انواع میکروفون های خلق شده را بشناسید!

به گزارش تور چین ارزان، میکروفن های کربنی نمونه اولیه مستقیم میکروفن های امروزی است که در توسعه تلفن، پخش و صنایع ضبط نقش مهمی داشته است.

انواع میکروفون های خلق شده را بشناسید!

به گزارش، میکروفن ها امروزه بسته به نوع و اندازه خود کاربردهای گوناگونی در وسایل مختلف دارند و به همین دلیل امروزقصد دارد تا به بپردازد.

اولین میکروفن که تلفن صوتی مناسب را فعال نموده بود، میکروفن کربن (میکروفون) بود. این فناوری به طور مستقل توسط دیوید ادوارد هیوز در انگلستان و امیل برلین و توماس ادیسون در ایالات متحده ساخته شد.

اگرچه ادیسون نخستین اختراع خود در این زمیته را (پس از یک اختلاف قانونی طولانی) در اواسط سال 1877 انجام داد، اما هیوز چندین سال قبل در حضور بسیاری از شاهدان، اختراع خود را نشان داد و اکثر مورخان به اختراعش اعتبار دادند.

میکروفن های کربنی نمونه اولیه مستقیم میکروفن های امروزی است که در توسعه تلفن، پخش و صنایع ضبط نقش مهمی داشته است. توماس ادیسون میکروفن کربن را به فرستنده کربن دکمه خود در سال 1886 تبدیل کرد. این میکروفن در اولین عملکرد خود در اپرای متروپولیتن نیویورک در سال 1910 آزمایش و پخش شد.

در طول نیمه دوم قرن 20، توسعه به سرعت توسط برادران Shure با آوردن SM57 پیشرفته و به همراه Milab در سال 1999 با DM-1001 دیجیتال بنیان گذاری شد. آخرین تحولات و تحقیقات شامل استفاده از فیبر نوری، لیزر بود.

انواع میکروفون

میکروفن های خازنی

اگر به دنبال وفاداری کامل به منبع صدا هستید، باید از میکروفون خازنی بهره ببرید. میکروفون های خازنی در مقابل میکروفون های دینامیک، واکنش بهتری نسبت به سرعت و تحرک امواج صوتی نشان می دهند.

این سیستم مکانیکی ساده شامل یک دیافراگم نازک و کشیده شده است که در نزدیکی یک صفحه فلزی قرار گرفته است (backplate). این آرایش یک خازن ایجاد می نماید که بار الکتریکی خود را از یک منبع خارجی دریافت می نماید، باتری یا منبع برق اختصاصی، یا فانتوم پاور از میکسر. دیافراگم در پاسخ به تغییر فشار هوا به آرامی می لرزد و باعث تغییر ظرفیت خازن و ایجاد سیگنال خروجی میکروفون می گردد. میکروفون های خازنی در دو نوع ترانزیستوری و لامپی و در اشکال و ابعاد مختلف فراوری می شوند ، اما همه آن ها بر اساس این اصول کار می نمایند. برخلاف سایر میکروفن ها، میکروفن خازنی به مولد برق DC و یک پیش تقویت نماینده احتیاج دارد.

میکروفن خازنی دارای معایبی است که بزرگی و حساسیت بیش از حد از آن جمله هستند.

در ضمنً در مقابل منابع صوتی بلند مجاور دچار واپیچیدگی خواهد شد. این میکروفن کیفیت بسیار خوبی از صدا فراوری می نماید (معمولاً 20 تا 18000 هرتز) و نسبت به صدا های گذرا واکنش بسیار بالائی دارد.

از میکروفن خازنی برای صدابرداری بسیار حساس استفاده می گردد (صدابرداری در صحنه های متحرک و ایستا) به ویژه هنگامی که منبع صوتی در فاصلهٔ دور واقع شده است (به صورت میکروفن آویز در ارکستر های بزرگ). از طرف دیگر می توان این میکروفن را به عنوان بوم صدا، بوم دستی، پایه ای و آویز نیز به کار گرفت.

میکروفن های بی سیم (VHF یا UHF)

طی سال های اخیر، روند رشد ارتباطات بدون سیم با ظهور تلفن های سلولی جهش بزرگی کرد.

این درحالیست که در سال 2003 ارتباطات بی سیم یکصدمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. صد سال پیش و در تاریخ 19 ژوئن 1903 نخستین پیغام تلگراف بدون سیم برفراز آتلانتیک تا انگلستان توسط رئیس جمهور روزوولت مخابره شد و این نقطه شروع ارتباطات بی سیم و تولد آن به شمار می رود، بطوریکه امروزه ارتباطات بی سیم به گونه ای در ابعاد زندگی ما نفوذ نموده است.

میکروفن های بی سیم نیز از این موضوع مستثنی نیستند و هم اکنون بیش از 200 نوع مختلف از این میکروفن ها توسط سازندگان در سرتاسر جهان فراوری و عرضه می شوند.

میکروفن اِلِکترِت

این نوع میکروفن نیز، نوع خاصی از میکروفن خازنی است که کاربرد وسیعی به عنوان میکروفن شخصی یا میکروفن مخفی دارد و دارای کفیت خوبی در صدابرداری است. این نوع نسبتاً ارزان و کوچک میکروفن دارای دیافراگم پلاستیکی است که بار الکترو استاتیک دایم دارد؛ از این رو به ولتاژ قطبی احتیاج نخواهد داشت. تقویت نمایندهٔ کوچکی که با باتری کار می نماید در محفظهٔ میکروفن کار گذاشته شده است.

در اثر کهنه شدن و کار کردن زیاد، اشکالاتی در عملکرد این میکروفن پدید می آید؛ از جمله، از بین رفتن فرکانس های بالا، کاهش حساسی و افزایش نوفهٔ زمینه. اختلالات در این میکروفن بر اثر رطوبت زیاد، بخار، حرارت و گرد و خاک سرعت بیشتری می گیرد.

میکروفن های ریبون

میکروفون های ریبون اولین میکروفون های هدایتی (directional) بودند که از لحاظ تجاری به موفقیت رسیدند و در دوره طلایی رادیو کاربرد وسیعی داشتند.

امروزه میکروفون های ریبون، با کوشش شرکت هایی مانند Royer، در حال بازگشتن به عرصه صدا هستند.

میکروفون های ریبون به جای سطح فشار صدا (SPL) به سرعت مولکول های هوا واکنش نشان می دهند و در آن ها المان معلق و بسیار کوچکی در یک میدان مغناطیسی قوی حرکت می نمایند. در کاربرد های استودیویی این تفاوت عملکردی مهم نیست، هرچند می تواند در حین ضبط در فضای باز و در روز هایی که باد می وزد حیاتی باشد! میکرفون های ریبون قدیمی مانند RCA 44 و 77 DX بیش از اندازه ظریف و حساس بودند؛ میکروفون های ریبون امروزی، مانند Royer R. 121 و R. 122 ، طوری طراحی شده اند که تحمل استفاده سنگین استودیویی را داشته باشند.

میکروفن های داینامیک

در میکروفن های دینامیک، سیگنال صدا با حرکت کردن یک هادی در میان یک میدان مغناطیسی ایجاد می گردد.

در بیشتر میکروفون های دینامیک یک دیافراگم بسیار باریک و سبک در پاسخ به فشار هوا حرکت می نماید. حرکت دیافراگم باعث حرکت یک سیم پیچ صدای معلق در میان یک میدان مغناطیسی می گردد، و منجر به ایجاد جریان الکتریکی کوچکی می گردد.

میکروفون های دینامیک حساسیت کمتری (در مقابل فشار هوا و فرکانس های بالا) نسبت به میکروفون های خازنی دارند و معمولاً می توانند در شرایط سخت تری کار نمایند.

همچنین این میکروفون ها ارزان تر هستند و برای ضبط صدای درامز و گیتار الکتریک مناسب تر هستند.

مناسب ترین میکروفون برای snare میکروفون Shure SM 57 (که برای آمپلی فایر گیتار نیز عالی هستند). بسیاری از مهندسان از میکروفون Sennheiser MD 421 برای toms و AKG D. 112 برای باس درام استفاده می نمایند.

میکروفن های یو اس بی

میکروفون های USB یکی از پیشرفت های جدید در فناوری میکروفون هستند و دارای تمام اجزای میکروفون های سنتی هستند: کپسول، دیافراگم و غیره. تفاوت این میکروفون در داشتن دو مدار اضافی است: یک پری آمپ داخلی و یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (A/D).

پری آمپ اتصال میکروفون به میکسر یا پری آمپ میکروفون خارجی را غیرضروری می سازد.

مبدل A/D خروجی میکروفون را از آنالوگ (ولتاژ) به دیجیتال (داده) تبدیل می نماید، تا بتواند به طور مستقیم وارد رایانه گردد و توسط نرم افزار ضبط خوانده گردد.

این میکروفون ضبط دیجیتال پرتابل را بسیار آسان می نماید. تنها کافی است میکروفون را به رایانه متصل کنید، نرم افزار DAW را اجرا نمایید و کلید ضبط را بزنید!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 402

به "انواع میکروفون های خلق شده را بشناسید!" امتیاز دهید

6 کاربر به "انواع میکروفون های خلق شده را بشناسید!" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع میکروفون های خلق شده را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید