اولمرت و باراک در فهرست جاسوسان آمریکا، واشنگتن : همه کشورها جاسوسی می نمایند

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، گاردین و اشپیگل با استناد به اسناد جدیدی که ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان سیا، اعلام کردند که ایهود اولمرت و ایهود باراک نیز در فهرست جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته اند.

اولمرت و باراک در فهرست جاسوسان آمریکا، واشنگتن : همه کشورها جاسوسی می نمایند

اولمرت و باراک آخرین مقامات شناخته شده ای هستند که جاسوسی آمریکا از آنها فاش شده است. مقاماتی چون آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیلما روسف رئیس جمهور برزیل و بعضی دیگر از روسای جمهور آمریکای لاتین از جمله چهره های شناخته شده ای هستند که پیشتر اسناد مربوط به جاسوسی آمریکا از آنها فاش شده بود.

به نوشته گاردین، البته سازمان ارتباطات مرکزی انگلیس (آژانس جاسوسی انگلیس) که همکاری گسترده ای با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از کشورها و مقامات کشورهای مختلف داشته نیر در امر جاسوسی از اولمرت و باراک نقش داشته است.

در همین رابطه ایهود اولمرت در تماس تلفنی با روزنامه نیویورک تایمز گفت : اگر این موضوع ثابت گردد، واقعا جاسوسی آمریکا از من امری عجیب خواهد بود.

اما در واکنش به افشای این موضوع، آمریکا خاطرنشان کرد جاسوسی امری است که همه کشورها آن را انجام می دهند.

کاخ سفید با تائید که آژانس امنیت ملی آمریکا ای میل های اولمرت و ایهود باراک را رصد می نموده خاطرنشان کرد که این یک امر طبیعی بوده است.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این رابطه گفت : نمی خواهیم درباره هر اتهام اطلاعاتی که به ما وارد می گردد، واکنش نشان بدهیم. اما این نکته را شفاف می گوییم که ایالات متحده اطلاعاتی را از همه کشورها جمع آوری می نماید.

بر اساس اسناد افشا شده، آژانس امنیت ملی آمریکا دستگاهی به شکل نقشه های هواشناسی ساخته که به وسیله آن و با کلیک بر روی نقشه هر کشور در جریان فعالیت اینترنتی و مکالمات تلفنی آن کشور قرار می گیرد.

از ابتدای تابستان امسال ادوارد اسنودن، مامور سابق سازمان سیا، که به هنگ کنگ گریخته بود، اقدام به افشا کردن اسنادی کرد که این اسناد از جاسوسی گسترده آنلاین آژانس امنیت ملی آمریکا از کشورهای مختلف و رصد مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها حکایت داشت.

آمریکا در جاسوسی از کشورهای مختلف، فقط محدود به کشورهایی که واشنگتن با آنها مشکل دارد نیست، بلکه تمام همپیمانان آمریکا از جمله آلمان، پاکستان، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی و حتی مقر اتحادیه اروپا نیز در فهرست اهداف جاسوسان آمریکایی قرار دارند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیلما روسف رئیس جمهور برزیل، و روسای جمور دیگر کشورهای آمریکای لاتین از جمله چهره های سرشناسی هستند که مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها در سال های گذشته به صورت مرتب از سوی جاسوسان آمریکایی رصد می شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1054

به "اولمرت و باراک در فهرست جاسوسان آمریکا، واشنگتن : همه کشورها جاسوسی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولمرت و باراک در فهرست جاسوسان آمریکا، واشنگتن : همه کشورها جاسوسی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید