اینتل در حال کار روی جانشین پدر تمام گرافیک ها

به گزارش تور چین ارزان، اینتل در حال کار روی جانشین پدر تمام گرافیک هاست. در حالی که موضوعات زیادی طی روزهای گذشته برای صحبت وجود داشته، معمار ارشد اینتل خبر مهم دیگری را منتشر نمود، گرافیک Intel Xe HP که با نام پدر تمام گرافیک ها از سوی اینتل شناخته می گردد و دیروز تصویر آن منتشر شد از همین حالا یک جانشین خواهد داشت که در فاز طراحی به سر می برد. این نه تنها تایید می نماید که غول آبی برنامه های بزرگی برای استفاده از طراحی MCM در گرافیک ها دارد بلکه نشان می دهد تصویر گرافیک منتشر شده مربوط به Ponte Vecchio نیست بلکه یک مدل رده مصرف کننده خواهد بود. شاید بهتر باشد AMD حواس خود را بیشتر جمع کند وگرنه در بازی که خودش آغاز نموده شکست خواهد خورد.

اینتل در حال کار روی جانشین پدر تمام گرافیک ها

نکته جالب نام گذاری های عجیب تیم راجا برای این گرافیک هاست که شاید انتظارها را به شدت افزایش دهد، امری که اینتل باید برای عرضه اولین مدل های خود از آنها دوری کند تا فرایند بهتری در بازار داشته باشد اما به هر حال تیم راجا این گرافیک را Baahubali of all نام گذاری کرده اند. این نام در واقع یعنی کسی که در بازوان خود قدرت را در اختیار دارد. کلمه Baahu به معنای بازوان و Bali به معنای قدرت است. در این جا البته محتمل است به فیلم ابر قهمانی که راجا در آن دخالت داشته اشاره داشته باشد. به بیان دیگر راجا به گرافیکی که در فاز طراحی به سر می برد اشاره کرده، یک گرافیک که جانشین گرافیک The Father of all خواهد شد و این بار Superman of All یا چنین چیزی نام دارد.

او همچنین ممکن است به شکل نامحسوس به بازه زمانی این گرافیک اشاره کرده باشد. راجا انتظار دارد زمان عرضه این گرافیک خاص به بازار کمتر از تاخیر بین معرفی و انتشار فیلم Baahubali باشد که تقریبا یک سال بود. آیا این همان Ponte Vecchio است؟ به احتمال زیاد. حداقل زمان بندی که کاملا مطابقت دارد. این که احتمالا گرافیک مشاهده شده دیروز یک نمونه رده مصرف کننده بوده و نه یک مدل تجاری واقعا دیوانه کننده است. به هر صورت اینتل در حال کار روی جانشین پدر تمام گرافیک ها است.

مرور دوباره بر گرافیک Intel Xe HP MCM

در دسامبر 2019 بود (هر چند که بخاطر شرایط کنونی انگار یک عمر گذشته) Raja Koduri توییت پایین را به همراه تیم خود در بنگلور منتشر کرد که خبر گذر از یک نقطه عطف در طراحی یکی از عظیم ترین سیلیکون ها در دنیا را می داد. نکته کلیدی در این میان اشاره راجا به گرافیک Intel Xe HP بود. همانطور که گفتیم او (و در واقع تیم او) این گرافیک را پدر تمام گرافیک ها نامیده اند.

چند ماه که جلوتر برویم، او اخیرا توییت پایین را به همراه تصویر پکیج گرافیک منتشر کرده. البته تصویر منتشر شده شامل خود راجا و جیم کلر افسانه ای نیز می شد اما مهم ترین بخش همان پکیج است که به شکلی واضح در اختیار ما قرار گرفته. نکته جالب طراحی LGA این مدل است. این موضوع می تواند تنها برای آزمایش ها باشد یا این که فرمت تحویل به سازمان ها واقعا به همین شکل خواهد بود. راجا در توییت خود پشتیبانی از 16bit Float را تایید کرده که یک امر ضروری برای برنامه های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است.

تصویر منتشر شده به گونه ایست که ما را وادار کند کمی کنجکاوی کنیم. به هر حال با توجه به روش های تخمین و وجود یک باتری AA (با طول 49.2 میلیمتر) اعضای wccftech به شکل کاملا تقریبی (اعداد نهایی می توانند متفاوت باشند) ابعاد چیپ را معین کرده اند.

براساس تصویر چیپ گرافیک Xe HP MCM کل چیپ تقریبا 3696 میلیمتر مربع اندازه گیری شده. در واقع ابعاد تقریبی 48.9 میلیمتر در 75.6 میلیمتر می باشد. همچنین منطقه قابل استفاده در زیر حرارت پخش کن نیز اندازه گیری شده که به عدد 2373 میلیمتر مربع می رسیم. شاید بتوانیم به سادگی بگوییم که شما شاهد یک سطح سیلیکون 2000 میلیمتر مربعی هستید که به معنای واقعی کلمه دیوانه وار خواهد بود و حداقل از نظر ابعاد واقعا پدر تمام گرافیک هاست.

اگر تصور کنیم که اینتل نزدیک به 2000 میلیمتر مربع را استفاده کرده باشد، می توانیم تقریبا ابعاد هر Tile را نیز حدس بزنیم. در حالی که فعلا معین نیست چطور Intel Xe HP به گرافیک Intel Ponte Vecchio ارتباط دارد، اما اگر این دو مرتبط یا شبیه باشند پس ما احتمالا شاهد 4 Tile با ابعاد 500 میلیمتر مربع یا 8 عدد با ابعاد 250 میلیمتر مربع برای استفاده از حداکثر سطح قابل استفاده هستیم. Ponte Vecchio در سال 2021 با فناوری 7 نانومتری عرضه خواهد شد.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1267

به "اینتل در حال کار روی جانشین پدر تمام گرافیک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل در حال کار روی جانشین پدر تمام گرافیک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید