خیالتان تخت؛ زباله به سد هراز نمی رسد

به گزارش تور چین ارزان، مدیر روابط عمومی آب منطقه ای مازندران گفت: با توجه به نتایجی که از نمونه برداری و بررسی منطقه اطراف سد هراز برداشت شد، آنومین عناصر فرعی در آب رودخانه مشاهده نشده و تمامی پارامترهایی که برای آب شرب ضروری است را دارد.

خیالتان تخت؛ زباله به سد هراز نمی رسد

امرالله براری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه موضوع پسماند و زباله از جمله مسائل استان های شمالی بوده و فقط مختص سد هراز نیست، اظهار کرد: زباله ها در مازندران در حاشیه رودخانه ها، دشت ها یا در حوضه آبریز ریخته می گردد و زیرساخت دفع مناسب زباله هنوز در استان ما ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند و زباله جزء اولویت های استان طی چند سال اخیر قرار گرفته است، توضیح داد: طرح سد هراز دارای مجوز زیست محیطی بوده و بحث مدیریت زباله آن نیز در فرآیند زیست محیطی همانند مابقی سدها مدنظر قرار گرفته است؛ شرکت آب منطقه ای نیز خود را ملزم به اجرای مفاد ارزیابی های زیست محیطی می داند.

براری اعلام نمود: در فرآیند سدسازی مسائل و مسائل آلاینده های زیست محیطی بالای سد پیش از آبگیری مورد بررسی قرار گرفته و با استناد به مفاد ارزیابی ها عمل می گردد، شرکت آب منطقه با همکاری مشاور زیست محیطی و با یاری ناظر عالیه که از دانشگاه های معتبر بوده موظف است تا جزئیات طرح و پروژه را بازبینی و تایید کند.

این کارشناس روابط عمومی آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه استانداری، آب منطقه ای، محیط زیست، شهرداری و فرمانداری آمل کارگروهی برای امحای زباله تشکیل داده اند، توضیح داد: با توجه به نتایجی که از نمونه برداری و بررسی منطقه اطراف سد هراز برداشت شد، آنومین عناصر فرعی در آب رودخانه مشاهده نشده و تمامی پارامترهایی که برای آب شرب ضروری است را دارد.

براری یادآور شد: زباله ها خارج از دریاچه سد قرار گرفته است و اگر سد آبگیری هم گردد خارج از دریاچه بوده و آب به آنجا نمی رسد.

روابط عمومی آب منطقه ای مازندران اعلام نمود: پاکسازی منطقه پیش از آبگیری سد در دو سال آینده تعهداتی است که آب منطقه در دستور کار دارد، و در حال حاضر اگر اعتبارات تامین گردد یک دوره 5 ساله تا آبگیری سد پیش بینی شده که تاکنون پیشرفت حدود 35 درصد داشته و تا زمان آبگیری مدت زیادی باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 250

به "خیالتان تخت؛ زباله به سد هراز نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیالتان تخت؛ زباله به سد هراز نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید