پله پله تا زیارت خالد نبی

به گزارش تور چین ارزان، خالد نبی فرزند سنان از طایفه عرب غیثی بوده که در سال 528 میلادی و 82 سال قبل از بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) وفات یافته است.

پله پله تا زیارت خالد نبی

آرامگاه خالدبن سنان بر فراز قله کوه گوگجه داغ از توابع شهرستان مراوه تپه استان گلستان واقع شده و راه ارتباطی آن به وسیله روستای تمرقره قوزی بخش مرکزی شهرستان کلاله بوده که مسیری کوهستانی با طبیعت زیبا و منحصر بفرد است.

گورستان مرموز و تاریخی، بقعه طلحه جان، بقعه های عالم بابا و چوپان عطا و دره ای بنام پنج شیر و بعلاوه چشمه خضر دندان از دیگر بخش های موجود در تپه های اطراف زیارتگاه خالد نبی قرار دارند.

آرامگاه وی که به عنوان یکی از چهار پیامبری بوده در حد فاصل دوره حضرت عیسی و پیامبر اسلام زندگی می نموده در بلندترین قسمت قله کوه بنا شده، به گونه ای که وقتی به شمال نگاه کنید کوه های کشور ترکمنستان و منطقه مرزی کاملاً قابل رؤیت است. مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم و پر از فراز و نشیب جاده دسترسی به این زیارتگاه سبب شده تا همه ساله تعداد کثیری از گردشگران داخی و خارجی از آن تماشا نمایند.

محوطه خالد نبی در مورخه 12 آبان 1395 با عنوان محوطه باستان شناختی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

هر ساله با آغاز تعطیلات نوروزی که برترین زمان برای سفر به این مکان است مسافران و گردشگران بسیار زیادی برای تماشا زیبایی های طبیعی و گورستان به این منطقه سفر می نمایند.

عکاس: رامین بشرویه - محمد قجر

منبع: فرارو
انتشار: 12 فروردین 1402 بروزرسانی: 12 فروردین 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2512

به "پله پله تا زیارت خالد نبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پله پله تا زیارت خالد نبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید