زمین لرزه 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندید

به گزارش تور چین ارزان، نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان این که خوشبختانه زلزله بامداد روز جاری آسیبی به آثار تاریخی شهرستان دشتستان وارد نکرده، گفت: زمین لرزه ای بامداد امروز، در بخش ارم شهرستان دشتستان رخ داد که با بررسی های اولیه مشخص شد آسیبی به آثار تاریخی این بخش وارد نشده است.

زمین لرزه 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندید

وی اضافه کرد: این زمین لرزه به بزرگی 4.1 ریشتر در ساعت 3:41 دقیقه بامداد رخ داد و بنا به شرایط جغرافیایی منطقه که احتمال آسیب آثار وجود داشت، کارشناسان فنی این معاونت بررسی های میدانی را با حضور در محل انجام دادند.

معاون میراث فرهنگی بوشهر یادآور شد: دو اثر تاریخی گور دختر و کوشک اردشیر در روستا بزپر بخش ارم دشتستان واقع شده است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده اند و بنا به قدمت بالای تاریخی، از آثار ارزشمند و با اهمیت استان محسوب می شوند.

ابراهیمی در سرانجام گفت: در سال های گذشته کار استحکام بخشی اولیه این دو اثر اجرا شده است و در آینده نزدیک با تعیین حریم کوشک اردشیر، حفاظت و حراست قانونی بهتر از این اثر انجام می شود.

ایسنا نوشت، ساعت 03:41:38 بامداد روز جاری زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 ریشتر در عمق 5 کیلومتری زمین حوالی تنگ ارم در استان بوشهر را لرزاند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1578

به "زمین لرزه 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید