اداره دانشگاه در ایران بسیار سخت است

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اداره دانشگاه در ایران بسیار سخت است.

اداره دانشگاه در ایران بسیار سخت است

دکتر محمد کافی، 4 دی ماه در اختتامیه چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و دنیا عرب که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: دو روز گفت وگوی صمیمانه و سنگین داشتیم که برنامه ها بسیار فشرده بود. ما دانشگاهیان فرصت تعطیلات و گردش نداریم، زمانی که به کشوری سفر می کنیم، خوب است فرصتی باشد تا از زیبایی ها و میراث فرهنگی و علمی نیز لذت ببریم، اما این امکان کمتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره دانشگاه در ایران بسیار سخت است، مطرح نمود: اینکه رئیس دانشگاهی چند روز از وقت خود را به شرکت در چنین همایشی اختصاص می دهد، نشان می دهد که چقدر برای دانشگاه های ایران مهم است که ارتباطات علمی آن ها با دانشگاه های کشورهای عربی تقویت و حفظ گردد.

کافی اعلام کرد: شعار اجلاس این بود که علم و دانش را در توسعه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عضو این مجمع به خدمت بگیریم. آرزو می کنم دولت ها و سیاست گذاران باور کنند که دیپلماسی علمی پایدارترین شکل دیپلماسی است و اگر دانشمندان روابط بین ملت ها را تنظیم کنند، کمترین خسارت و آسیب به دوستی ملل مختلف وارد خواهد شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه نمود: ما باید به دولتمردان و سیاست گذاران القا کنیم و بفهمانیم ما دانشگاه های کشورهای دوست، همسایه و منطقه می توانیم در روان سازی روابط محبت آمیز یاری فراوانی کنیم، ما در ایران این کار را انجام می دهیم و انتظار داریم شما نیز این کار را در کشور خود انجام دهید.

وی اظهار داشت: برای تثبیت همکاری، بزرگی و کوچکی کار مهم نیست، مهم این است که کاری انجام گردد. پیشنهاد من این است که از اقدامات کوچک و عملی آغاز کنیم و آن را در هر مجمع ارتقا دهیم. امیدوارم جلسه پنجم جلسه پربارتری از جلسه چهارم باشد و تعداد اعضای این مجمع نیز چه از نظر تعداد کشورها و چه دانشگاه ها بیشتر شوند و مجمعی داشته باشیم که پر رونق تر از مجمع فعلی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 941

به "اداره دانشگاه در ایران بسیار سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره دانشگاه در ایران بسیار سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید