هرگز بدون دانستن این نکات به چین سفر نکنید!

به گزارش تور چین ارزان، نکات سفر به چین

یکی از مقاصدی که همه ما حداقل یک بار برای سفر به آن فکر نموده ایم، مطمئنا کشور چین است. این کشور با جاذبه های فراوانش هرگز تکراری نمی گردد. دیدنی های آن در شهرهایی مثل پکن و شانگهای بسیار جذاب هستند. همچنین مواردی که از کودکی در ذهنمان نقش بسته مانند دیوار چین، ما را ترغیب می نماید که به این کشور عظیم سر کنیم و به کشف مردم چشم بادامی آسیای شرقی بپردازیم. برای هر چه بهتر شدن سفرتان در این مطلب از خبرنگاران نکات سفر به چین را آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

هرگز بدون دانستن این نکات به چین سفر نکنید!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1- شما باید یک خریدار حرفه ای باشید تا ارزش واقعی اجناس را در بازارهای چین متوجه شوید. به طور کلی، مغازه داران قیمتی بیش از ارزش واقعی کالا را به شما می گویند. شما می توانید از غریبه ها آنچه که معمولا برای آن پرداخت می نمایند را بپرسید. قیمت تاکسی توسط تاکسیمتر تنظیم می گردد. بازرگانان مواد غذایی به طور طبیعی قیمت را برای افراد خارجی بالاتر می برند؛ بنابراین مطمئن شوید که درست معامله می کنید. چانه زدن یک هنر در چین است.

2- مانند هرجای دیگر دنیا جاذبه های توریستی در چین بسیار شلوغ هستند. پیشنهاد می گردد که زمان رفتن به دیدنی ها را در اواسط صبح و قبل از غروب آفتاب انتخاب نکنید. این ها زمانی هستند که اتوبوس های گردشگران را می بینید که باعث ازدحام می شوند. در زمان های دیگر مانند اوایل صبح یا زمانی که اکثر گردشگران برای صرف ناهار به رستوران ها می روند می توانید با خیال راحت به مقصدهای مورد نظرتان بروید و از جمعیت کمتر نسبت به دیگر زمان ها نهایت استفاده را ببرید.

3- تورهای گروهی روش به صرفه خوبی است که بعضی از مناطق مهم را ببینید. البته شما نمیتوانید امیدوار باشید که در یک چنینی گردشی افرادی به جز گردشگران ببینید، زیرا شما در معرض کارکنان معمولی چینی نیستید، صدها میلیون کارگر که اکثریت مردم این کشور تشکیل میدهند. شما تعداد زیادی از کارکنان صنعت گردشگری چینی را می بینید که بعضی انگلیسی صحبت می نمایند. آنها در واقع نماینده کشور نیستند، 48 درصد از مردم کشور هنوز در مزرعه زندگی می نمایند و به هیچ وجه انگلیسی صحبت نمی نمایند.

4- اگر شما کوشش کنید تا کمی با زبان چینی با مردم صحبت کنید، آن ها بسیار شاد می شوند. بهترین روش برای معرفی خودتان در چین توسط یک لبخند گرم و گیرا است. حتی زمانی که شما ناراحت یا خسته هستید، لبخند بزنید. این روش بسیار جواب می دهد.

5- مسافرت چین در زمانی تعطیلات رسمی این کشور می تواند یک کابوس باشد زیرا اتفاقات مختلفی در این تاریخ ها مانند بسته بودن بعضی از مناطق و یا کار نکردن فروشگاه ها می افتد. یکی از نکات سفر به چین این است که سفر خود را با دقت برنامه ریزی کنید، در این صورت می دانید که چه چیزی در تعطیلات رسمی چینی انتظارتان را می کشد. این تعطیلات با اینکه سال به سال مشابه هستند اما گاهی جابجا نیز می شوند و اتفاق هایی که در آن میفتند متفاوت هستند.

6- اگر کسی کوشش می نماید که با شما به سختی انگلیسی صحبت کند، لبخند بزنید و محتاط باشید! اکثر چینی ها خجالتی هستند و با شما صحبت نمی نمایند، مگر اینکه شما اول صحبت کنید. کسانی که به طور آشکار به شما نزدیک می شوند و اولین حرکت را انجام می دهند احتمالا چیزی برای فروش و یا نیت های دیگری دارند. بعضی از گردشگران کلاهبرداری در شانگهای را گزارش نموده اند، بنابراین با چینی ها دوست باشید و البته مراقب باشید.

7- در چین سعی کنید از رستوران هایی که در آن گردشگران زیادی می بینید دوری کنید؛ چراکه معمولا آن ها قیمت های بالایی دارند و کمی از واقعیت غذاهای چینی دور هستند. آنها مزه غذا را تغییر می دهند تا به مذاق غیر چینی ها خوش بیاید. خب چه کاری باید انجام دهید؟ به رستوران هایی بروید که مردم بومی بیشتری می بینید؛ مخصوصا آن هایی که با خانواده های چینی پر شده اند. این مورد یکی از مهمترین نکات سفر به چین است. زیرا فرهنگ و غذای چینی را همانطور که انتظار دارید درک خواهید کرد. یادتان نرود که در هر رستورانی که می روید در هنگام پرداخت، رقم را با منو مقایسه کنید.

8- در چین شما می توانید کالاهای خوب ابریشمی، مروارید، سنگ یشم و صنایع دستی پیدا کنید، اما باید کمی مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که کالای اصل را خریداری می کنید. با کمی دقت و نکته بینی به راحتی متوجه خواهید شد که آیا جنسی که به شما فروخته می گردد اصل یا تقلبی است.

9- یکی دیگر از نکات سفر به چین قبل از ترک خانه باید انجام دهد. قبل از اینکه به چین سفر کنید یک کتاب راهنمای خوب، نقشه شهر و اطلاعاتی در خصوص مقصدی که دارید تهیه کنید. نقشه های گردشگری که در بعضی از مغازه های چین موجود هستند، خیابان ها را به درستی نشان نمی دهند و مقیاس درستی از مقصدها و مسافت ها ندارند. مطمئنا هزینه کمی برای تور چین نخواهید داد، پس خرید یک کتاب راهنمای بسیار خوب ارزش خلاصی از بعضی سردرگمی ها را دارد.

10- مسائل بهداشتی شخصی بسیار در این سفر مهم هستند. در نظر داشته باشید که شما در مقصدی پر گردشگر هستید و با کسانی برخورد خواهید کرد که از 6 قاره مختلف دنیا به آن جا آمده اند. بهتر است یک ژل ضد عفونی نماینده دست همواره در کیف دستی تان به همراه داشته باشید. در غیر این صورت دستمال های مرطوب ضد عفونی نماینده نیز بسیار مفید خواهند بود.

11- یکی دیگر از نکات سفر به چین نوشیدن آب است. از آب شیر استفاده نکنید؛ نه به خاطر آنکه ممکن است آلوده باشد، زیرا مردم چینی را خواهید دید که از آن آب مصرف می نمایند و اتفاقی برایشان نمی افتد، بلکه به این دلیل که شما به باکتری های موجود در آب شیر چین عادت ندارد. بهتر است همواره از آب معدنی بهره ببرید که از بیماری های احتمالی پیش گیری گردد.

منبع: tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 558

به "هرگز بدون دانستن این نکات به چین سفر نکنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "هرگز بدون دانستن این نکات به چین سفر نکنید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز بدون دانستن این نکات به چین سفر نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید