شیوه ای تازه و علمی برای ترک سیگار

به گزارش تور چین ارزان، یکی از جدیدترین شیوه های ترک سیگار ، استفاده از برچسب های نیکوتین دار است. تحقیقات نشان می دهد رساندن نیکوتین به بدن با شیوه ای غیر از سیگار کشیدن، روشی است که شما را در ترک سیگار یاری می نماید. نیکوتین به علت اثر روانی خوشایندی که از خود ایجاد می نماید و دادن حال و هوای مطبوع به شخص، اثر اعتیاد آوری دارد. از آن جا که شخص سیگاری به مرور زمان به نیکوتین عادت می نماید، تدریجاً مصرف روزانه سیگار خود را بالا برده تا اینکه به آن

شیوه ای تازه و علمی برای ترک سیگار

شیوه ای تازه و علمی برای ترک سیگار

نویسنده: فرشته احکامی

یکی از تازهترین شیوه های ترک سیگار ، استفاده از برچسب های نیکوتین دار است. تحقیقات نشان می دهد رساندن نیکوتین به بدن با شیوه ای غیر از سیگار کشیدن، روشی است که شما را در ترک سیگار یاری می نماید. نیکوتین به علت اثر روانی خوشایندی که از خود ایجاد می نماید و دادن حال و هوای مطبوع به شخص، اثر اعتیاد آوری دارد. از آن جا که شخص سیگاری به مرور زمان به نیکوتین عادت می نماید، تدریجاً مصرف روزانه سیگار خود را بالا برده تا اینکه به آن اعتیاد می نماید و بدین ترتیب ترک نیکوتین به وسیله شخص سیگاری، هم صدمات روحی برای او به همراه دارد و هم صدمات جسمی. زیرا سطح هوشیاری او کاهش یافته و باعث بی تحرکی در فرد سیگاری می گردد. رفتارهای اجتماعی این افراد هم با ترک سیگار، مورد آسیب قرار می گیرد. مثلاً حساسیت و زودرنجی از جمله عوارض آن هستند. محققان روشی تازه برای ترک سیگار ابداع نموده اند که درآن موادی استفاده می گردد که حاوی نیکوتین بوده و بدن این که شخص از سیگار استفاده کند، مقدار کمی نیکوتین وارد بدن او می گردد. یکی از این راهکارهای استفاده از برچسب های نیکوتین دار است.

برچسب های پوستی نیکوتین برای اولین بار از سال 1992 در ایالات متحده مورد استفاده نهاده شد. روش معمول استفاده از این برچسب ها به این صورت است که فرد سیگاری هر روز یک برچسب تازه را بر روی نواحی متفاوت که خشک، تمیز و بدون مو باشند، قرار می دهند. معمولاً برچسب ها بر قسمت های بالای قفسه سینه، بازو و یا ران قرار می دهند. این برچسب بسته به نوع فرآورده مورد استفاده برای حدود 16 تا 24 ساعت بر روی پوست قرار می گیرد.

معمولاً پس از هر دو هفته استفاده از این نوع برچسب، برچسبی با مقدار نیکوتین کمتر جایگزین آن می گردد و این رویه برای شش تا 20 هفته ادامه پیدا می نماید. استفاده از برچسب های نیکوتینی عوارض جانبی چندان شایعی ندارد و گاهاً ممکن است فرد دچار سرگیجه، استفراغ و قرمزی پوست در محل استفاده از برچسب گردد.

این برچسب های پوستی مقدار کم اما مداومی از نیکوتین را وارد بدن می نمایند که به میل سیگار کشیدن غلبه می نماید و البته خطر این که شخص سیگاری به جای اعتیاد به سیگار به این برچسب ها اعتیاد پیدا کند، بسیار کم است زیرا مقدار نیکوتینی که به وسیله این چسب ها وارد بدن می گردد، کنترل شده است و از سوی دیگر نیکوتین آن، برعکس سیگار به صورت آرام به وسیله پوست وارد دستگاه گردش خون می گردد و مقدار ورود آن به بدن، خارج از کنترل شخص سیگاری است.

منبع: پیغام پزشک شماره 48

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2105

به "شیوه ای تازه و علمی برای ترک سیگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه ای تازه و علمی برای ترک سیگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید