کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای دریافت تسهیلات احداث خوابگاه ، صندوق رفاه پولش را پس می گیرد؟

به گزارش تور چین ارزان، معاونت فرهنگی وزارت بهداشت در سال 96 به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای احداث خوابگاه دانشجویی اختصاص داد که حالا صندوق رفاه دانشجویی قرار است این بودجه را جایی دیگر خرج کند، چون دانشگاه برای دریافت پول اقدام نکرده است!

کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای دریافت تسهیلات احداث خوابگاه ، صندوق رفاه پولش را پس می گیرد؟

گروه استان های خبرنگاران، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * بودجه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اختصاص نیافت؛ چون مدیران دانشگاه پیگیرش نبودند. این حرفی بود که مدتی قبل یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ما گفت.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ار سال 72 تأسیس شده؛ کمی پس از تأسیس استان اردبیل و جدایی از آذربایجان شرقی. همان ابتدا کارش را با 86 دانشجو در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی شروع کرد. ساختمان اولیه دانشکده پزشکی این دانشگاه در بیمارستان بوعلی اردبیل بود تا سال 75 که به ساختمان اصلی منتقل شد. حالا پس از حدود 20 سال فعالیت حدود 3 هزار نفر دانشجو دارد و در رشته های بیماری های داخلی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی عمومی، بیهوشی و مراقبت های ویژه و ... دانشجو می پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 94 رتبه 20 را بین دانشگاه های کشور داشت و که این رتبه در سال 1400 به 33 سقوط نموده و گویا راستا پیشرفت این دانشگاه به سمت عقبگرد است.

بودجه سال 96 تا سال 1400 دریافت نشد!

در سال 96 وزارت بهداشت بودجه ای برای احداث خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 400 نفر به این دانشگاه اختصاص می دهد. مبلغ این بودجه مشخص نمی گردد، اما براساس آنچه در رسانه ها مطرح شده، طرح احداث این خوابگاه از سال 94 در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح و پیگیری شده بود. اما نامه تخصیص این بودجه در سال 96 از سوی معاونت دانشجویی وزارت علوم به معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارت خانه ابلاغ شده بود.

در سال های 97 و 98 اخباری از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره طراحی احداث این خوابگاه در رسانه ها منتشر شد. مدیر امور دانشجویی این دانشگاه در 29 اردیبهشت 98 گفته بود که نقشه و طراحی این خوابگاه براساس معماری و مدل وزارت بهداشت است و یکی از 21 خوابگاه استاندارد وزارت بهداشت خواهد بود.

نقشه برای خوابگاهی که احداث نشد

به گفته او سوییت های متعدد، فضا های ورزشی، فضای سبز، رختکن، آشپزخانه، اتاق اصناف، فضای نشمین و ... برای این خوابگاه درنظر گرفته شده است.

در همین زمان پیمانکار احداث خوابگاه هم مشخص شده بود و مسئولان دانشگاه در جلساتی احداث ساختمان خوابگاه را آنالیز می کردند و اخبارش را در اختیار رسانه ها قرار می دادند. اما نکته ای که جالب توجه است که اینکه در این اخبار حرفی از انتها کار احداث خوابگاه مطرح نشده بود.

دیگر از احداث خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبری نشد تا اینکه در سکوت خبری نامه ای از سوی علی اکبر محمدی، سرپرست صندوق رفاه دانشجویان به رئیس این دانشگاه می نویسد و از او می خواهد اگر تمایلی به تکمیل پروژه خوابگاهی ندارد، به صندوق رفاه دانشجویان خبر دهد.

بودجه را پس گرفتند؟

این نامه در اسفند سال گذشته ارسال و در آن تأکید شده است که با توجه به نزدیک بودن انتها سال 1400 و عدم دریافت تسهیلات به وسیله آن دانشگاه جهت ساخت خوابگاه دانشجویی، کاهش ارزش تسهیلات بانکی باتوجه به تورم سالیانه و بعلاوه طولانی شدن تکمیل مدارک در سال 1401 که قطعا تا نیمه دوم سال طول خواهد کشید اعلام کنید که قصد احداث خوابگاه را دارید یا نه.

از میان سه هزار دانشجوی این دانشگاه بیش از هزار نفر از امکانات خوابگاهی استفاده می نمایند و به گفته مسئولان دانشگاه اگر این خوابگاه 400 تختخوابی احداث می شد، اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه 100 درصدی می شد.

مساله دیگری که ساخت این خوابگاه ها را برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل حائز اهمیت می نماید این است که این دانشگاه به علت مجاورت با دانشگاه محقق اردبیلی، از امکانات خوابگاهی آن دانشگاه هم استفاده می نموده که با بازگشت دانشجویان به فضای دانشگاه ها، مسلما دانشگاه محقق اردبیلی به ظرفیت خوابگاهی خود احتیاج پیدا می نماید و ضروری است که دانشجویان علوم پزشکی اتاق ها را ترک نمایند. از سوی دیگر این دانشگاه برای دانشجویان ورودی 1400 هم ظرفیت خوابگاهی ندارد.

دانشجویان و تشکل های دانشجویی تا به امروز در نامه ها و بیانیه هایی این مساله را از مسئولان دانشگاه پیگیری نموده اند، اما به نظر می رسد عدم پاسخگویی مسئولان نشانه ای از بی اعتنایی آنان به مطالبات دانشجویان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2356

به "کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای دریافت تسهیلات احداث خوابگاه ، صندوق رفاه پولش را پس می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای دریافت تسهیلات احداث خوابگاه ، صندوق رفاه پولش را پس می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید