جاذبه های گردشگری باکو

به گزارش تور چین ارزان، معرفی جاذبه های گردشگری باکو

باکو، پایتخت کشور آذربایجان، واقع در دریای خزر، شهری قرون وسطایی با کاخ های اروپایی مربوط به قرن 19 و آسمان خراش های بسیار مدرن، ترکیبی از سنت و مدرنیته است. این مقصد گردشگری که برای بسیاری از توریست ها ناشناخته است، هر کسی را به گونه ای جذب خود می نماید. در ادامه شما را با بعضی از بهترین جاذبه های گردشگری باکو آشنا می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری باکو

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

1. ایچری شهر(شهر قدیمی باکو)

ایچری شهر(Icheri Sheher) مرکز تاریخی شهر باکو است. این منطقه، قدیمی ترین بخش باکو و به نوعی قلب میراث فرهنگی آن محسوب می گردد. ایچری شهر با دیوارهای بلندی به خوبی محافظت می گردد و تاریخی چندین هزار ساله دارد. این منطقه تاریخی منحصر به فرد را با نام آکروپلیس باکو می شناسند.

رزرو بهترین هتل های باکو

2. قلعه دختر

قلعه دختر(Maidens Tower) نماد شهر باکو است. این بنای منحصر به فرد 8 طبقه در قرن 12 ساخته شده است. قلعه دختر در روزگار باستان به عنوان نیایشگاه آناهیتا استفاده می شده و محل عبادت زرتشتیان بوده است. بعدها و در قرن 18 این قلعه تبدیل به برج دیدبانی شد. می توانید از این بنای 29 متری بالا بروید و از بالای برج شهر قدیمی باکو را تماشا کنید. قلعه دختر در زمره میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 9:00 الی 18:00

☎ 994124923261+

بلیط ارزان هواپیما بوتا ایرویز

3. کاخ شیروان شاه

سلسله شیروان در سال 861 شکل گرفت و به قدیمی ترین سلسله شمال آذربایجان تبدیل شد. کاخ شیروان شاه(The Palace of the Shirvan Shahs) بین قرن های 13 الی 16 میلادی بنا شد و محل حکومت پادشاهان شیروانی بوده است. پس از امپراتوری عثمانی دروازه ای برای کاخ ساخته شد و نام سلطان مراد یکم را بر روی آن گذاشتند. در سال 1964 تبدیل به موزه شد. و در سال 2000 نام آن را در میراث دنیای یونسکو ثبت کردند.

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 10:00 الی 18:00

☎ 994124921073+

خرید بلیط هواپیمایی آزال اذربایجان

4. موزه تاریخ آذربایجان

سفر، به شما فرصت شناخت دنیا و دیدن دست سازه هایی را می دهد که توسط بشر ساخته شده اند. موزه تاریخ باکو(Museum Of History Of Azerbaijan)، که به سبک عمارت های ایتالیایی عصر رنسانس ساخته شده است، بیش از 300.000 دست سازه را در خود جای داده است. این نمایشگاه هر چیزی که از عصر باستان تا دوران مدرن بر جای مانده است را به نمایش می گذارد. نمایشگاه موزه تاریخ باکو، بزرگترین موزه آذربایجان و یکی از برترین جاذبه های گردشگری باکو است.

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 10:00 الی 18:00

☎ 994124932387+

فقط با یک کلیک به باکو سفر کنید

5. خیابان نظامی باکو

خیابان نظامی(Nizami Street) که نام آن برگرفته از شاعر نامی، نظامی گنجوی است، 3.5 کیلومتر طول دارد. آغاز این خیابان از مرکز خرید اصلی شهر است. اگر در طول این خیابان پیاده روی کنید. متوجه تغییر معماری ساختمان ها در طول این خیابان می شوید. از ساختمان های به سبک باروک گرفته تا معماری نئوگوتیک، نئورنسانس، فاچاده و بسیاری سبک های دیگر را می توانید در این ساختمان ها بیابید.

6. خانه دولت باکو

ساختمان باشکوه باروکی خانه دولت(House Of Government) در خیابان نفتچیلر، در سال 1952 توسط دولت شوروی ساخته شد. فضای داخلی ساختمان به وزارتخانه اختصاص داده شده است. زیبایی اصلی این سازه مربوط به معماری آن است. مخصوصا هنگام شب که چراغ های آن را روشن می نمایند، زیبایی ساختمان چندین برابر می گردد.

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 9:00 الی 18:00

☎ 994124937064+

7. میدان فواره ها

میدان فواره های باکو(Fountain Square) یکی از جاذبه های گردشگری باکو است که حتما باید در سفر به این شهر از آن دیدن کنید. فواره ها در تمام این منطقه به چشم می خورند و از خیابان نظامی تا دیواره های شرقی شهر قدیمی باکو کشیده شده اند. چندین کافه و رستوران هم در این منطقه وجود دارد.

8. برج های شعله باکو

برج های شعله باکو(The Flame Towers) که بلندترین برج های باکو محسوب می شوند، توسط سه شرکت آمریکایی طراحی شده اند. طول این برج ها به ترتیب 182، 165 و 161 متر و تعداد طبقات آن ها به ترتیب 33، 30 و 28 است. ظاهر این برج ها به گونه ای است که از دور شبیه شعله های آتش به نظر می رسند و هنگام شب نیز نورپردازی بیرونی برج ها به گونه است که برج ها به رنگ شعله های آتش در می آیند.

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 10:00 الی 13:00 و 14:00 الی 22:00

9. میدان ملی پرچم باکو

میدان ملی پرچم باکو(National Flag Square) در بلوار باکو واقع شده است. این میدان در سال 2007 ساخته شده و نشانه ای از غرور ملی آذربایجان است. این پرچم با اندازه 70 در 35 متر روی میله ای به طول 162 متر قرار گرفته است. ارتفاع میله این پرچم در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد، اما طولی نکشید که این رکورد را کشور تاجیکستان به دست گرفت.

10. بلوار باکو

بلوار باکو(Baku Boulevard) با 3.5 کیلومتر طول، در کنار دریاچه خزر قرار گرفته است و از میدان پرچم تا میدان آزادی باکو امتداد دارد. یک شهربازی، و کافه های بسیاری در طول این بلوار به چشم می خورند. همچنین باغ کاکتوس باکو، ونیز کوچک و چشم باکو(چرخ و فلک باکو) در این بلوار قرار گرفته اند. بلوار باکو بهترین مکان برای تماشای برج های شعله است، و پیاده روی در این بلوار در کنار دریای خزر واقعا لذت بخش است.

خرید بلیط ارزان هواپیما باکو

رزرو هتل در بهترین نقاط باکو با کمترین قیمت

منبع: فلای تودی
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 476

به "جاذبه های گردشگری باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید