کارتون نوستالژیک؛ یک خانواده کوچک خوشبخت در ناکجاآباد

به گزارش تور چین ارزان، کارتون خانواده دکتر ارنست از آن نکته های عجیب تلویزیون در دهه شصت بود. خوشبختانه این انیمیشن بخاطر لباس های فلونه دچار ممیزی نشد و ما توانستیم همه قسمت های آن را ببینیم. بعدتر حتی نسخه سریال غیرانیمیشن آن هم از تلویزیون پخش شد که البته ممیزی زیادی داشت.

کارتون نوستالژیک؛ یک خانواده کوچک خوشبخت در ناکجاآباد
تاریخ ساخت خالقان کشور سازنده
1981 میلادی یوشیو کورودا ژاپن

کارتون خانواده دکتر ارنست اقتباسی نه چندان وفادارانه از رمان جان دیوید ویس، نویسنده سوییسی بود. داستان خانواده ای متشکل از پدر و مادر و یک دختر و دو پسر که بخاطر کار پدر می خواستند با کشتی به جای دیگری سفر نمایند. پدر پزشک بود و به دعوت دوستش به استرالیا می رفت. کشتی آنها در مسیر دچار سانحه می گردد و این خانواده تنها کسانی هستند که نجات پیدا می نمایند و موفق می شوند خودشان را به یک جزیره برسانند. از اینجا به بعد شبیه داستان رابینسون کروزوئه می گردد. خانواده باید بدون امکانات در جزیره بتوانند به زندگی شان ادامه بدهند.

چیزهایی که درباره کارتون خانواده دکتر ارنست نمی دانید

  • نمی دانیم چرا اسمش را عوض کردند اما اسم اصلی این انیمه ژاپنی خانواده سوییسی رابینسون: فلونه در جزیره اسرارآمیز بود. البته که اسم طولانی است ولی تبدیل رابینسون به ارنست هم باید داستان جالبی داشته باشد.
  • این انیمیشن در اروپا بسیار محبوب شد و یکی از معدود انیمه های ژاپنی بود که در آن سال ها به زبان انگلیسی دوبله اش کردند تا حتی در بازار آمریکا هم پخش گردد.
  • پخش این انیمیشن در ژاپن از ابتدای سال 1981 آغاز شد و تا انتهای سال ادامه داشت.
  • جزو انیمیشن هایی است که دوبله فارسی اش هم ماندگار است. مهدی علی محمدی مدیر دوبلاژ بود و ناهید امیریان در نقش فلونه، نوشابه امیری در نقش جک، حسین معمارزاده در نقش دکتر ارنست و شهلا ناظریان در نقش مادر خانواده صداپیشگان اصلی انیمیشن بودند.
  • ژاپنی ها خودشان کاراکتر فلونه را به انیمیشن اضافه کردند چون معتقد بودند یک قهرمان دختر می تواند مخاطبان دختر بیشتری برای سریال به ارمغان بیاورد. در نسخه اصلی خانواده چهار پسر دارند.
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 173

به "کارتون نوستالژیک؛ یک خانواده کوچک خوشبخت در ناکجاآباد" امتیاز دهید

6 کاربر به "کارتون نوستالژیک؛ یک خانواده کوچک خوشبخت در ناکجاآباد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتون نوستالژیک؛ یک خانواده کوچک خوشبخت در ناکجاآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید