زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر دنیا (قسمت اول)

به گزارش تور چین ارزان، زیباترین چشم اندازهای دنیا را از ارتفاع می توان نظاره کرد. صعود به قله یک کوه، پرواز با پاراگلایدر، چتربازی یا عبور از گذرگاه های جنگلی، بهترین موقعیت ها برای تماشای چشم انداز ها طبیعی از ارتفاع هستند. در ادامه با زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر دنیا آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر دنیا (قسمت اول)

همه ما تصاویر زیبایی از جاذبه های گردشگری و طبیعی کشورهای سراسر جهان را مشاهده کرده ایم و با تماشا آن ها شوق سفر در ما زنده شده است. بهترین چشم اندازهای جهان را از ارتفاع می توان مشاهده کرد. صعود به قله کوه، پرواز با پاراگلایدر یا چتربازی، موقعیت های فوق العاده ای برای تماشای چشم انداز ها طبیعی از ارتفاع را فراهم می کنند. اگر در پی هیجان و ماجراجویی هستید و دوست دارید زیباترین چشم انداز ها جهان را از ارتفاع، نظاره کنید در ادامه با ما همراه باشید تا تماشای ترین چشم اندازهای هوایی را معرفی کنیم.

تماشای سیدنی از پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

این پل یکی از نمادهای اصلی و یکی از مهم ترین راه های ارتباطی شهر زیبای سیدنی است. پل بندرگاه سیدنی یکی از شاهکارهای معماری و مهندسی با 49 متر عرض، پنجمین پل قوسی جهان است. طول بخش قوسی پل 503 متر و ارتفاع آن 134 متر است. اهالی سیدنی این پل را در زبان عامیانه چوب لباسی می نامند. این پل دارای دو خط ریلی، هشت خط عبور خودرو، گذرگاه عابر پیاده و جهت دوچرخه است. با صعود از این پل مشهور و زیبا می توانید چشم اندازی 360 درجه از شهر و اپرای مشهور سیدنی ببینید. چوب لباسی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سیدنی است.

بالن سواری بر فراز پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی مارا (Maasai Mara)، کنیا

این ذخیره گاه ملی یکی از زیستگاه های بزرگ جانوری و گیاهی در جهان است. این پارک به دلیل میزبانی جمعیت زیادی از شیرهای ماسای، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ تانزانیا، در سراسر جهان به خصوص در میان علاقه مندان به حیات وحش، شناخته شده است. با پرواز با بالن بر فراز ساوانا، دشت های بی درخت و سایه های ابر روی زمین، چمنزارها و مراتع، از تماشای حیات وحش، بیش از هر برنامه مستندی، لذت خواهید برد. در داخل این ذخیره گاه، کمپ ها و لژهایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است.

تماشای ماچوپیچو از بالای قله هوآینا پیچو

با شنیدن نام ماچوپیچو، به یاد بقایای تاریخی به جای مانده و مزارع پلکانی در دامنه کوه می افتیم. یکی از بهترین نقاط این منطقه برای تماشای چشم اندازی زیبا و متفاوت از ماچوپیچو، کوه هوآینا پیچو (Huayna Picchu) است که 360 متر بالاتر از ماچوپیچو و 2720 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بالا رفتن از این کوه سخت است اما چشم اندازهای نفس گیری که در قله هوآینا پیچو وجود دارد، باعث می شود که گردشگران سختی صعود را به جان بخرند. بر فراز این قله می توانید بقایای شهر باستانی، دامنه های سرسبز و رود پر پیچ و خم اوروباما (Urubamba) را تماشا کنید.

تماشای چشم انداز رنگارنگ دباغ خانه های Chouwara، مراکش

چشم انداز رنگارنگ و تماشای دباغ خانه های Chouwara و بوی چرم و رنگ، یکی از مجذوب کننده ترین چشم انداز ها شهر فاس در مراکش است. این شهر پس از کازابلانکا و رباط، سومین شهر بزرگ مراکش است. فاس به سه بخش تقسیم شده است: فاس البالی (شهر قدیم و محصور)، فاس النو و وی نوول (Ville Nouvelle) (به معنی شهر نو). وی نوول نوترین بخش شهر فاس است که از طریق فرانسوی ها ساخته شده است. در بخش قدیم فاس می توانید ساختمان های رنگارنگ و زیبا را تماشا کنید.

تماشای گرند کنیون (Grand Canyon)، آمریکا

همه ما نام گرند کنیون را شنیده ایم و از عظمت آن باخبریم. این دره 446 کیلومتر طول، 29 کیلومتر عرض و 1٬800 متر عمق دارد. یکی از زیباترین چشم انداز های که حتما باید ببینید، چشم انداز گرند کنیون از ارتفاع است. برای تماشای گرند کنیون از بالا، انتخاب های زیادی دارید. می توانید تا یکی از بهترین نقاط برای تماشای دره، پیاده گردی کنید یا بر فراز دره پرواز کنید یا اسکای واک (Skywalk) را امتحان کنید؛ سکویی با کف شیشه ای که برای تماشای گرند کنیون از زیر پاهای تان باید به اندازه کافی شجاع باشید.

کوه پیمایی در دره Bac Son، ویتنام

اگر دوست دارید زیباترین چشم انداز ها طبیعی ویتنام را تماشا کنید به دره Bac Son سر بزنید و از تماشای مزارع سرسبز برنج لذت ببرید. برای تماشای چشم اندازهای زیباتر، بهتر است که از ارتفاعات بالا بروید. از ارتفاع می توانید چشم انداز تماشایی عبور رود از میان مزارع رنگارنگی را تماشا کنید که در گوشه و کنار آن، خانه های چوبی و تپه های کوچک و بزرگ دیده می شوند.

چتربازی بر فراز جزایر دبی

برای تجربه اوج هیجان و تماشای زیباترین چشم اندازها از جزایر نخلی دبی، بهترین کار پریدن از هواپیما است. از ارتفاع 4000 متری، چشم انداز شگفت انگیز آسمان خراش های باشکوه، بیابان ها و سواحل شنی نخل جمیرا را تماشا کنید. برای چتربازی بر فراز جزایر دبی، نیازی به مهارت قبلی نیست. مربیان کارآزموده و مجرب در این سفر هیجان انگیز شما را همراهی می کنند. اگر شجاع و ماجراجو هستید، این تجربه بی نظیر را در سفر به دبی از دست ندهید.

تماشای هنگ کنگ از قله ویکتوریا پیک

در هنگ کنگ منطقه ها زیادی برای تماشای چشم اندازهای شهری از ارتفاع وجود دارد، چون این منطقه پر از برج و آسمان خراش است. اما اگر می خواهید تماشای شهر از ارتفاع را با طبیعت گردی همراه کنید، بهترین انتخاب صعود از کوه ویکتوریا پیک است. ویکتوریا پیک بلندترین کوه هنگ کنگ است و دسترسی به قله آن برای گردشگران بسیار راحت است. این منطقه و پارک های عمومی اطراف آن یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ هستند.

قدم زدن بر فراز آمازون، پرو

بیش از نیمی از کشور پرو را جنگل های بارانی پوشانده است. یکی از هیجان انگیزترین و متفاوت ترین تفریحاتی که در سفر به پرو برای گردشگران وجود دارد، راه رفتن بر فراز بزرگ ترین جنگل های بارانی جهان، یعنی جنگل آمازون است. گذرگاه جنگلی Amazon Explorama Field Station با ارتفاع 35 متر از سطح زمین و طول 50 متر، بزرگ ترین گذرگاه جنگلی آمازون است. تکاپوی پلنگ ها، پریدن میمون ها از شاخه ای به شاخه دیگر و بازی دلفین ها در رود آمازون از زیباترین چشم انداز های هستند که در این جنگل زیبا شاهد آن خواهید بود.

پرواز با پاراگلایدر بر فراز ونگن (Wengen)، سوئیس

این دهکده کوهستانی زیبا در کشور سوئیس به خاطر چشم اندازهای طبیعی بی نظیر و نفس گیرش در سراسر جهان مشهور است. با پرواز بر فراز این دهکده تماشای که انگار از دل قصه های قدیمی بیرون آمده است، می توانید چشم انداز ها زیبایی از کوهستان آلپ، یخچال های طبیعی و خانه های زیبا را تماشا کنید. در تابستان دامنه های سرسبز کوهستانی، تضاد زیبایی با سفیدی برف قله ها دارند. چشم انداز ها زمستانی این دهکده هم بسیار تماشای و مجذوب کننده هستند؛ زیباترین چشم اندازهایی که در تمام طول زندگی خود خواهید دید.

منبع: کجارو / roughguides.com
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2312

به "زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر دنیا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر دنیا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید