برترین کاکتوس ها برای پرورش در داخل خانه

به گزارش تور چین ارزان، کاکتوس ها و ساکولنت ها به راحتی با شرایط زندگی امروزه ما کنار آمده اند. آنها توقع توجه و مراقبت زیاد را ندارند و اگر آبیاری شان را فراموش کنید، خم به ابرو نمی آورند. اما برترین گونه های کاکتوس برای پرورش در داخل خانه کدام ها هستند؟

برترین کاکتوس ها برای پرورش در داخل خانه

یکی از سختی های نگهداری از گیاهان استوایی آن است که باید محیطی مرطوب برای آنها فراهم کنیم و این کار با درست کردن یک جنگل کوچک امکان پذیر است. اما برای نگهداری کاکتوس ها، این مشکل را نخواهید داشت. کاکتوس ها گیاهان بیابان هستند و با آب و هوای خشک و دمای اتاق به خوبی کنار می آیند. اگرچه نور خورشید برای زندگی آنها لازم است، اما در صورتی که به میزان کافی نور دریافت ننمایند هم سالم می مانند و رشد می نمایند. به علاوه می توان آنها را با نور مصنوعی هم زنده نگه داشت. یک کاکتوس شادمان و سرحال، می تواند شما را هم با دادن گل هایی با طراوت شاد کند! گل های برخی از گونه های کاکتوس بسیار عجیب و غریب و دیدنی است!

اما برترین کاکتوس ها برای نگهداری در داخل آپارتمان کدام ها هستند؟ این 8 گونه کاکتوس آرام رشد و مقاوم می توانند جذابیتی خیره نماینده به خانه تان ببخشند و در ترکیب با هم، و یا در گلدان های جدا، خودنمایی نمایند!

1- کاکتوس گوش خرگوشی (Opunta albispina)

کاکتوس گوش خرگوشی عضوی از خانواده انجیر تیغ دار است، اما به جای آنکه تیغ هایی تیز و بلند داشته باشد، دسته ای از تیغ های کوتاه و کوچک دارد. ارتفاع این کاکتوس در بلوغ کامل از 60 سانتی متر تجاوز نمی نماید اما عرض آن با گذشت زمان می تواند به 150 سانتی متر هم برسد! گل های این کاکتوس زرد کم رنگ هستند و بعدا به میوه هایی قرمز و خوردنی تبدیل می شوند!

2- کاکتوس دم موشی

اگر آفتابگیر ترین پنجره خانه تان طاقچه ای ندارد که گلدانی بزرگ بر روی آن قرار دهید، می توانید به فکر تهیه یک گلدان آویز برای این محل باشید و یک گیاه کاکتوس دم موی هم در آن بکارید! این کاکتوس زیبا (همانطور که انتظار می رود!) بومی مکزیک است، جایی که از گل های قرمز آن به عنوان دارویی برای بیماری های قلبی استفاده می گردد. روش پرورش این کاکتوس در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

3- افوربیا تریگونا (African Milk Tree)

این کاکتوس یکی از آن گیاهانی است که پرورش بسیار آسانی دارد و به هر پرورش دهنده ای این حس را می دهد که در این کار بسیار خبره است! این کاکتوس می تواند ارتفاع دیوانه نماینده ای پیدا کند و در حدود 240 سانتی متر بلند گردد! اما به هر حال سرعت رشد آن آرام است و در درون خانه از 120 سانتی متر بلند تر نخواهد شد. افوربیا تریگونا اندکی با دیگر کاکتوس های معمولی فرق دارد. این گیاه برگ هایی دارد که از بین تیغ ها رشد می نمایند.

4- کاکتوس ساگوارو

اگر فیلم های وسترن و یا حداقل لوک خوش شانس را دیده باشید، حتما هیبت 12 متری این کاکتوس ها که در همه جا هستند توجه تان را جلب نموده است! این گیاه با عظمت ممکن است برای 2 قرن هم به زندگی خود ادامه دهد و ممکن است برای فراوری اولین گلش به 40 سال زمان احتیاج داشته باشد! اما ظاهر زیبا و طبیعت سر سخت و مقاومش آن را به گیاهی عالی برای نگهداری در خانه تبدیل می نماید. به این کاکتوس بسیار با مضایقه آب دهید، مثلا 1 بار در ماه!

5- کاکتوس بانوی پیر (Mammillaria hahniana)

با پرورش این کاکتوس متوجه خواهید شد انگار این گیاه شخصیتی خاص برای خود دارد. این کاکتوس کلنی کوچکی متشکل از چند گیاه با ارتفاع حدودا 25 سانتی متر تشکیل خواهد داد که دارای موهای سفید و تیغ هایی هستند. گیاهان سالم و سرحال حلقه ای از گل های کوچک و صورتی رنگ را در بالای سر خود تشکیل می دهند. روش پرورش این کاکتوس در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

6- کاکتوس کلاه اسقف

این گیاه زیبا در گلدانی لعاب دار و پر از سنگریزه های زینتی بسیار دیدنی خواهد شد. گیاه بر روی سطح خود یک پوشش سفید و دانه دانه تشکیل می دهد که ممکن است مثل یک بیماری به نظر آید. اما این دانه ها در واقع مکانیسم دفاعی گیاه در برابر آفتاب هستند! روش پرورش این کاکتوس در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

7- کاکتوس کریسمس

این کاکتوس در بین کاکتوس های دیگر مانند انسانی بی دندان می ماند چرا که یک دانه تیغ هم ندارد! البته ساقه های آن دارای بریدگی هایی هستند که ممکن است لبه دار باشند. گل های لوله ای کاکتوس کریسمس به رنگ های قرمز، صورتی، نارنجی و سفید خودنمایی می نمایند. احتیاجهای این کاکتوس با دیگر کاکتوس ها فرق دارد چرا که زادگاه کاکتوس کریسمس جنگل های بارانی برزیل است، جایی که گیاه به عنوان گیاهی هوازی روی درختان خانه می نماید.

8- کاکتوس های بشکه ای

جنس فرو کاکتوس از ساختار آبدار و خوردنی خود از طریق ردیف هایی از تیغ های تیز محافظت می نماید. این کاکتوس ها می توانند برای ده ها سال زنده باشند و در نهایت به مقدار نهایی خود یعنی 240 تا 300 سانتی متر برسند! البته آنها تنها در بیرون از خانه به این ارتفاع خواهند رسید. به کاکتوس های بشکه ای شکل تان تا جایی که می توانید آفتاب دهید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2402

به "برترین کاکتوس ها برای پرورش در داخل خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کاکتوس ها برای پرورش در داخل خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید