اعزاز چودری برای شرکت در کنفراس قلب آسیا راهی هند شد

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه پاکستان، وزارت امور خارجه پاکستان ضمن بیانیه ای از سفر اعزاز چودری دبیر کل امور خارجه این کشور به هند برای شرکت در کنفرانس روند استانبول- قلب آسیا اطلاع داد.

اعزاز چودری برای شرکت در کنفراس قلب آسیا راهی هند شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

این کنفرانس در استای تعین نقشه راه درجهت ایجاد صلح و امنیت درافغانستان برگزار می گردد.

به گفته رسانه های هند وی در این سفر مهم علاوه بر دیدار با همتای هندی خود و مصاحبهی احتمالی در خصوص از سرگیری دوباره مذاکرات دو کشور، با هئیت ها و روسای سایر کشورهای شرکت کننده نیز دیدار و مصاحبه خواهد نمود.

گفتنی است که پیش از این کمیسر عالی هند در پاکستان اعلام نموده بود که اگر چه مذاکرات صلح دهلی-اسلام آباد به تعویق افتاده است اما دیدار احتمالی دبیران کل دو کشور در جهت پیشبرد مذاکرات می تواند سازنده و موثر ثمر باشد.

گفتنی است که اولین دور نشست وزرای خارجه کشورهای قلب آسیا (روند استانبول) نخستین بار در سال 2011 در شهر استانبول ترکیه شروع به کار کرد.

در این سال وزاری خارجه 14 کشور آسیای مرکزی، شرق میانه و جنوب آسیا مشتمل بر افغانستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و امارات متحده عربی گردهم آمدند و در خصوص امنیت و همکاری های منطقه ای برای ثبات در افغانستان این روند را شروع کردند.

استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا هم کشورهای حامی این روند هستند و 12 سازمان منطقه ای و بین المللی نیز از این روند پشتیبانی نموده اند.

دومین نشست درسال 2012 در کابل افغانستان، سومین دور در 2013 در آلماتی قرقیزستان، چهارمین نشست این روند سال 2014 در شهر پکن چین و پنجمین دور آن نیز سال گذشته در اسلام آباد پاکستان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 600

به "اعزاز چودری برای شرکت در کنفراس قلب آسیا راهی هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزاز چودری برای شرکت در کنفراس قلب آسیا راهی هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید