اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی دنیا پرواز کرد

به گزارش تور چین ارزان، این هواپیما به وسیله شرکت مستقر در واشنگتن Eviation پیشرفته است. طی روزهای گذشته آلیس که یک هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی است، اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی دنیا پرواز کرد

نمونه اولیه هواپیمای مسافربری تمام برقی دنیا برای اولین بار 27 سپتامبر در یک پرواز آزمایشی که نقطه عطف مهمی برای هوانوردی بدون آلودگی کربن است، برخاست. این هواپیمای مسافربری دارای جایگاه 9 سرنشین، در ساعت 7:10 صبح به وقت محلی در 27 سپتامبر از فرودگاه بین المللی گرانت کانتی استان واشنگتن به پرواز عایدی.سیاتل تایمز گزارش داد وقتی صحبت از هواپیماهای تمام الکتریکی در دست توسعه به میان می آید، آلیس از همه جلوتر است. اگر اداره هوانوردی فدرال برای حمل مسافر به آن مجوز دهد، آلیس می تواند به اولین هواپیمای تجاری کاملا تازه و تمام الکتریکی تبدیل گردد.

هواپیماهای تمام الکتریکی مانند آلیس به طور بالقوه می توانند آلودگی مسیرهای کوتاه تر بین فرودگاه های کوچک و منطقه ای را پاک نمایند.

سازنده آلیس، شرکت Eviation، پروازهای مسافربری و باری بین 150 تا 250 مایلی را مورد هدف قرار داده است. این مانند پرواز از شهر نیویورک به بوستون یا از لس آنجلس به لاس وگاس است.

پرواز آزمایشی اخیر تنها هشت دقیقه طول کشید، اما هواپیما در آن به ارتفاع 3500 فوتی رسید. هدف از این پرواز جمع آوری داده ها برای بهبود طراحی این هواپیما بود که هنوز راه زیادی تا پرواز با مسافران در پیش دارد.

آلیس در نهایت در سه پیکربندی عرضه خواهد شد: یک هواپیمای مسافربری با 9 سرنشین، یک هواپیمای لوکس با 6 سرنشین و یک نسخه هواپیمای الکترویکی باری. مقدار محدود سرنشینان این هواپیما به ظرفیت باتری مربوط می گردد. برای کاهش آلودگی هواپیماهای بزرگتر، دولت بایدن در پی سوخت های پایدار در هوانوردی است که ممکن است از ذرت، جلبک یا حتی زباله های شهری ساخته شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2431

به "اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی دنیا پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی دنیا پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید