صالحی امیری: با برنامه استراتژیک می توانیم جهت جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم، فدراسیون ها با موزه ملی ورزش همکاری نمایند

به گزارش تور چین ارزان، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: احتیاج داریم که ورزش را به عنوان احتیاج ملی تبلیغ و برای این احتیاج ملی باید برنامه ملی تدوین کنیم و به این منظور باید رویکرد استراتژیک داشته باشیم.

صالحی امیری: با برنامه استراتژیک می توانیم جهت جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم، فدراسیون ها با موزه ملی ورزش همکاری نمایند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری در نشست فدراسیون های ورزشی در مرز خسروی گفت: ما احتیاجمند هستیم که در دهه پنجم با گفتمان جدیدی با جامعه و جهان سخن بگوییم و استراتژی و سیاست جدیدی در داخل کشور، منطقه و جهان داشته باشیم.

وی مشکل اصلی چهار دهه انقلاب اسلامی را عدم توسعه انسانی دانست و گفت: در این دهه باید ایران را با شاخصه تمدنی، فرهنگی، ورزشی به جهان معرفی کنیم که دست یافتنی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه به تمدن های مختلف نقاط ایران اشاره و توضیح داد: معرفی ایران با شاخصه های تمدنی، فرهنگی و ورزشی به جهان قابل دست یافتن است و برای این مهم احتیاجمند توسعه انسانی هستیم و برای تحقق این مهم احتیاج به انسان های توسعه یافته داریم و انسان توسعه یافته نیز با از آگاهی و خلاقیت برخوردار بوده و دارای تعقل و تدبر است. در واقع انسانی است که منافع ملی را بر منفعت فردی ترجیح می دهد و به اصل گفت وگو و سازگاری اجتماعی اهمیت می دهد و در فرایند تحولات هم تاثیرگذار است، همچنین انسان توسعه یافته ورزش می نماید و از سلامتی برخوردار است و به نشاط اجتماعی و ورزش قهرمانی به عنوان محور غرور ملی توجه ویژه دارد.

صالحی امیری انسان توسعه یافته را اخلاق مدار دانست و با بیان اینکه نقدپذیر است، از افراط و تفریط پرهیز نموده و به قانون و محیط زیست توجه ویژه ای می نماید.

وی انسان توسعه یافته را اعتدال گرا دانست و تاکید نمود: انسان توسعه یافته همدلی و همنوایی دارد، بطوریکه در زلزله استان کرمانشاه هم دیدیم که وقتی آنجا لرزید، انسان ها هم لرزیدند و به یاری شتافتند. رئیس کمیته ملی المپیک عرصه ورزش را مورد توجه قرار داد و مطرح نمود: ورزش برای توسعه احتیاجمند مدیران توسعه یافته است و در این بین احتیاج داریم که ورزش را به عنوان احتیاج ملی تبلیغ و برای این احتیاج ملی باید برنامه ملی تدوین کنیم و به این منظور باید رویکرد استراتژیک داشته باشیم. صالحی امیری لزوم برنامه استراتژیک در دهه پنجم را مورد تاکید قرار داد و گفت: با برنامه استراتژیک می توانیم راستا جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم. وی در انتها فدراسیون ها را به همکاری با موزه ملی ورزش فرا خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 308

به "صالحی امیری: با برنامه استراتژیک می توانیم جهت جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم، فدراسیون ها با موزه ملی ورزش همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: با برنامه استراتژیک می توانیم جهت جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم، فدراسیون ها با موزه ملی ورزش همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید