برترین جاذبه های روانسر ، کرمانشاه Ravansar

به گزارش تور چین ارزان، جاهای دیدنی روانسر

شهر زیبای روانسر از منطقه ها دیدنی استان کرمانشاه است. سراب های خروشان و نگین اورامانات مشهور است. منطقه نمونه گردشگری سراب روانسر که در مرکز شهر واقع شده یکی از پنجاه منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است. شهر روانسر به عنوان دروازه منطقه زیبای اورامانات استان کرمانشاه با سراب چشم نوازش شما هموطنان را به سوی خود می خواند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی روانسر بیشتر آشنا شوید.

برترین جاذبه های روانسر ، کرمانشاه Ravansar

سراب روانسر

یکی از تماشایی ترین جاذبه های استان کرمانشاه سراب روانسر است، جاذبه ای در مرکز شهر که منشا اصلی رودخانه قره سو است، رودی که از بزرگ ترین و بلندترین رودخانه های استان کرمانشاه به شمار می رود. در اطراف این دریاچه چشم اندازهای مجذوب کنندهی هست که مخصوصا در روزهای تعطیل، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. در اطراف این سراب چشم اندازهایی رویایی پنهان شده طبیعتی بکر و تماشایی با چشم اندازهای مجذوب کننده که لحظات خوشی را برای گردشگران به وجود می آورد. این سراب که در فهرست آثار ملی ایران واقع شده است از کوهستان شاهو سرچشمه می گیرد.

گوردخمه روانسر

در دهستان روانسر در جاده کرمانشاه به پاوه در کنار قبرستان محل گور دخمه ای رو به شرق واقع شده است .در اطراف ورودی مستطیل شکل سوراخهایی دیده میشود که احتمالا مخصوص در گور دخمه بوده اند. اتاق درون گور دخمه مستطیل شکل است و سقفی نیمه گنبدی دارد. در سمت راست درون مقبره تصویری بر سنگ حجاری شده که متاسفانه از بین رفته و احتمالا میتواند انسان بالدار مانند نمونه های هخامنشی باشد.

غار قوری قلعه، بزرگترین غار آبی آسیا

غار قوری قلعه، بزرگترین غار آبی آسیا است و در استان کرمانشاه قراردارد. غار قوری قلعه در 25 کیلومتری شهر روانسر و در کنار جاده روانسر - پاوه و مجاور روستایی به همین نام واقع شده است. دیرینگی غار قوری قلعه به 65 میلیون سال می رسد و تنها 30 سال از شناسایی آن می گذرد و به عنوان یکی از 7 اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده است. در سال 1355 یک گروه از غارشناسان انگلیسی و در سال 1356 و نیز گروه دیگری از غارنوردان فرانسوی پیروز به کشف کامل این اثر شدند.غار قوری قلعه اثر طبیعی دارای تالارهای زیبا در 1400 متری و 500 متری به نام های تالار مریم، تالار کوهان شتر، تالار مسیر برزخ، تالار بلور و تالار عروس می باشد که یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شهرستان روانسر است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2628

به "برترین جاذبه های روانسر ، کرمانشاه Ravansar" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های روانسر ، کرمانشاه Ravansar"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید