شبکه ریلی مثلث گردشگری ایران تکمیل شد

به گزارش تور چین ارزان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی روز شنبه 9 مردادماه با اعلام این خبر اضافه نمود: راه آهن راستا یزد به اقلید فارس به اسم عظیم ترین طرح ریلی کشور پنجشنبه هفتم مردادماه به مناسبت عید غدیر خم به وسیله ویدیوکنفرانس با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

شبکه ریلی مثلث گردشگری ایران تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: راه آهن یزد - اقلید باهدف جابه جایی مسافر و بعلاوه بار و کالا ایجادشده و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از 3 میلیون تُن بار را دارد.

به گفته او این طرح خطوط ریلی رئوس مثلث گردشگری کشور بین استان های یزد، فارس و اصفهان را تکمیل و علاوه بر این شهرستان های مهریز و ابرکوه در استان یزد را به خطوط ریلی کشور متصل نموده است.

فاطمی گفت: با افتتاح این طرح راستا استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر حمد به استان های شمال شرقی کشور بالأخص مشهد مقدس 310 کیلومتر کمتر و پیمایش در این راستا چهار ساعت کاهش خواهد یافت.

مثلث طلایی گردشگری، یزد، اصفهان و شیراز با اسم طلایه داران گردشگری ایران از سال 1398، با هدف معرفی ظرفیت های شهرهای یزد، اصفهان و شیراز در حوزه های سرمایه گذاری و تقویت مبادلات بین شهری تشکیل شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2031

به "شبکه ریلی مثلث گردشگری ایران تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ریلی مثلث گردشگری ایران تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید