شاسی بلند تازه ولوو

به گزارش تور چین ارزان، در اوایل این هفته، خودروسازی ولوو در سکوت خبری نسخه جدیدی از شاسی بلند معروف خود یعنی Volvo XC40 برای سال 2023 رونمایی کرد که گفته می گردد از هم اکنون با قیمت پایه 34100 پوند قابل سفارش است.

شاسی بلند تازه ولوو

به گزارش خبرنگاران، این نسخه فیس لیفت شده از شاسی بلند محبوب Volvo XC40 در نخستین روز های ماه فوریه به نمایش عایدی که شرکت سازنده پیش از این اطلاعاتی در خصوص آن منتشر نکرده بود. ولوو به جای راه اندازی یک کمپین مطبوعاتی گسترده، بی سر و صدا تصاویری از خودروی تازه را همراه با بیشتر مشخصات و اطلاعات قیمت آن، در صفحات آنلاین خود منتشر کرد.

قیمت ها از 34100 پوند برای نوع پایه بنزینی هیبریدی میانه و 39100 پوند برای مدل پلاگین هیبریدی معادل آغاز می گردد. در همین حال، مقرون به صرفه ترین نسخه XC40 Recharge الکتریکی خالص از 43550 پوند آغاز می گردد. بعلاوه، صرف نظر از پیشرانه، خط فراوری SUV به سه مدل با نام های Core، Plus و Ultimate تقسیم می گردد.

گفته می گردد همه این مدل ها فوراً در دسترس قرار نخواهند گرفت و برای بعضی از نسخه های موجود در خط فراوری این شاسی بلند، تا 9 ماه زمان انتظار وجود دارد. به عنوان مثال، تمام انواع برقی XC40 به روز شده، تا انتها سال به درب منزل مشتریان نمی رسند. ولوو بعلاوه یک مدل پایه تر به نام XC40 Start را پس از اینکه مدل فیس لیفت شده به صورت کامل عرضه شد، معرفی خواهد نمود. قیمت اولیه آن 26485 پوند خواهد بود و تنها با موتور 1.5 لیتری بنزینی 127 اسب بخاری و گیربکس دستی در دسترس خواهد بود.

تجهیزات استاندارد مقرون به صرفه ترین نسخه کنونی یعنی XC40 Core شامل رینگ های آلیاژی 18 اینچی، چراغ های جلو LED، ریل های سقف نقره ای، سنسور های پارک عقب و برف پاک کن های اتوماتیک شیشه جلو می گردد. در داخل، خریداران بعلاوه سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای، شارژر بی سیم تلفن هوشمند، سیستم اطلاعات تفریح 9 اینچی و دسته گیج دیجیتال 12 اینچی را دریافت می نمایند. از آنجایی که این خودرو متعلق به ولوو است، مجموعه کاملی از تجهیزات ایمنی استاندارد نیز وجود دارد. خریداران از کروز کنترل، یاری حفظ خطوط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، یک محدود نماینده سرعت قابل تنظیم و سیستم کاهش خطوط مقابل برخوردار می شوند که با راهنمایی اتوماتیک خودرو به دور از ترافیک روبرو، از تصادف جلوگیری می نماید.

قیمت XC40 Plus به عنوان یک مدل برتر از نسخه استاندارد، از 40000 پوند آغاز می گردد. برای این مبلغ، خریداران آلیاژ های برش الماس 18 اینچی، ریل های سقف مشکی براق، درب عقب برقی، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین پارک عقب و آینه های درب تاشو و گرم شونده اتوماتیک دریافت می نمایند. کابین نیز کمی راحت تر از نسخه استاندارد است و خریداران از فرمان گرم کن، جایگاه های گرم کن، سیستم تصفیه هوا با فیلتر گرده های ریزتر و سیستم آب وهوای پارک ولوو استفاده می نمایند که تا 15 دقیقه پس از خاموش شدن موتور، هوا را از بیرون به داخل خودرو می دمد تا دمای داخل کابین حفظ گردد.

در سمت دیگر، قیمت مدل برتر XC40 Ultimate نیز از 43910 پوند آغاز می گردد. به روزرسانی های مدل پلاس شامل مجموعه ای متفاوت از رینگ های آلیاژی 19 اینچی، چراغ های جلوی پیکسل LED ولوو با جت های شستشو، مه شکن LED جلو و زنگ هشدار و بی حرکت، در این مدل بهبود یافته است. خریداران حتی تجهیزات بیشتری را در داخل دریافت می نمایند. کیت استاندارد این خودرو شامل یک دوربین پارک 360 درجه، گرمکن جایگاه های جلو و عقب، یک جایگاه سرنشین با قابلیت تنظیم برقی و یک سیستم استریو ممتاز Harman Kardon با یک ساب ووفر در چاه چرخ یدکی است.

حالت رانندگی نیمه خودمختار ولوو، Pilot Assist، نیز در صدر مشخصات XC40 ظاهر می گردد و به رانندگان اجازه می دهد تا فرمان، دریچه گاز و ترمز خودرو را کنترل نمایند، مشروط بر اینکه بر آنچه در اطراف خودرو می گذرد نظارت داشته باشند. این سیستم حتی می تواند خودرو را به طور کامل متوقف کند و در ترافیک روان به خودی خود حرکت کند. همانگونه که اشاره شد طیف وسیعی از موتور ها برای XC40 فیس لیفت شده وجود دارد. مقرون به صرفه ترین گزینه یک واحد بنزینی 1.5 لیتری 127 اسب بخاری است که فقط در پایین ترین مدل این شاسی بلند، یعنی مدل Start وجود خواهد داشت و پیشرانه های مدل های دیگر، قدرتی به مراتب بالاتر از این ارائه خواهند داد.

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2287

به "شاسی بلند تازه ولوو" امتیاز دهید

1 کاربر به "شاسی بلند تازه ولوو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند تازه ولوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید