‌است , یکی از کاخهای معمولی است که در آن امپراتور در آنجا حکومت را حفظ کرده و کشور را از طریق قدرت امپراطوری خود هدایت می‌کند و دیگری دربار داخلی است که در آن امپراطور با خانواده خود زندگی می‌کند و مناسک مذهبی را انجام می‌دهد. با گنج‌های معماری غنی و آثار تاریخی گران قیمتی که منتظر شما هستند، یک برنامه سفر خوب آماده‌شده به طور حتم به بازدید شما کمک خواهد کرد.

شهر ممنوعه چین مرکز توجه گردشگران به معماری و تاریخ چین

برای کشف این جاذبه شگفت انگیز تور چین با ما همراه باشید. گروه‌هایی از سالن‌های مجلل و کاخ‌ها در امتداد محور مرکزی 960 متر (1,049.9 یارد) مرکزی گسترش یافتند که از دروازه مریدین (Wumen) در جنوب تا دروازه Shenwumen در شمال بود.

با ارتفاع 35 متری (114.8 فوتی)، مریدین که در آن مراسم رسمی در دوران سلسله‌های مینگ و کینگ برگزار شد، دروازه جنوبی شهر ممنوع است. در حال حاضر تنها به گردشگران تور چین اجازه ورود به این دروازه داده می‌شود. شما متوجه خواهید شد که سه دروازه در دروازه مریدیان وجود دارد. در واقع، پنج دروازه با دو تای دیگر در قسمت داخلی برج شرقی و غربی دارد. دروازه اصلی بزرگ‌تر در وسط منحصرا توسط امپراطوران در سلسله‌های مینگ و کینگ به کار می‌رفت. با این حال، دو استثنا وجود داشت : یکی این بود که همسر امپراطور می‌توانست در همان روزی که با امپراطور ازدواج می‌کرد، از دروازه ورود به تخت‌روان وارد شود. اعضای خانواده سلطنتی مجاز بودند از دروازه سمت چپ استفاده کنند، در حالی که درباریان از آن طرف راست استفاده می‌کردند. دو دروازه دیگر تنها زمانی باز می‌شدند که مراسم یا مراسم خاصی در تالار شورای عالی وجود داشت.

پیشنهاد می‌کنیم که شما یک راهنمای تور حرفه‌ای را به محض ورود به دروازه مریدیان در سمت چپ خود استخدام کنید. نکته این است که این راهنما شما را به سایت‌هایی در امتداد محور مرکزی هدایت کند. هم چنین شما می‌توانید یک راهنمای صوتی اجاره کنید که تنها با واریز  100 یوان به یک راهنمای صوتی هزینه می‌کند. بعد از اینکه آن را به دروازه باز گردانید، می‌توانید آن را به دست آورید.

تنها یک پیاده‌روی کوتاه در امتداد محور مرکزی، پنج پل چوبی موازی با یک رودخانه با شکل کمانی که در زیر آن‌ها در میدان روبروی دروازه‌های هماهنگی عالی جریان دارد را پیدا خواهید کرد. به آن‌ها پل گلدن استیت و رودخانه گلدن گیت گفته می‌شد تا آن‌ها را از پل گلدن آبی و رودخانه در مقابل میدان تیان آن من متمایز کند. بار دیگر پل در وسط تنها توسط امپراطور و ملکه مورد استفاده قرار گرفت. چرا چنین رودخانه‌ای در میدان طراحی شده‌بود ? وظایف آن در زیر توضیح داده شده‌است : ایجاد یک چشم‌انداز فرخنده در هر دو سلطه امپراطوری و رفاه کشور مطابق با قوانین فنگشویی (فنگشویی یک رشته سنتی چینی است که نشان می‌دهد چگونه انسان‌ها می‌توانند در هماهنگی با طبیعت هم‌زیستی داشته باشند).

سپس شما را به سمت دروازه متحد (Xiehemen) در سمت شرقی محور مرکزی و دروازه هماهنگی عالی هدایت خواهیم کرد. دروازه متحد ورودی تالار افتخار ادبی (Wenhuadian)، تالار کابینه سلطنتی و معماری دیگر در قسمت شرقی شهر ممنوع است.

علاوه بر شرق دروازه "هارمونی یکپارچه " می‌توانید تالار افتخار ادبی، سالن‌های پشتی و ساختمان‌های جنبی آن را ببینید. این عمارت در ابتدا با کاشی‌های سبز براق ساخته شده‌بود، و تالار اصلی امیران ولیعهد بود. پس از مدتی سقف‌ها با کاشی‌های زرد رنگ جایگزین شدند، زیرا تالار به مکانی تبدیل شد که در آن امپراطوران در هر دو سلسله مینگ و کینگ گزارش‌ها خواندن را در زمینه آموزش چهار کتاب (تعالیم عالی، کنفوسیوس، کلاسیک کتاب تاریخ، و بهار و پاییز) و نیز مرور مقالات دانشمندان پس از امتحانات کاخ مطالعه می‌کردند. امروزه این تالار به عنوان " گالری سفالی " با بیش از 400 موزه به دقت انتخاب شده‌است.

پس از ترک تالار افتخار ادبی، به شما توصیه می‌شود که به سمت دروازه of متحد برگردید و به سمت دروازه of (Xihemen) حرکت کنید. این ورودی تالار (Wuyingdian) و برخی از ساختمان‌های دیگر در قسمت غربی کاخ امپراطوری است. از همان سبک معماری به عنوان " دروازه هارمونی یکپارچه "، خانه ییلاقی در هر دو طرف دروازه به عنوان دفتر ترجمه زبان - چین (Fanshufang)، دفتر خاطرات امپراطوری (Qijuguan) و برای گارد امپراطوری به کار رفتند.

پس از ورود به دروازه، شما به تالار حکومت‌نظامی (که همچنین تالار of نظامی نیز نامیده می‌شود)، که تالار افتخار ادبی را در جناح شرقی از دور منعکس می‌کند، خواهید رسید. تالار مارتیالیس در دوران حکومت امپراتور Yongle در دودمان مینگ ساخته شد و به عنوان محل زندگی و کار امپراطوران بود. بعدها در دودمان Qing، امپراطوران این مراسم مذهبی و مراسم مذهبی را در این کشور برگزار کردند. در دوران سلطنت امپراطور Kangxi و کیان لونگ در دودمان چینگ چین به تدریج به چاپخانه رسمی رسید. امروزه تالار هنرهای رزمی به Calligraphies و گالری نقاشی تبدیل شده‌است. همچنین می‌توانید از تالار اخلاق Bathing که در آن یک حمام سبک عربی متمایز وجود داشت لذت ببرید.

به سوی پل گلدن استیت بر روی محور مرکزی برگردید، از روی آن عبور کنید، و شما به ورودی اصلی کاخ سلطنتی بیرونی، دروازه هماهنگی عالی (Taihemen) خواهید رسید. دروازه کاخ ممنوع بزرگ‌ترین و جدیدترین دروازه کاخ است. این دروازه جدید در سال 1889 ساخته شد و یک سال بعد از آن توسط آتش تخریب شد. اینجا بود که امپراطوران دودمان مینگ دادگاه‌های صبح را برگزار کردند. شما می‌توانید دو شیر برنزی جاندار را از وقار و اقتدار که با شکوه در بیرون از دروازه قرار دارند، ببینید. گفته می‌شود که شیر نر در شرق توپ را با پنجه راستش شوخی می‌کند، قدرت مافوق قدرت مطلق را نشان می‌دهد، در حالی که شیر ماده در سمت چپ پنجه چپش را با ملاطفت اویزان کرده‌است، که دلالت بر کامیابی این خانواده سلطنتی دارد.

در ادامه این تور، شما خود را در یک میدان با شکوه پس از عبور از دروازه of عالی خواهید یافت. نمایشگاه تجسم خیرخواهی (Tiren ge) و نمایشگاه گستره عدالت (Hongyi ge) به ترتیب در سمت شرق و غرب میدان مربعی و با تالار باشکوه هماهنگی عالی (Taihedian) ایستاده‌اند. نمایشگاه گستره عدالت اکنون سلاح‌های دودمان چینگ را به نمایش می‌گذارد که اکثر آن‌ها مقالات سلطنتی بودند. نمایشگاه گستره عدالت به عنوان سالن نمایشگاهی در زمینه موسیقی و مراسم درباری به عموم باز می‌گردد. هر دو این غرفه‌های به خوبی ارزش دیدن را دارند.
زمانی که به معماری در محور مرکزی میدان نزدیک شوید، تعجب بیشتری خواهید کرد. در بیش از 8 متر ارتفاع با سه ردیف، تالار هماهنگی عالی (Taihedian)، تالار هماهنگی مرکزی (Zhonghedian) و تالار سازگاری نگهداری (Baohedian)، در محور مرکزی جنوب به شمال ایستاده‌اند.

به عنوان بزرگ‌ترین ساختمان چوبی موجود، تالار هماهنگی عالی عالی‌ترین و عالی‌ترین ساختار در موقعیت کلیدی شهر ممنوع است. این مراسم به مراسم‌های مهم و احکام مهم امپراطوری، مانند the امپراطور جدید، عروسی امپراطوران، جشن تولد، و غیره در بهار در مقابل تالار شورای عالی، و the لیانگ - یک ظرف غذای باستانی به طور جداگانه در گوشه جنوب شرقی و گوشه جنوب غربی اختصاص داشت. هر دوی آن‌ها سمبل قدرت عالی امپراطور هستند. هنگامی که برای اولین بار به سقف دوگانه تالار هماهنگی عالی نگاه می‌کنید، ممکن است ابتدا به مجسمه‌سازی توجه کنید، که Chiwen نامیده می‌شود، که در هر دو طرف سقف بالای سقف قرار دارد. این افسانه وجود دارد که چیون یکی از نه پسر of است که می‌تواند آتش را دور نگه دارد، بنابراین به طور گسترده به عنوان تزیین سقف در زمان‌های باستان مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، شما می‌توانید ببینید که 11 مجسمه حیوان ظریف وجود دارد، که قدرتمند، خوش‌شانس، و چهره‌های شرافتمندانه ای هستند که از افسانه‌ها و افسانه‌ها کشیده شده‌اند. این مجسمه‌ها همچنین به منظور اصلاح کاشی‌ها و مشخص کردن درجه سالن‌ها طراحی شده‌اند. هر چه مجسمه بیشتری داشته باشد، تالار بالاتر است. چشمان شما از سالن پر زرق و برق خیره کننده شگفت‌زده خواهند شد. در سلسله مینگ (1522)، تخت برجسته چوب صندل، که یکی از the باید ببیند، بر روی یک سکوی دو متری در مرکز تالار قرار داده می‌شود.

در راه رفتن به تالار هماهنگی مرکزی، به یک پاتیل بزرگ با طلایی طلایی در هر دو طرف تالار هماهنگی عالی توجه خواهید کرد. در کاخ سلطنتی، 308 پاتیل بزرگ و کوچک وجود دارد که در میان آن‌ها تنها 18 عدد از این نوع و اندازه وجود دارد. علاوه بر زینتی، پاتیل همچنین برای ذخیره آب مورد استفاده قرار گرفت در صورتی که هر تالاری به آتش کشیده می‌شد. به عنوان کوچک‌ترین یکی از این سه سالن اصلی، تالار هماهنگی مرکزی یک ساختمان مربعی با سقف هرمی تک لبه است. این بار شما تنها 9 مجسمه را در هر گوشه طاق خواهید یافت، که نشان می‌دهد این تالار در مقایسه با تالار شورای عالی، درجه پایینی دارد. به طور عمده یک تالار برای امپراطور بود که وقتی جشنی برپا شد در راه خود به تالار شورای عالی صلح برود.

تالار سازگاری نگهداری ساختمان بعدی است که خواهید دید. با 10 مجسمه جانور مانند در هر گوشه سقف، این تالار مکانی بود که امپراطوران به مقامات عالی درباری، شاهزادگان مغول و ژین جیانگ در سال نو و روز پانزدهم اولین ماه قمری را در دوران سلسله‌های مینگ و کینگ دادند. همچنین در اینجا بود که جشن عروسی شاهزاده برگزار شد. میلیون ها مجموعه سلطنتی، کالاهای تاریخی و فرهنگی دودمان چینگ در حال حاضر در خانه‌های ییلاقی غربی و در سمت شمال غربی به نمایش گذاشته شده‌اند. هنگامی که از پلکان پشت تالار سازگاری نگهداری شده پایین می‌رفت، نباید از دیدن مجسمه معروف به مرمر در وسط آن محروم شود. مجسمه آسودگی مرمری یک صحنه زنده از نه اژدها بازی می‌کند که با مروارید بازی می‌کنند و در آب دریا، صخره و ابرها ضربه می‌زنند.

تاکنون شما این دیدار را به مهم‌ترین مکان‌های دادگاه معمولی رسیده‌اید. شما می‌توانید از طریق دروازه خلوص آسمانی به دادگاه مرکزی بروید. امپراطوران این کشور هر چند روز یا هر ماه از منطقه Xianfeng در دودمان چینگ کار می‌کردند.

چند دقیقه پس از وارد شدن به دروازه بهشت آسمانی کاخ خلوص آسمانی را آشکار می‌کند که به عنوان محل اقامت و محل فعالیت‌های اجرایی در دوران سلسله‌های مینگ و نخستین کینگ عمل می‌کند. از دوره امپراتور Yongzheng در دودمان چینگ، این کشور به مراسم رسمی دادگاه داخلی و یا دریافت ماموریت‌های دیپلماتیک خارجی اختصاص داشت. در دودمان چینگ، تابوت امپراطور به مدت سه روز پس از مرگش در کاخ نعمت بهشت باقی خواهد ماند. ممکن است متوجه شوید که یک جایگاه برنجی طلایی در هر دو طرف کاخ وجود دارد. گفته می‌شود که چپ، تمامیت ارضی را نشان می‌دهد در حالی که فرد راست نماد فراوانی و برداشت است. یک ستون سنگی به نام ژنگ هی مینگ، که توسط امپراتور Kangxi از خط اصلی دودمان چینگ، Shunzhi کپی شده بود، نوشته شده بود و بر روی دیوار شمالی آویزان بود. امپراطور از سلطنت امپراطور Yongzheng در سلسله کینگ، به منظور جلوگیری از کش‌مکش میان شاهزادگان، دو فرمان شاهانه را که نام امپراطور بعدی را به طور محرمانه اعلام کرده بود، خواهد نوشت. یک حکم سلطنتی به طور خصوصی توسط امپراطور نگه‌داشته شده بود و دیگری پشت ستون سنگی Zheng - Guang - مینگ گذاشته شده بود. وقتی امپراطور از آنجا دور شد، درباریان بالا دو فرمان امپراطور را صادر خواهند کرد، آن‌ها را شناسایی و فرمان را اعلام خواهند کرد. خانه‌های ییلاقی شرقی و غربی قصر آسمانی به ترتیب به سالن‌های نمایشگاهی در مراسم عروسی امپراتوران Qing و مراسم تولد نیز تبدیل شده‌اند.

نمادگذاری که امپراطور و همسرش باید عمیقا به یکدیگر متصل شوند و در هماهنگی با یکدیگر زندگی کنند، تالار تاج آسمانی و زمینی (Jiaotaidian)، اتاق تخت خوابی برای تبریک گفتن و دیدار با پادشاهان، شاهزاده خانم‌ها، و همسران شاهان بود.

در شمال، شما به قصر ارامش زمینی خواهید رسید. این کشور در دودمان مینگ به عنوان مقر ملکه خدمت کرده‌است. پس از بازسازی در دوران سلطنت نخستین امپراطور به نام Shunzhi در دودمان چینگ، دو روز پس از ازدواجشان برای امپراتور و ملکه در دو روز نخست پس از ازدواج، و نیز محل مراسم قربانی of (اعتقاد مذهبی of) به اتاق زفاف رسیدند.
در حالی که از کاخ‌های اسرار آمیز، سالن‌ها و گنج‌های گران بها تعجب می‌کنم، به شما توصیه می‌شود که به شمال به باغ امپراطوری بروید (Yuhuayuan). این سازه در سال 1420 ساخته شده‌است و چندین بار تعمیرات را انجام داده‌است، همچنان طرح اصلی را حفظ می‌کند. باغ امپراطوری بیشتر از مکانی بود که امپراطور، ملکه و همسران شاه برای آرام کردن یا مشاهده مناظر زیبای آن، برای مراسم قربانی، جمع‌آوری کتاب و خواندن به کار می‌رفت. باغ کاملا با درختان سرو و درختان سرو و درختان سرو زیبایی دارد ; مناظر گلدانی زیبا، غرفه ها و راهروها، منطقه ; مسیرهای پر از سنگ فرش متقاطع، که در میان غرفه‌ها و سالن‌ها می‌گذرد.

کمی پس از بازدید از باغ امپراطوری، شما آخرین توقف این مسیر را خواهید داشت که دروازه دلاوری (شمال) در شمال است. به عنوان گیت پشتی، آن به طور عمده برای اعضای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت تا وارد کاخ شوند و از کاخ خارج شوند. زنگ در خانه به صدا درآمد و از سپیده‌دم تا تاریکی علامت داده شد، در حالی که تنها هنگام عبور امپراطور از دروازه مجاز به زدن طبل بود، وقت آن رسیده بود که با شهر ممنوع خداحافظی کند. ما معتقدیم که شما از این سفر با کمک راهنمای ما لذت خواهید برد.

انتشار: 8 تیر 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 101

به "شهر ممنوعه چین مرکز توجه گردشگران به معماری و تاریخ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر ممنوعه چین مرکز توجه گردشگران به معماری و تاریخ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید