هدست واقعیت مجازی آینده متا جایگزین لپ تاپ می گردد!

به گزارش تور چین ارزان، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا به تازگی اعلام نموده که می تواند هدست واقعیت مجازی (VR) یا حتی واقعیت افزوده (AR) را جایگزین لپ تاپ کند. همه این ها بخشی از منظره این شرکت برای متاورس است. بخشی از دنیای مجازی که کاربران از آن برای بازی، کار و خرید استفاده خواهند کرد.

هدست واقعیت مجازی آینده متا جایگزین لپ تاپ می گردد!

به گزارش خبرنگاران، هدست VR فعلی متا Meta Quest 2 نام دارد. این هدست بیشتر بر روی تفریح متمرکز شده است. زاکربرگ می گوید متا در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی رده بالاتر به نام Project Cambria می باشد که برای استفاده در محل کار طراحی شده و در نهایت جایگزین لپ تاپ کاربران خواهد شد.

Project Cambria با فناوری تازهی که هنوز در هیچ هدست VR ای وجود ندارد، ارائه خواهد شد. ویژگی هایی مانند ردیابی چشم، نظارت بر تشخیص چهره با ضبط حالات چهره افراد و اپتیک های تازه. زاکربرگ امیدوار است که این ترکیب تازه به کاربران یاری کند تا ارتباط و همکاری موثرتری را در محل کار خود تجربه نمایند. هدست Cambria به عنوان هدستی توصیف می گردد که عمدتا برای استفاده سازمانی طراحی شده است. فناوری این هدست به تازگی در کنفرانس کانکت متا به نمایش گذاشته شده و مدیران این طرح مدعی شدند که قیمت آن بیشتر از هدست Quest 2 که 299 دلار قیمت دارد، می باشد.

سرمایه گذاری زاکربرگ در متاورس چندان تعجب آور نیست. او شرکت مادر فیس بوک را به یک نهاد شرکتی تازه به نام متا تبدیل کرد، در حالی که تمرکز کلی را از رسانه های اجتماعی همانند فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام به متاورس تغییر داد. Project Cambria پس از عرضه احتمالا با هولولنز مایکروسافت، هدست Vive اچ تی سی و انواع عینک های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی دیگر رقابت خواهد نمود. شایعه شده که اپل نیز وارد این فضا خواهد شد؛ اگرچه کوشش هایش برای تجاری سازی واقعیت افزوده ظاهراً با تاخیر روبرو شده است.

پیش از راه اندازی پروژه کامبریا، شایعه شده بود که متا در حال کار بر روی هدست دیگری به نام Nazare نیز می باشد که می تواند در اوایل سال 2024 راه اندازی و عرضه گردد. یک تجربه کامل AR، میدان دید وسیع، و سه بعدی را ارائه خواهد داد. زاکربرگ علاقه زیادی به این پروژه نشان داده و برای پیشرفت آن ازهیچ هزینه ای دریغ نکرده است.

منبع: digitaltrends

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2359

به "هدست واقعیت مجازی آینده متا جایگزین لپ تاپ می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت مجازی آینده متا جایگزین لپ تاپ می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید