اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می نماید

به گزارش تور چین ارزان، سازمان حفاظت از اطلاعات اروپا خواهان ممنوعیت تبلیغات هدفمند مبتنی بر ردیابی کاربران شده است. درهمین راستا جریمه هایی برای نقض ممنوعیت نیز در نظر گرفته شده است.

اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سازمان ناظر بر حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پیشنهاد نموده تبلیغات هدفمند و براساس ردیابی فعالیت دیجیتال کاربران ممنوع گردد.

این پیشنهاد بخشی از اصلاحات قوانین سرویس های دیجیتال است که با هدف افزایش مسئولیت پذیری شرکت های فناوری انجام می گردد.

واجکیک ویویروسکی، مقام ناظر بر حفاظت از اطلاعات اروپا (EDPS) پیشنهاد مذکور را مطرح نموده است. البته به نظر می رسد این امر بسیار گسترده تر از پیشنهادی است که کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ارائه کرد. در پیشنهاد کمیسیون اروپا به سادگی به افزایش شفافیت درباره تبلیغات سیاسی و همچنین محدودیت هایی بر هدف گیری های خرد و همچنین پروفایل بندی روانشناختی اشاره شده بود.

اما EDPSمعتقد است قانونگذاران اروپایی باید تبلیغات هدفمند و مبتنی بر روش های ردیابی فراگیر و دسته بندی اطلاعات برای روش های مختلف تبلیغاتی تولید می گردد را ممنوع نمایند.

این سازمان ناظر همچنین خواهان تدابیری برای اطمینان از آن است که شرکت ها هنگام حذف محتوای غیرقانونی یا مخرب از پلتفرم های خود تا حد ممکن از پردازش اطلاعات شخصی کاربران اجتناب نمایند.

همچنین اضافه می نماید ایجاد پروفایل با هدف بازبینی محتوا باید ممنوع گردد مگر آنکه تهیه نماینده سرویس بتواند نشان دهد چنین اقدامی کاملاً لازم است.

EDPS پیشنهاد می نماید تمام کشورهای اتحادیه اروپا یک هماهنگ نماینده سرویس های دیجیتال مشخص نمایند که وظیفه نظارت بر پلتفرم ها را برعهده گیرد و همخوانی آنان با قوانین را ارزیابی کند. هیأت خدمات دیجیتال اروپا بر اجرای قوانین نظارت می نماید. این هیأت یک گروه از مشاوران مستقل است که کمیسیون اروپا ریاست آن را برعهده دارد.

به نظر می رسد مجازات های نقض قوانین شامل جریمه های حداکثر 6 درصدی از عایدی شرکت خواهد بود. در همین حال، تخلفات مداوم می تواند منجر به جریمه هایی حداکثر تا 5 درصد عایدی شرکت منجر گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1719

به "اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید