ارائه خدمت به زوجین نابارور در 100 مرکز، نسخه نویسی الکترونیک، طرحی بزرگ و قابل دفاع است

به گزارش تور چین ارزان، شهرام غفاری گفت: بیش از 3هزار پرونده ناباروری در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است و با بیش از 100 مرکز ناباروری در کشور قرارداد بسته ایم.

ارائه خدمت به زوجین نابارور در 100 مرکز، نسخه نویسی الکترونیک، طرحی بزرگ و قابل دفاع است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی عصر امروز در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: ما نه تنها خدمات را در حوزه درمان کاهش نداده ایم بلکه این فرایند روبه رشد بوده و افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: 43 میلیون نفر در حال حاضر از خدمات سازمان در تمامی استان های کشور بهره مند هستند و بیش از 15 درصد از خدمات سرپایی در سه و چهار ماه اخیر رشد داشته است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: یکی از خدمات و موضوعات مهم در سازمان، موضوع ارائه خدمات به زوجین نابارور است. خوشبختانه این موضوع در شهریورماه سال جاری نهایی و چندماه پس از آن اجرا شد، به همین دلیل خدمات مطلوبی به این زوجین ارائه می گردد.

وی ادامه داد: با بیش از 100 مرکز ناباروری در کشور قرارداد بسته ایم، 50 مرکز خصوصی است و نیمه دیگر دولتی هستند.

غفاری با اشاره به پفراینده های تشکیل شده در بحث زوجین نابارور، ابرار کرد: بیش از 3هزار پفراینده ناباروری در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است و زنان زیر 45 سال می توانند از خدمات این سازمان برخوردار شوند و در مردان ما محدودیت سنی نداریم.

وی ادامه داد: یکی از شرایط بهره مندی زنان از خدمات ناباروری، گذشت یکسال از ازدواج آن ها و اقدام برای باروری است، در این صورت می توانند از خدمات ناباروری استفاده نمایند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ابراز کرد: یکی دیگر از اقدامات مطلوب سازمان تأمین اجتماعی، راه اندازی کلینیک دیابت و فشارخون است، آنالیز ها در سازمان نشان می دهد 10 تا 20 درصد از بیماران مبتلا با دیابت و فشارخون هستند، این در حالی است که نرخ ابتلا در جهان 7درصد است و این مقدار بالایی است.

وی افزود: هزینه های بیماران دیابت و فشارخون بسیار بالاست و امروز بیش از 40 مرکز ملکی سازمان، غربالگری را شروع نموده اند و مبتلایان را شناسایی و در زنجیره درمان قرار می دهند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به دیگر خدمات این سازمان، ابراز کرد: در شهر هایی که ما مرکز ملکی نداریم، بیمه شدگان می توانند به مراکز دولتی مراجعه و هزینه درمان آن ها رایگان است. در بیش از 360 شهر کشور این امکانات فراهم است و افراد بالای 65 سال به بالا با مراجعه به هر مرکز دولتی دانشگاهی و تأمین اجتماعی، درمان آن ها رایگان است. هزینه این دو طرح حدود 700 میلیارد تومان در سال جاری بوده است.

وی در بخش دیگری از این نشست، به موضوع نسخه نویسی الکترونیک اشاره نمود و گفت: امروز بیش از 80 درصد نسخ مراکز طرح قرارداد ما به صورت الکترونیکی است و این مطلوب واقع است.

غفاری، تأکید کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک دارای نواقصی هم بود، این نواقص و مسائل برای ما، مردم و مراکز طرح قرارداد بود، اما با این حال این طرح، به نحو مطلوبی پیش رفته و باید از آن حفاظت کرد.

وی ابراز کرد: بعضی از بیمه های تکمیلی نسخ الکترونیکی را نپذیرفته اند، اما کوشش می کنیم تا در سال آینده آن ها نیز به این طرح بزرگ بپیوندند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی، در خاتمه از مانع شدن نسخه الکترونیکی در برابر تخلفات احتمالی سخن گفت و اظهار کرد: در نسخه الکترونیک چند مشکل وجود دارد که رعایت حریم خصوصی داده و اطلاعات بیمار یکی از آنهاست که ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2348

به "ارائه خدمت به زوجین نابارور در 100 مرکز، نسخه نویسی الکترونیک، طرحی بزرگ و قابل دفاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمت به زوجین نابارور در 100 مرکز، نسخه نویسی الکترونیک، طرحی بزرگ و قابل دفاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید