بیشترین تسهیلات اشتغال روستایی در شاهرود جذب شد

به گزارش تور چین ارزان، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود با بیان این که شاهرود رتبه نخست را در اشتغال پایدار در استان سمنان در اختیار دارد، گفت: بیشترین تسهیلات اشتغال روستایی در شاهرود جذب شد.

بیشترین تسهیلات اشتغال روستایی در شاهرود جذب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، شماری از مردم که مطالبات و مسائل مردمی را در سراسر کشور پیگیری می نمایند، موضوعی با عنوان بیکاری در شهرستان شاهرود جولان می دهد با ما مطرح نموده اند.

آن ها مطالبه خود را اینگونه مطرح کردند: اگر یک شرکت آماری از میزان بیکاری در شهرستان شاهرود تهیه کند، وخامت موضوع و اجحاف در مورد ایجاد شغل در این شهرستان نمایان می گردد.

گل چهره محمدمحمدی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود اظهار کرد: هر ماه بر اساس علم و دانش و خرد برای بیان وضع موجود در شاهرود آمارهایی را ارائه می کنیم؛ اما اتفاق خوبی که در شاهرود افتاده، در باب تسهیلات است.

وی توضیح داد: اشتغال روستایی و مشاغل خانگی تأثیرات زیادی در شرایط مالی جامعه دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه وقتی آمارهای بیکاری را در جامعه مشاهده می کنیم، بیش از 50 درصد بیکاران را زنان خانه دار تشکیل می دهند، افزود: این آمار، قابل توجه است و مشاغل خانگی درواقع به درآمد خانوارهای شاغل اضافه می نماید.

محمدمحمدی توضیح داد: بعضی زنان به دلایل مختلف سرپرست خانوار هستند و زندگی را اداره می نمایند و باید بتواند درآمدی داشته باشد؛ بعضی هم با مشاغل خانگی، سطح درآمد خانواده را افزایش می دهند.

وی با تأکید بر اینکه هر چقدر در روستاها شغل بیشتری ایجاد گردد، مهاجرت از روستا به شهر کمتر صورت می گیرد، افزود: گاهی اوقات مهاجرت معکوس هم صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه اتفاق خوب سال 97 در شاهرود در بخش تسهیلات اشتغال روستایی افتاده است، توضیح داد: در بحث اشتغال روستایی، رتبه یک استان سمنان را به دست آوردیم و تا آذرماه 97 سطح تسهیلات در شهرهای مختلف استان معین بود.

محمدمحمدی ادامه داد: از آذرماه به بعد، اتفاق خوب این بود که تسهیلات اشتغال روستایی شناور شد؛ یعنی هر شهری که توانست بیشتر تسهیلات جذب کند، این کار را انجام داد و ما در شاهرود رتبه اول را با فاصله بسیار زیاد نسبت به شهرهای دیگر استان سمنان کسب کردیم.

وی با بیان اینکه شاهرود تسهیلات خوبی در بحث اشتغال پایدار جذب کرد، افزود: تسهیلات مشاغل خانگی خوبی جذب کردیم و این موارد راستی آزمایی هم می گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه هر هفته هیأت نظارتی فرایند مصرف این وام ها را آنالیز می نماید، توضیح داد: تسهیلاتی که توسط دستگاه های عادی مانند ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی یا وام هایی که توسط دستگاه های حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی داده شده است، آنالیز می گردد.

محمدمحمدی اضافه نمود: حتی اگر راستی آزمایی ها را هم کنار بگذاریم، مردم خود به کار خانگی علاقه دارند. در یکی از مناطق خارتوران در جشنواره هایی که برگزار می گردد، بالغ بر سه هزار نفر بازدیدنماینده دارد و در بحث بوم گردی بالای 120 میهمان از تهران داشتیم و این می طلبد اقتصاد روستا را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز بوم گردی در سال گذشته به ویژه در بخش بیارجمند بسیار عالی بوده است، توضیح داد: افرادی از رضاآباد در این منطقه کار می نمایند و مهاجرت معکوس در این نقطه از خارتوران داریم که دورترین مناطق شاهرود محسوب می گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه ارائه این تسهیلات از سال 94 آغاز شده است، افزود: دولت به روستاییان وام هایی پرداخته است و کارنمودهای خوبی هم دارد.

محمدمحمدی با اشاره به اینکه این اقدامات در ارتقای سطح معیشت مردم شاهرود بسیار تأثیرگذار بوده است، اظهار کرد: تأثیرگذاری این کوشش ها امروز قابل مشاهده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 855

به "بیشترین تسهیلات اشتغال روستایی در شاهرود جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین تسهیلات اشتغال روستایی در شاهرود جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید