تور لحظه آخری تایلند: سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟

به گزارش تور چین ارزان، حمل و نقل عمومی در تایلند

حمل و نقل عمومی در تایلند بسیار پر هرج و مرج و بی نظم و البته متنوع است. موتورسیکلت و دوچرخه اصلی ترین گزینه های حمل و نقل مردم در منطقه ها روستائی محسوب شده و در تمامی این کشور استفاده از این وسایل برای تردد در مسیرهای کوتاه رایج است. البته در شهر بانکوک برای طی کردن مسیرهای طولانی، اتوبوس مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی در سراسر کشور تایلند، دو دسته کلی از اتوبوس ها در حال فعالیت هستند که شامل اتوبوس های بدون کولر و اتوبوس های کولردار می شوند. اتوبوس های بدون کولر عموما دولتی بوده و بسیار مقرون به صرفه و البته کند تر هستند در حالی که اتوبوس های کولر دار بسیار راحت تر بوده و با سرعت بیشتری مسافران را جابجا می نمایند. البته استفاده از اتوبوس های کولردار تنها منحصر به شرکت های خصوصی نبوده و شاهد حضور بعضی از انواع این اتوبوس در شهرها هستیم که به وسیله دولت اداره می شوند. برای تردد در مسیرهای طولانی تر و سفر های بین شهری نیز نوعی اتوبوس موسوم به وی آی پی VIP یا اتوبوس های اسلیپر sleeper نیز وجود دارد که دارای مزایای متعددی از جمله فضای وسیع تر در برابر پاهای مسافران و تعداد کمتر مسافر است. در اتوبوس های وی آی پی بین 30 تا 40 مسافر وجود داشته و به همین علت سفر با این اتوبوس ها بسیار راحت تر است. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم از حمل و نقل عمومی در تایلند بیشتر بدانیم.

تور لحظه آخری تایلند: سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

توک توک Tuk-tuks

توک توک یا سه چرخه های موتوری به عنوان یک وسیله نقلیه شناخته شده در تایلند هستند که بیشتر برای جهتهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله نقلیه تقریبا در همه جای شهر بانکوک وجود داشته و در دسترس قرار دارند. با استفاده از توک توک شما تقریبا می توانید به هر مقصدی در شهر بانکوک سفر کنید. بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 35 هزار توک توک در تایلند مشغول فعالیت بوده و هر کدام از آنها قادر به حمل 2 تا 3 مسافر هستند.

راه آهن

اگرچه خطوط راه آهن تایلند تمامی بخش های این کشور را تحت پوشش قرار نمی دهد اما ترن های موجود در این شبکه مناسب و خوب بوده و استفاده از قطار، روش مناسبی برای سفر در تایلند به ویژه در جهتهای طولانی به شمار می رود. ترن ها گزینه ای ایده آل و راحت برای کسانی محسوب می گردد که قصد سفر با هواپیما را نداشته و می خواهند در کشور تایلند تردد نمایند. ایستگاه قطار هوا لامفونگ Hua Lamphong در شهر بانکوک به عنوان ایستگاه مرکزی این کشور جهت سفر با قطار شناخته می گردد. شبکه ریلی این کشور به چهار بخش مجزا تقسیم می گردد که عبارتند از:

خطوط شرقی یا Eastern line: این خطوط تا مرز کامبوج امتداد داشته و ادامه آن در این کشور تا مرکز کامبوج می رسد. فنوم پن Phnom Penh بخش دیگر این خطوط محسوب می گردد که در منطقه ها ساحلی امتداد داشته و تا پاتایا می رسد اما در این خط به صورت روزانه تنها یک ترن تردد می نماید.

خطوط شمالی یا Northern line : این خطوط به صورت مستقیم تا چیانگ مای Chiang Mai امتداد دارد.

خطوط جنوبی یا Southern line : این جهت به سمت مالزی حرکت می نماید.

خطوط غربی یا Western line : این خطوط به سمت نام توک Nam Tok منتهی می گردد.

سفر هوائی

فرودگاه بین المللی سووارنابومی در بانکوک برای پروازهای بین المللی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. خطوط هوائی ملی تایلند Thai Airways نام داشته و بسیاری از پرواز های بین المللی را انجام می دهد. یکی دیگر از خطوط هوائی این کشور، بانکوک Airlines نام دارد که دارای پروازهایی به بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا است. خطوط هوایی ایرآسیا Airasia نیز با ارائه پروازهای مقرون به صرفه قیمت به بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا و بعضی کشورهای اروپایی، گزینه مناسب دیگری است که در سفرهای هوایی به تایلند می توان از ان استفاده کرد.

ترن شهری رو گذر یا اسکای ترن قطار هوایی

یکی از عمده ترین سیستم های حمل و نقل شهری در بانکوک، ترن های شهری رو گذر موسوم به بی تی اس اسکای ترن BTS قطار هوایی هستند. استفاده و دسترسی به این ترن ها آسان بوده و سرعت بالایی داشته و قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه است. از همه مهم تر این قطارها از ساعت 6 صبح شروع به کار نموده و تا نیمه شب به فعالیت خود ادامه می دهند. به این ترتیب شما می توانید از ترافیک دیوانه نماینده شهر بانکوک فرار نموده و با سرعت به مقصد برسید. این قطارها در طول روزهای هفته بسیار شلوغ بوده و در روزهای خاتمه هفته خلوت تر هستند. از این گذشته این سیستم حمل نقل، تمامی بخش های بانکوک را پوشش نمی دهد.

هزینه کرایه ها و مقدار قابل اعتماد بودن

در ابتدا باید گفت که هزینه حمل و نقل در تایلند به نسبت کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه تراست. اما به عنوان یک خارجی برای استفاده از بسیاری از وسایل نقلیه ای که به بلیط احتیاج نداشته و باید پول پرداخت کنید؛ چانه زدن اهمیت بسیاری دارد. اگر در شهر بانکوک قصد استفاده از تاکسی را دارید حتما به تاکسیمتر موجود در خودرو توجه نموده و به خاطر داشته باشید راننده باید آن را روشن کند. در صورت فراموش کردن این امر به وسیله راننده، به وی یادآوری نموده و اگر راننده تاکسی از این کار امتناع نمود، بهتر است از تاکسی پیاده شده و با یک تاکسی دیگر به جهتتان ادامه دهید. در صورتی که به این موضوع توجه نکنید، محتمل است که از شما در مقصد کرایه ای به مراتب بیش از آن چه باید بپردازید مطالبه نمایند. برای کرایه خودرو در جهتهای خارج از شهر بانکوک نیز بهتر است در ابتدا قیمت را مشخص نموده و در خصوص آن چانه بزنید. علاوه بر این موارد به یاد داشته باشید که کرایه خود را تنها پس از رسیدن به مقصد پرداخت نموده و از ارائه آن پیش از اتمام جهت خودداری کنید. هزینه های کرایه تاکسی در سال 2013 میلادی در شهر بانکوک به توضیح زیر مشخص شده بود:

0 تا 1 کیلومتر ؛ 35 بات

2 تا 12 کیلومتر؛ 5 بات به ازای هر کیلومتر

12 تا 20 کیلومتر؛ 5 و نیم بات به ازای هر کیلومتر

20 تا 40 کیلومتر؛ 6 بات برای هر کیلومتر

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2296

به "تور لحظه آخری تایلند: سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید