دوره های آموزشی حفاظت از مرجان ها در قشم شروع شد

به گزارش تور چین ارزان، محمد غواصی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان داشت: برای محافظت از مرجان ها باید علاوه بر جلب توجه جامعه جهانی برای مبارزه با گرم شدن کره زمین، رفتار محیط زیست محبت آمیز را به جامعه محلی و غواصان آموزش داد.

دوره های آموزشی حفاظت از مرجان ها در قشم شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

غواصی گفت: زمانی که مرجان ها دچار پدیده سفیدشدگی می شوند مقاومت خود را از دست داده و در برابر کوچکترین ناهنجاری موجود در آب به راحتی از پای در می آیند.

وی ادامه داد: از همین رو آموزش غواصان، صیادان و گردشگران برای رعایت اصول صحیح غواصی، صید و گردشگری به منظور کاهش آسیب های وارده به مرجان ها لازم است.

غواصی گفت: اولین دوره آموزشی با حضور بخشی از جامعه غواصی جزیره قشم توسط اداره کل محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری مرکز بین المللی رشد و هیئت غواصی و نجات غریق قشم برگزار گردید و امید می رود با تداوم این دوره ها در ماه های آینده از مرجان ها حفاظت بیشتری به عمل آید.

به گفته غواصی سال جاری از طرف سازمان ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، خلیج فارس به عنوان گرمترین نقطه کره زمین اعلام شد که این افزایش دما باعث سفیدشدگی بیش از حد مرجان ها و آسیب پذیری آنها شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1050

به "دوره های آموزشی حفاظت از مرجان ها در قشم شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزشی حفاظت از مرجان ها در قشم شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید