این روستا قطب بستنی ایران است

به گزارش تور چین ارزان، اگر به شکم گردی و امتحان غذاها و خوراکی های خوشمزه در سفر علاقه دارید روستای کبوترخان در نزدیکی رفسنجان را به دلیل بستنی های خوشمزه اش از دست ندهید.

این روستا قطب بستنی ایران است

به گزارش همشهری آنلاین، کرمان یکی از مقاصد گردشگری در ایام نوروز است. حتی در تعطیلات نوروزی افرادی هم که به سمت جنوب حرکت می کنند، به دلیل دوری مسیر و مسافت زیاد معمولا ترجیح می دهند که یکسره به سمت مقصد نروند؛ برای همین یکی دیگر از استان های بین راهی بسته به مسیرشان تا جنوب را برای استراحت و گردش انتخاب می کنند؛ یکی از آنها می تواند کرمان باشد.

بیشتر افراد در سفربه کرمان نیز از نقاط گردشگری معروف آن دیدن می کنند. این در حالی است که برخی نقاط که شاید کمتر شناخته شده هستند، یک ویژگی مجذوب کننده داشته و ارزش توقف داشته باشند؛ مانند کبوترخان در رفسنجان کرمان.

کبوترخان در مسیر رفسنجان به کرمان واقع شده است. زمانی که از این روستای کوچک عبور می کنید تعداد زیاد بستنی فروشی ها، آن هم در یک خیابان شما را متعجب و جذب می کند.

دلیل این موضوع هم این است که کبوترخان به بستنی هایش معروف است و قطب بستنی کشور است. البته بستنی های کبوترخان شبیه بستنی های جاهای دیگر نیست، چون دامداری در این روستا رونق دارد و به تبع همیشه به شیر تازه دام های خود دسترسی دارند. مانند بستنی ملاثانی در اهواز که با شیر گاومیش تهیه می گردد چربی بستنی های کبوترخان هم زیاد است. در واقع بیشتر در ترکیب این نوع بستنی ها خامه غالب است. بنابراین قبل از امتحان آن بهتر است معده تان خیلی پر نباشد.

با این توصیف در سفر خود به کرمان، روستای کبوترخان را در نزدیکی رفسنجان از دست ندهید. روستایی که معروفیت بستنی هایش سبب شده حتی بارها در آن جشنواره بستنی هم برگزار گردد.

در کبوترخان می توانید سری هم به کاروانسرای آن بزنید.

بعد از کبوترخان می توانید سری هم به رفسنجان بزنید، شهری که بزرگ ترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم آباد آن واقع شده است. این خانه تاریخی 86 اتاق شامل هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو دارد. شاید تعجب کنید صاحب این خانه چه کسی بوده که چنین خانه بزرگی داشته است. صاحب این خانه از بزرگ ترین تاجران زمان خود به نام حاج آقا علی بوده است.

آب انبار مرادی و بادگیر معین هم که قدمت آن به دوران قاجار بازمی گردد، از دیگر دیدنی های رفسنجان هستند.

اگر به طبیعت گردی هم علاقه دارید دره راگه را در مسیر انار به رفسنجان از دست ندهید. زیرا بهترین زمان برای بازدید از این دره در فصل بهار است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2507

به "این روستا قطب بستنی ایران است" امتیاز دهید

1 کاربر به "این روستا قطب بستنی ایران است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روستا قطب بستنی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید