آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق زیست محیطی فارس

به گزارش تور چین ارزان، عملیات سرشماری پاییزه حیات وحش در تمامی مناطق تحت مدیریت حفاظت شده فارس آغاز شده و تا خاتمه آذر ماه ادامه دارد.

آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق زیست محیطی فارس

به گزارش از ، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: هرساله در فصل پاییز برنامه ریزی به منظور سرشماری علفخواران صورت می گیرد و در طول مدت 2 ماه تمامی مناطق تحت مدیریت استان پایش و جمعیت حیات وحش آن ثبت می شود. علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، طی برنامه سرشماری سالیانه وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

او اضافه کرد: سرشماری حیات وحش ابزار مهمی در مدیریت حیات وحش به شمار می رود بنابراین دستیابی به آمار صحیح حائز اهمیت است. در سرشماری سالجاری افراد داوطلب تشکل های مردم نهاد، جوامع محلی و شکارچیان مجاز برای کمک به کارشناسان و محیط بانان فراخوانده شدند.

ظهرابی اضافه کرد: این سرشماری در حدود 800 هزار هکتار از مساحت استان در قالب پارک های ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و مناطق شکارممنوع انجام خواهد شد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس طی این عملیات گونه های شاخصی چون: کل و بز، آهو، جبیر، گورخر، گوزن زرد، قوچ و میش مد نظر خواهند بود و البته گونه هایی، چون گرگ، کفتار، گراز، تشی، روباه و شغال و... نیز مشاهدات سایر گوشتخواران و نمایه های آن ها ثبت خواهد شد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 826

به "آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق زیست محیطی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق زیست محیطی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید