آیا ساعت بخار ونکوور واقعا با بخار کار می نماید؟

به گزارش تور چین ارزان، نزدیک به اسکله ونکوور و در محله تاریخی Gastown، یک ساعت بخار وجود دارد که یکی از برجسته ترین آثار این شهر است. این ساعت 16 فوتی زمان را از هر چهار طرف نشان می دهد و هر پانزده دقیقه یک بار صدای سوت از آن به گوش می رسد که همراه با سوت از بالای آن همانند یک لوکوموتیو بخار خارج می گردد. برخلاف ظاهر قدیمی این ساعت، چند دهه از ساخته شدنش بیشتر نمی گذرد. ساعت بخار ونکوور سال 1977 توسط یک ساعت ساز مشهور کانادایی به نام ریموند ساندرز برای جوان سازی منطقه Gastown ساخته شد.

آیا ساعت بخار ونکوور واقعا با بخار کار می نماید؟

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

در دهه 1960، بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی مانند نیویورک، تورنتو و سیاتل بزرگراه هایی داشتند که از وسط شهر و یا از کنار اسکله ها رد می شدند. اما ونکوور هیچ بزرگراهی نداشت به همین دلیل شهرداری آن تصمیم می گیرد تا بزرگراهی درست کند که به وسیله پل لاینز گیت به بزرگراه کانادا وصل و دقیقا از وسط محله های قدیمی Strathcona ،چاینا تاون و Gastown رد گردد. اعتراض ساکنانی که در راستا ساخت بزرگراه قرار داشتند باعث شد تا پروژه ساخت بزرگراه متوقف گردد و به جای آن ساختمان های قدیمی که در حال خراب شدن و از بین رفتن بودن مرمت و نوسازی شوند.

نوسازی محله Gastown تا سال 1977 تقریبا به خاتمه رسید اما همچنان جای یک مکان مرکزی برای جذب مردم خالی بود. به همین دلیل افراد ثروتمند و تجار محلی شهر با جمع کردن 58هزار دلار، ساعتی آنتیک را ساختند. این ساعت به عنوان نمادی از دنیای صنعتی این منطقه انتخاب شد بنابراین آن را از نوع بخار ساختند و لوله های بخار ساعت را در زیر زمین قرار دادند. ساعت بخار Gastown، دومین ساعت بخار ساخته شده تا آن موقع بود.

برای اطلاع از لیست هتل های ونکوور کلیک کنید

اولین ساعت بخار در دنیا سال 1859 توسط یک انگلیسی به نام جان اینشاو ساخته شد تا بتواند بوسیله آن مشتریان را به مغازه جدید خود در بیرمنگهام جذب کند. جان اینشاو که قبلا ماشین آلات بخار را برای راه آهن و صنایع کشتی رانی می ساخت، ساعتی را اختراع کرد که در آن بخارها به قطرات آب تبدیل می شدند و در فواصل زمانی معین بر روی قاب ساعت می ریختند. ساخت ساعت بخار و نصب آن در بالای مغازه باعث شد اوایل دهه 1880 مغازه جان اینشاو به یک سالن موسیقی تبدیل گردد.

ساعت ریموند ساندرز در Gastown متفاوت است و اصلا با بخار کار نمی کند بلکه انرژی خود را از جاذبه زمین می گیرد. این ساعت از تعدادی توپ فلزی تشکیل شده است که با افتادن آنها، عقربه های ساعت حرکت می نمایند. موتور بخار کوچکی که در پایه ساعت قرار گرفته است توپ ها را به سمت بالا می برد، همچنین این موتور وظیفه سوت زدن و بیرون دادن بخار از ساعت را نیز بر عهده دارد.

از آن موقع ریموند ساندرز چندین ساعت بخار برای شهرهای مختلفی مثل اتارو در ژاپن، ایندیاناپولیس در ایالات متحده و شهرهایی از کانادا ساخته است. دیگر ساعت های بخار ساخته شده توسط سازندگان مختلف را نیز می توان در سنت هلیر در جرسی، جزیره ای در ساحل نرماندی، فرانسه و یا در بازار کشاورزان چلسی در لندن پیدا کرد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 423

به "آیا ساعت بخار ونکوور واقعا با بخار کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ساعت بخار ونکوور واقعا با بخار کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید