مهارت آموزی نوجوانان زمینه را برای تامین آینده شغلی آنها محیا می سازد

به گزارش تور چین ارزان، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان گفت: مهندسی شغل برای نوجوانان باعث می گردد خانواده ها از تنگنای بیکاری آینده فرزندانشان رهایی یابند.

مهارت آموزی نوجوانان زمینه را برای تامین آینده شغلی آنها محیا می سازد

به گزارش خبرنگاران بوشهر، رضا لیراوی دیلمی در نشست با رئیس کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روستای چاه مبارک شهرستان کنگان با بیان اهمیت آموزش های مهارتی در شکل گیری فرایند شغل جوانان گفت: برای اینکه بتوانیم بشکلی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل مناسب در جامعه نقش داشته باشیم می بایست از لایه های پائین تر جامعه از جمله بچه ها و نوجوانان آغاز کنیم و مهارت آموزی را توسعه دهیم.

وی توضیح داد: خانواده ها نقش بارزی در شکل گیری آینده شغلی فرزندانشان دارند لذا به دنبال آن هستیم تا کارگاه های مشاوره و راهنمایی آموزشی از حیث نیازهای موجود در جامعه وآینده شغلی فرزندانشان برگزار کنیم.

لیراوی دیلمی افزود: با توجه به میزان بیکاری و عدم داشتن مهارت های لازم در بین احاد کارجویان به منظور ایجاد اشتغال پایدار و نیز عدم داشتن فن و مهارت در بین دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاهی می طلبد تا از سنین کودکی و نوجوانی فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه نهادینه کرد تا بتوانیم در جهت کاهش نرخ بیکاری و بهبود اقتصاد کشور تاثیرگذار باشیم.

رئیس کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روستای چاه مبارک هم گفت: با توجه به موثر بودن نهادینه کردن هر فرهنگی در سنین کودکی و نوجوانی و با عنایت به تعاملات دو جانبه می توانیم در فرهنگ سازی مهارت آموزی پیروز باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1972

به "مهارت آموزی نوجوانان زمینه را برای تامین آینده شغلی آنها محیا می سازد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهارت آموزی نوجوانان زمینه را برای تامین آینده شغلی آنها محیا می سازد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت آموزی نوجوانان زمینه را برای تامین آینده شغلی آنها محیا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید