محبی: خادم سرمربیگری تیم ملی کشتی را به فرد دیگری واگذار کند، آه برخی کشتی گیران دامن تیم را می گیرد!

به گزارش تور چین ارزان، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت: اینکه رسول خادم هر دو کار ریاست و فنی را با هم انجام می دهد اشتباه است و حتما باید کار فنی را به سایر مربیان واگذار کند.

محبی: خادم سرمربیگری تیم ملی کشتی را به فرد دیگری واگذار کند، آه برخی کشتی گیران دامن تیم را می گیرد!

محمدحسن محبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات دنیای 2018 بوداپست گفت: اصلا دلم نمی خواهد رسول خادم از فدراسیون کشتی برود اما فکر می کنم کسانی که اطراف خادم هستند به او اطلاعات اشتباه می دهند. اینکه او هر دو کار ریاست و فنی را با هم انجام می دهد اشتباه است و حتما باید کار فنی را به سایر مربیان واگذار کند. محمد طلایی بچه بسیار خوبی است و من هم خیلی دوستش دارم، می گردد راهنمایی تیم ملی را به او یا چند مربی خوب دیگر داد.

وی ادامه داد: از روز اول هم گفتم مگر رسول خادم در دوره قهرمانی اش، از شهرش آغاز نکرد و بعد به استان و کشور و دنیا و المپیک رسید؟ مربیگری هم همین است. این کار ریزه کاری هایی دارد که باید حتما تجربه لازم را داشته باشی. کسی که سنش بالاتر است، حتما آزمون و خطای بیشتری نموده و حرف هایی برای آدم دارد که بتوان از آن استفاده کرد. خادم باید حرف منتقدانش را هم بشنود.

محبی با تاکید بر اینکه شدیدا مخالف رفتن رسول خادم از فدراسیون کشتی است، توضیح داد: همان زمان هم که او استعفا نموده بود، گفتم باید برگردد. حالا هم همینطور است. من هم آنقدر به زندگی خودم قانع هستم که هیچ وقت دوست نداشتم جای کسی را بگیرم، هرچند در مقاطع زیادی حقم بوده باشم ولی همیشه به چیزی که داشته ام قانع بودم. یک روز امیر خادم که رئیس فدراسیون کشتی بود به من گفت می خواهد مرحوم معزی پور را بیاورد، که به او گفتم من محمدحسن محبی ام، به من ربطی ندارد چه کسی را می خواهید بیاورید. 15 روز پیش از دنیای هم به من گفت که به او فشار آورده اند رسول خادم را بیاورد که باز هم همان جواب را تکرار کردم. امروز هم همین را می گویم. نه احتیاج دارم جای کسی باشم و نه کسی جای من باشد. اگر مرا برای کاری دعوت کردند با روحیه ام سازگار باشد، قبول می کنم.

این مربی کرمانشاهی اضافه کرد: الان هم بحثم این است که نباید خادم را از دست بدهیم، ولی وقتی کشتی گیرانی چون پیمان یاراحمدی، امیر محمدی و رضا افضلی را به آن شکل کنار می گذاریم آه آنها دامن تیم را می گیرد! من به المپیک رفتم و دو دور کشتی گرفتم، کسی هم نمی توانست بگوید چرا، چون در ایران اول شده بودم. مگر امیر یا رسول خادم در چند مسابقه همینطور نبودند؟ یک سال حذف شدند و چند سال بعدش مدال گرفتند. کشتی گیری مثل پرویز هادی خیلی باغیرت و مردانه کشتی گرفت و مدالش هم خیلی ارزشمند بود.

وی در مورد شکست حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی گفت: آن شیوه و برنامه سابق که برای یزدانی مقابل تیلو انتخاب نموده بودند دیگر جواب نمی دهد. در گذشته ما خیلی با بحث بررسی آشنا نبودیم، وقتی به یکی از حریفانم باختم شنیدم که گفتند 23 بار کشتی من را بررسی نموده اند. حالا هم همینطور است. تیلور دو سال است که روی کشتی یزدانی کار می نماید ولی ما به یک مدال کشتی بسنده کردیم.

محبی تاکید نمود: هیچ کس نمی خواهد جای رسول خادم را بگیرد، اما این مجموعه یک سرمربی می خواهد. او بهتر است خودش کنار بکشد و اختیار تام به کادرفنی بدهد و خودش هم کار ریاست فدراسیون را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 220

به "محبی: خادم سرمربیگری تیم ملی کشتی را به فرد دیگری واگذار کند، آه برخی کشتی گیران دامن تیم را می گیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبی: خادم سرمربیگری تیم ملی کشتی را به فرد دیگری واگذار کند، آه برخی کشتی گیران دامن تیم را می گیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید