اصرار دولت آمریکا بر استفاده از فناوری معیوب تشخیص چهره

به گزارش تور چین ارزان، تعدادی از سازمان های مدافع حقوق شهروندان در آمریکا از تصمیم دولت این کشور برای استفاده از نرم افزارهای معیوب و پرخطای تشخیص هویت در مبادی مرزی به شدت انتقاد کرده اند.

اصرار دولت آمریکا بر استفاده از فناوری معیوب تشخیص چهره

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، بنیاد مرزهای الکترونیکی و چند گروه مشابه دیگر مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. آنها می گویند اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده باید استفاده گسترده از نرم افزارهای تشخیص چهره را برای شناسایی مجرمان و تروریست ها کنار بگذارد. چون این نرم افزارها خطای زیادی دارند و به خصوص در زمینه تشخیص دقیق هویت زنان و رنگین پوستان قابل اتکا نیستند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا علیرغم انتقادهای گسترده، ماه گذشته قانونی را تغییر داد که به موجب آن اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده مجاز به عکس برداری از مسافران خارجی در مبادی مرزی هوایی و دریایی آمریکا و تطبیق این عکس ها با پایگاه داده نرم افزارهای تشخیص چهره است.

تا پیش از این مسافران غیرآمریکایی تنها ملزم به ارائه اطلاعات بیومتریک خود در 15 بندر و فرودگاه این کشور بودند و البته این طرح نیز به صورت آزمایشی در حال اجرا بود. اما قرار است طرح یادشده به صورت الزام آور در همه مبادی مرزی آمریکا اجرا شود.

اشلی گورسکی از مدیران ارشد اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، این تصمیم را ناعادلانه و غیرضروری توصیف کرده و افزوده که جمع آوری اطلاعات بصری و عکس برداری از مسافران در مرزهای آمریکا به شکل مخفیانه، از راه دور و بدون کسب رضایت افراد رخ می دهد. لذا امکان سوءاستفاده از این اطلاعات به صورت گسترده وجود دارد.

وی افزوده که پلیس آمریکا این اطلاعات را به مدت 75 سال ذخیره و نگهداری می کند و دهها نهاد دولتی فدرال آمریکا و برخی کشورهای خارجی نیز به آنها دسترسی خواهند داشت. لذا از این طریق یک سیستم کنترل و نظارت دائمی بر علیه میلیون ها نفر به وجود می آید.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1683

به "اصرار دولت آمریکا بر استفاده از فناوری معیوب تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار دولت آمریکا بر استفاده از فناوری معیوب تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید