واکنش شرکت راس نفت روسیه به اتهامات آمریکا

به گزارش تور چین ارزان، شرکت راس نفت در واکنش به اتهام وزیر خارجه آمریکا درباره خرید نفت از ونزوئلا، یادآور شد که این شرکت نفتی در حال اجرای طرح های بین المللی در 26 کشور دنیا، از جمله ونزوئلا، با رعایت کلیه حقوق بین المللی و ملی است.

واکنش شرکت راس نفت روسیه به اتهامات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت راس نفت روسیه در بیانیه ای رسمی به اتهامات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در رابطه با اینکه گویا این شرکت با دور زدن تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس، از ونزوئلا نفت خریداری نموده، پاسخ داد.

در این بیانیه یادآوری شده که مقامات شرکت راس نفت نسبت به اظهارات پامپئو ابراز تعجب نموده و اتهامات عنوان شده از سوی وی را کاملا بی اساس، مغایر با واقعیت و متعصبانه نامید.

در این سند تاکید شده که این شرکت روسی در مسائل سیاسی دخالت ننموده و تنها فعالیت های صرفا تجاری در جهت منافع سهام گذاران خود انجام می دهد.

در این بیانیه آمده است: فعالیت شرکت راس نفت در ونزوئلا مربوط به تحقق طرح های استخراج نفت بوده و در تطابق با حقوق بین الملل و قراردادهای بازاری، از جمله تحریم های یکجانبه آمریکا در این رابطه است. این شرکت روسی در حال اجرای طرح های بین المللی در 26 کشور دنیا از جمله ونزوئلا است و در این رابطه ضوابط و حقوق بین المللی و ملی تمامی این کشورها را رعایت می نماید.

در این شرکت یادآوری شده، بر اساس نظر بعضی تحلیلگران، واشنگتن با تحمیل تحریم های نفتی علیه ایران و ونزوئلا، در واقع کوشش می نماید تا محدودیت هایی برای هند و چین برای دستیابی به بازارهای نفتی این کشورها بوجود آورد.

در شرکت راس نفت تاکید شده که آسیب مستقیم اعمال این تحریم ها در وهله نخست به شرکت های نفتی آمریکایی خواهد رسید. در انتها این سند آمده است: صحبت بر سر مداخله در فعالیت های قانونی شرکت ها در خاک کشورهای مستقل دنیا و نقض اصول بین المللی در رابطه با دفاع از سرمایه های خارجی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 330

به "واکنش شرکت راس نفت روسیه به اتهامات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شرکت راس نفت روسیه به اتهامات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید