افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج، از تردد غیر ضروری بپرهیزید

به گزارش تور چین ارزان، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از پایداری جو همراه با انباشت و افزایش غلظت آلاینده های جوی از روز یکشنبه تا چهارشنبه (11 تا 14 دی) در تهران و کرج اطلاع داد.

افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج، از تردد غیر ضروری بپرهیزید

به گزارش ایسنا؛ بر اثر این مخاطره جوی افزایش شاخص های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در منطقه ها پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب های ناشی از آلودگی هوا کاهش تردد خودرو ها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می نماید.

این سازمان بعلاوه با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا از یکشنبه تا چهارشنبه (11 تا 14 دی) اطلاع داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در اراک، یزد، اصفهان، اهواز، سه شنبه در اراک، اصفهان، اهواز، تبریز، یزد، سمنان و مشهد و چهارشنبه نیز دراراک، اصفهان، یزد، سمنان، مشهد پیش بینی می گردد.

دراثر این شرایط جوی افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به ویژه در منطقه ها پرتردد تا حد ناسالم برای تمامی گروه ها دور از انتظار نیست.

برای جلوگیری از آسیب ها و مخاطرات مرتبط با این شرایط جوی مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی توصیه می گردد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر ها و انجام کار های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار ها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2476

به "افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج، از تردد غیر ضروری بپرهیزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج، از تردد غیر ضروری بپرهیزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید