تعطیلی فرودگاه بالی در اثر فوران دوباره آتشفشان

به گزارش تور چین ارزان، فرودگاه بالی در اثر فوران دوباره آتشفشان تعطیل شد

از جزیره توریستی بالی در کشور اندونزی خبر رسیده که آتشفشان آگونگ (Moumt Agung Volcano) دوباره فعالیت خود را شروع نموده است. فوران آتشفشان بالی باعث تعطیلی فرودگاه جزیره بالی در روز آدینه و سرگردانی هزاران گردشگر این جزیره در فرودگاه شده است. برای آگاهی از جزئیات این خبر، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

تعطیلی فرودگاه بالی در اثر فوران دوباره آتشفشان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

کوه آتشفشانی آگونگ در جزیره معروف بالی دوباره فوران کرد. در اثر این فوران، ستونی از دود و خاکستر به ارتفاع حدود 2 کیلومتر در آسمان جزیره مشاهده می گردد. طبق گفته مقامات محلی جزیره بالی، 450 پرواز بین المللی فرودگاه این جزیره لغو شده اند که باعث سرگردانی 75 هزار مسافر و گردشگر این جزیره شده است. مرکز مطالعات آتشفشانی داروین استرالیا در این رابطه هشدار داده است که باد می تواند خاکسترهای حاصل از این آتشفشان را تا جزیره جاوا، یعنی پر جمعیت ترین جزیره اندونزی حمل کند. خاکسترهای آتشفشانی، مرگبارترین چیز برای هواپیماها هستند و به راحتی باعث آتش دریافت موتور آن ها می شوند.

آتشفشان آگونگ در روز 5 شنبه آغاز به فوران کردن کرد و در اثر آن بیشتر شرکت های هواپیمایی پرواز های داخلی و خارجی خود را به مقاصد مختلف لغو کردند. یک گردشگر آلمانی به نام لویسا که اکنون در بالی به سر می برد در رابطه با این حادثه چنین گفت: ما هیچ جایی برای اقامت نداشتیم. ساعت ها درون جزیره سرگردان بودیم تا اینکه یک هاستل پیدا کردیم که هنوز جا داشت. امیدوار بودیم که آدینه بتوانیم جزیره را ترک کنیم، ولی متاسفانه فرودگاه همچنان تعطیل است.

دو فرودگاه دیگر اندونزی در بانیووانگ (Banyuwang) و جمبر در شرق جاوا (Java) هم به علت خطرات ناشی از خاکستر، درهای خود را بر روی مسافران بسته اند. خوشبختانه فعالیت و فوران آتشفشان بالی از روز پنجشنبه افزایشی نداشته و تا حدود 2.5 مایل تحت تاثیر فعالیت آن قرار گرفته است.

پیشتر، فوران آتشفشان آگونگ که حدود 45 مایل با منطقه توریستی کوتا در بالی فاصله دارد، باعث کشته شدن 1100 نفر در سال 1963 شده بود. از سال گذشته، دوباره فعالیت هایی در این کوه اتشفشانی مشاهده شد و مقامات محلی بارها در این رابطه هشدارهایی داده بودند.

کشور اندونزی، مجمع الجزایریست در میان آب های اقیانوس آرام که حدود 250 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور به خاطر زمین لرزه های بسیار و فوران کوه های آتشفشانی اش شهرت زیادی دارد. طبق گفته زمین شناسان اندونزی، بیش از 120 آتشفشان نیمه فعال در این کشور وجود دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 540

به "تعطیلی فرودگاه بالی در اثر فوران دوباره آتشفشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی فرودگاه بالی در اثر فوران دوباره آتشفشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید