سفر علمای افغانستان به اندونزی در سایه تحریم طالبان و عدم حضور علمای پاکستان

به گزارش تور چین ارزان، درحالیکه طالبان پیش از این از علمای کشورهای اسلامی خواسته بودند تا از شرکت در نشست اندونزی خودداری نمایند، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان از سفر علمای این کشور به اندونزی خبر داده است.

سفر علمای افغانستان به اندونزی در سایه تحریم طالبان و عدم حضور علمای پاکستان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دولت افغانستان کوشش می نماید تا نشست سه جانبه ای را به منظور آنالیز مشروعیت جنگ افغانستان بین علمای پاکستان، اندونزی و این کشور برگزار کند.

در حالیکه قرار بود نشست سه جانبه علما به هدف به چالش کشیدن مشروعیت جنگ جاری در افغانستان چند ماه پیش در اندونزی برگزار گردد اما به دلیل مخالفت طالبان و عدم آمادگی پاکستان بارها به تعویق افتاده است.

این نشست قرار است آدینه آینده در پایتخت اندونزی برگزار گردد و سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان نیز از سفر اعضای شورای علمای افغانستان به اندونزی اطلاع داد.

سیداحسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان به صدای آمریکا گفت: این نشست بین شورای علمای افغانستان، پاکستان، و اندونزی برگزار می گردد که اعضای شورای عالی صلح افغانستان در آن حضور نخواهند داشت.

شورای عالی صلح افغانستان توضیح داد که این نشست پیش از این به دلیل عدم آمادگی شورای علمای پاکستان به تعویق افتاده بود این بار علمای پاکستانی برای حضور در نشست اندونزی اعلام آمادگی کردند.

از سوی دیگر، بعضی از رسانه های پاکستانی از جمله دیلی تایمز نیز از مخالفت طاهر اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان با نشست سه جانبه علما در اندونزی اطلاع داده اند.

رئیس شورای علمای پاکستان تاکید نموده است که به دلیل بعضی از مسائل در نشست علمای دنیا شرکت نخواهند کرد.

قرار است پس از نشست اندونزی نشست دیگری نیز در عربستان با حضور علمای کشورهای اسلامی با هدف حمایت از روند صلح افغانستان برگزار گردد.

طالبان پیش از این نیز در بیانیه ای در واکنش به برگزاری نشست علما علیه این گروه گفته بود که طالبان مبارزه با آمریکا و دولت افغانستان را جهاد می داند و برگزاری چنین نشست هایی مشروعیت مبارزه با آمریکا را تضعیف می نماید.

این گروه از علمای کشورهای اسلامی خواسته بود تا از شرکت در نشست های فرمایشی خودداری نمایند زیرا این نشست ها به نفع نیروهای خارجی و تضعیف طالبان برگزار می شوند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 695

به "سفر علمای افغانستان به اندونزی در سایه تحریم طالبان و عدم حضور علمای پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر علمای افغانستان به اندونزی در سایه تحریم طالبان و عدم حضور علمای پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید