مسافرت به صرف الکتریسیته!

به گزارش تور چین ارزان، در دنیای کمپرها، مرسدس بنز مارکوپو که بر مبنای مدل ویتو و کلاس V ساخته می گردد شهرتی جهانی دارد و حالا اولین کمپر تمام برقی مرسدس با نام EQV روانه بازار شده است. این MPV تمام برقی به وسیله شرکت سوئیسی Sortimo Walter Rüegg PLC به یک کمپر سفری تبدیل و در بازار اروپا عرضه می گردد.

مسافرت به صرف الکتریسیته!

تغییرات اجرا شده شامل یک سقف پاپ آپ (بازشو به صورت عمودی) به همراه تخت سقفی و پانل های خورشیدی یکپارچه سفارشی، تخت خواب مدولار در قسمت انتهایی خودرو و یک آشپزخانه کامپکت در کنار محفظه چمدان و بار است. در عین حال، کمپر EQV همچنان می تواند به عنوان یک ون مسافربری با نصب جایگاه های عقب استفاده گردد.

در داخل کابین، سرنشینان از شیشه های رنگی عقب، سیستم روشنایی قابل برنامه ریزی داخلی، پورت های USB برای شارژ دستگاه های برقی، سیستم اطلاعات تفریح MBUX به علاوه جایگاه های چرخان ردیف جلو بهره خواهند برد. آشپزخانه جمع و جور EQV همه آنچه جهت پخت یک وعده غذایی در طبیعت احتیاج دارید را دارد، از جمله سینک، اجاق گاز قابل جابه جایی دو شعله، یخچال، و کشوهایی برای نگهداری لوازم، ظروف پخت و پز و … طراحی این مجموعه با هدف اشغال حداقل فضای لازم، پس از جمع شدن، فضای کافی برای تخت تاشو بالای سری باقی می گذارد.

قبلی 1 از 5 بعدی

تمامی ماژول های فوق به گونه ای طراحی شده اند که سَبُک باشند، زیرا وزن عامل مهمی در خودروهای الکتریکی است. علاوه بر این، پنل های خورشیدی روی سقف می توانند 400 وات برق مورداحتیاج را فراوری نموده که به شارژ باتری سیستم استارت و باتری یاریی برای کمپینگ یاری می نماید.

مینی ون EQV از نظر ابعادی در دو طول، 5140 میلی متر یا 5370 میلی متر فراوری می گردد. این مدل با یک موتور الکتریکی به قدرت 201 اسب بخار (150 کیلووات/204 اسب بخار) و گشتاور 362 نیوتن متر، دیفرانسیل جلو مجهز است. در بخش قدرت و شاخصه های باتری، EQV 250 با پک باتری 60 کیلووات ساعتی خود بردی WLTP بین 213 - 236 کیلومتر (132-147 مایل) داشته، در حالی که در مدل EQV 300 یک باتری بزرگتر 90 کیلووات ساعتی دارد که برد طولانی تری بین 326-363 کیلومتر (203) ارائه می دهد.

برای شارژ مرسدس EQV، هنگامی که خودرو به سامانه شارژر سریع 110 کیلوواتی متصل می گردد، می تواند در عرض 45 دقیقه بین 10 تا 80 درصد شارژ گردد. علی رغم مشخصه های فنی قابل توجه اما کمپرهای برقی هنوز راه درازی در پیش دارند تا از سوی عشاق کمپینگ و سفر مورد پذیرش کامل قرار بگیرند چرا که محدودیت پیمایش و نبود زیرساخت شارژ باتری در همه جای اروپا، فروش آن را با چالش روبرو می نماید.

خرید و فروش و قیمت انواع مرسدس بنز

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2391

به "مسافرت به صرف الکتریسیته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت به صرف الکتریسیته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید