نقش پله در دکوراسیون ساختمان

به گزارش تور چین ارزان، پله ها پل ارتباطی در دکوراسیون داخلی به شمار می آیند ونقش پله در این طراحی داخلی بسیار مهم است، از این رو دارای فرم، جنس و کاربری هستند.

نقش پله در دکوراسیون ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فرم پله ها در شکل های مختلفی دیده می گردد؛ مانند اشکال مستقیم، مایل، چرخش در بالا، چرخش در پایین، چرخش در بالا و پایین، مستقیم با پاگرد، قوسی، سلطنتی، سبدی و در نهایت پله های مارپیچ و غیره.

از نظر جنس، پله ها انواع مختلفی دارند: مانند پله های چوبی، فولادی، سنگی، بتنی و پلکسی و… که هر کدام برای استفاده در فضاهای مختلف و مربوط به کاربری ویژه خود باید بکار گرفته شوند تا نتیجه مطلوبی هم از بابت زیبایی، کیفیت و کارآیی حاصل گردد.

از نظر نقش پله و کاربردی، پله ها در هر مکانی، کاربردی خاص دارند و شکل و فرم و جنس آن بر اساس آن متفاوت استفاده می گردد؛ برای مثال: پله های آموزشی، پله های اداری، پله های تجاری، پله های فرار، پله های مراکز تفریحی، پله های بیمارستان، پله های هتل، پله های شهری، پله های مسکونی، پله های بیرونی.

همین مساله باعث شده است که در ساختمان های بسیاری؛ اعم از ساختمان های کلاسیک و قدیمی یا ساختمان های مدرن و امروزی نقش پله ها اهمیت ظاهری و کاربردی شایان توجهی داشته باشند و در فرایند طراحی بنا، این آیتم برای معماران و مهندسین اهمیت بسزایی داشته باشد.

در تصاویری که در مجله خبری دلتا برای شما انتخاب نموده ایم می توانید اشکالی متفاوت و بعضا عجیبی از پله های مختلف را ببینید که علاوه بر ایفای نقش ارتباطی، سهم عمده ای هم در دکوراسیون داخلی و حتی طراحی بیرونی فضا ایفا می نمایند و با الهام از آنها می توانید بهترین گزینه را در ساخت خانه خود بهره ببرید.

برای دیدن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1156

به "نقش پله در دکوراسیون ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پله در دکوراسیون ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید