کاخ بزرگ تایلند

به گزارش تور چین ارزان، کاخ بزرگ تایلند یا گرند پالاس (grand palace)، یکی از زیباترین جاذبه‌های تور تایلند برای درک بیشتر فرهنگ، هنر و تاریخ این کشور است. پادشاه راما اول با مستقر شدن در شهر بانکوک، در سال 1782 دستور ساخت این قصر را داد.

کاخ بزرگ تایلند

ساختمان اصلی قصر ساخته شد و در دوران پادشاه‌های بعدی دیگر ساختمان‌ها نیز به آن اضافه شدند. در سال 1952 شاه و خانواده‌اش دیگر به طور دائم در این قصر ساکن نبودند و به دیگر مکان‌های دیگر برای زندگی رفتند. به تدریج مقام‌های سیاسی دیگر نیز این قصر را ترک کردند و آن خالی از سکنه باقی ماند. در تور تایلند بازدید از این جاذبه مشهور و زیبا را از دست ندهید.

در حالت کلی این قصر مستطیل شکل است و از مساحتی نزدیک به 218,400 متر مربع برخوردار است و علاوه‌بر ساختمان اصلی از قسمت‌های مختلف مثل ساختمان‌های متعدد، هال‌ها، پاویون‌ها، باغ‌ها و چمن‌ها و همچنین حیاط خلوت تشکیل شده است. ساختمان اصلی به چهار قسمت یعنی بارگاه بیرونی، بارگاه میانی، بارگاه درونی و معبد بودای زمردین تقسیم شده است که این قسمت‌ها به وسیله‌ی دیوار‌ها و در‌های آهنی از یکدیگر جدا شده‌اند. هرکدام از این بارگاه‌ها استفاده و مسیر دسترسی خاص خودشان را داشته‌اند که همه‌ی آن‌ها طبق قوانین و ضوابط مشخص بوده است. قصر بزرگ دارای دوازده در ورودی است که روی هر دیوار سه در وجود دارد. 

قصر بزرگ تایلند که در قلب شهر بانکوک قرار دارد، کاخی متشکل از چند ساختمان است که محل زندگی خاندان سیام بوده است. همچنین تا سال 1925 میلادی این قصر محل اصلی مراودات سیاسی به شمار می‌رفته. تور تایلند آنقدر جاذبه‌های تاریخی متنوع دارد که انتخاب آن برای شما سخت خواهد بود.

انتشار: 8 آذر 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 35

به "کاخ بزرگ تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاخ بزرگ تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ بزرگ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید