19 باید و نباید استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه

به گزارش تور چین ارزان، استفاده از آینه در دکوراسیون منزل فواید بسیاری بیش از ایجاد فضایی برای بررسی استایل و ظاهر دارد. آینه علاوه بر این کاربرد باعث ایجاد درخشش شده، نور طبیعی را افزایش داده و فضای خانه را بزرگ تر نشان می دهد.

19 باید و نباید استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه

یکی از ساده ترین ایده های دکوراسیون اضافه کردن آینه به اتاق های خانه است که می تواند تاثیر شگرفی بر جلوه ظاهری فضا داشته باشد. اگرچه این تنها هنگامی درست است که استفاده از آینه در فضای مناسب، انتخاب وزن و طراحی مناسب برای آن را یاد بگیریم. آینه از نظر کارایی می تواند برای افزایش نور طبیعی و بزرگ تر نشان دادن فضا استفاده شود.

در صورتی که اتاق نشیمن خانه کوچک باشد، از آینه بزرگ بالای شومینه یا روی دیوار اصلی استفاده کنید. برای افزایش حداکثری نور، آینه ها را در راستا تابش نور طبیعی قرار دهید تا نور را به فضاهای تاریک تر بازتاب دهند. با این کار فضای کلی در طول روز روشن تر خواهد بود.

ترفندهای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه در دکوراسیون برخی اتاق ها ساده به نظر می رسد. به عنوان مثال آینه دکوری و بزرگ همیشه هنگامی که بالای شومینه نصب شود ظاهر عالی ای ایجاد می کند. این در حالی است که نصب آینه در مکان های دیگر مانند آشپزخانه یا اتاق خواب با چالش های بیشتری همراه است.

فرصت های استفاده از آینه بی شمار هستند زیرا آینه ها در استایل های مختلفی ساخته می شوند. به دلیل قابلیت بازتاب نور، آینه یک نقطه کانونی عالی در انتهای یک فضای باریک است. علاوه بر این آینه ها برای اتاق های کوچک واجب هستند. استفاده از آینه های بزرگ یا دیوارهای آینه ای می تواند درک عمق ایجاد کرده و اتاق را بزرگ تر از مقدار واقعی آن نشان دهد.

1. برای افزایش نور آینه ها را روبروی پنجره قرار دهید

هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون موقعیت نصب آن نکته کلیدی است. این موضوع به ویژه برای افزایش نور طبیعی اتاق نشیمن های کوچک بسیار کاربردی است. نصب آینه در جایی که نور طبیعی به آن می تابد یکی از قدیمی ترین ترفندها برای افزایش نور طبیعی است و فضا را بزرگ تر و روشن تر از چیزی که هست نشان می دهد. آینه ای که روبروی پنجره نصب شده باشد نور طبیعی را بازتاب می دهد.

2. به نوع شیشه و قاب آینه توجه کنید

هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون باید به عناصر دیگر، استایل قاب و مکان نصب آینه توجه کنید. علاوه بر این به جلوه و ظاهر شیشه هم دقت کنید. آینه ها جایگزین مناسبی برای قاب عکس های گران قیمت هستند.

3. کاشی های آینه ای را به آشپزخانه اضافه کنید

افزودن آینه به آشپزخانه می تواند باعث روشن تر شدن فضا شود. این ایده به ویژه برای آشپزخانه های کوچک که فضا و نور برایشان در اولویت است بسیار مناسب است. گزینه های مختلف بسکمک برای استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد، از استفاده از آینه ها به گونه ای که دیوار را به صورت کامل بپوشانند تا ایده های کابینت آینه ای آشپزخانه. البته بک اسپلش (سطح دیوار بین کابینت های بالایی و پایینی) هم فرصت عالی ای برای اضافه کردن سطح بازتابی به آشپزخانه را ایجاد می کند. بک اسپلش های آینه ای ساده افزونه ای عالی برای آشپزخانه های مدرن و بک اسپلش های نقاشی شده و کلاسیک برای آشپزخانه های سنتی ایدئال هستند. اگرچه نصب هر دوی این موارد پیچیده بوده و نیازمند تمیز کردن منظم است. بک اسپلش آینه ای بسیار خاص است. آینه ها درخشش زیادی را بدون ایجاد احساس اغراق به وجود می آورند.

4. وسایل آینه دار را انتخاب کنید

استفاده از آینه در دکوراسیون فقط به معنای نصب آینه روی دیوار نیست. آینه ها می توانند در همه سبک های وسایل از میز تا تختخواب به کار گرفته شوند. هر طراحی بعد جدیدی را به وجود می آورد. البته دقت در انتخاب وسایل آینه دار هم مهم است. تا حد امکان استفاده از وسایل آینه دار را به حداقل برسانید زیرا وسیله آینه دار باید یک قطعه اصلی باشد که در نقطه اصلی خانه قرار گرفته است.

نکته دیگر مربوط به نگهداری از آینه و وسایل آینه دار است. با وجود اینکه روش های بسکمک برای تمیز کردن آینه وجود دارد نیازی نیست که چندین بار در روز وسایل را دستمال بکشید. در پی وسایلی باشید که خیلی استفاده نشوند به عنوان مثال چند کشو که گاهی باز می شوند بسیار بهتر از یک میز است که به صورت مداوم استفاده می شود.

5. از آینه در تاج بالای تخت خواب خود استفاده کنید

از آنجایی که تاج بالای تخت خواب قسمت بزرگی از فضای دیوار اتاق را اشغال می کند، این قسمت فرصت مناسبی برای افزودن رنگ، طرح و نقش به اتاق خواب است. علاوه بر این استفاده از آینه در تاج بالای تخت خواب یک فرصت عالی به شمار می رود.

هنگام اضافه کردن آینه به تخت خواب، باید مراقب انعکاس ها به ویژه در طول شب باشیم زیرا نصب آینه در محل اشتباه می تواند نور را به سمت محل خواب شما منعکس کرده، استراحت تان را به هم زده و به محض خاموش کردن چراغ ها به سرعت باعث ایجاد احساس ناراحتی شود. با استفاده کردن از آینه در تاج بالای تخت خواب از فواید افزایش نور و بزرگتر شدن فضا در طول روز بهره مند خواهید شد اما در شب این آینه ها قابل مشاهده نیستند. تاج های بالای تخت خواب که آینه دار هستند انتخاب مناسبی برای اتاق هایی که فضای دیوار محدود است به شمار می فرایند.

6. از اکسسوری های آینه دار برای ایجاد درخشش استفاده کنید

هنگام تصمیم به استفاده از آینه در دکوراسیون خانه نیازی به استفاده از وسایل بزرگ نیست، حتی کوچک ترین اکسسوری های آینه دار هم می توانند تفاوت بسیار زیادی در فضا ایجاد کنند.

7. با آینه به عنوان یک اثر هنری برخورد کنید

دکوراسیون با آینه را به چشم افزودن اثر هنری به دیوار ببینید. در پی قاب های زیبا باشید و از ایده های دیوار گالری های هنری الهام بگیرید. آینه ها به ویژه هنگامی که جزئیات معماری و طراحی برجسته داشته باشند می توانند به عنوان اثر هنری در نظر گرفته شوند.

8. از آینه برای زیباسازی استفاده کنید

استفاده از آینه یکی از راه های ساده و مقرون به صرفه برای اضافه کردن ظرافت و زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل است. به همین منظور یک آینه بزرگ که دارای قاب طلاکاری شده است را روی دیوار اصلی اتاق نشیمن یا ورودی نصب کنید تا به عنصر اصلی طراحی داخلی تبدیل شود.

9. اطمینان از انعکاس آینه مهم است

هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل توصیه می شود برای بهره بردن از بیشترین مقدار نور منعکس شده، بزرگ ترین آینه ممکن را بخرید. آینه های سنتی اغلب روی دیوار نصب می شدند یا روی شومینه قرار می گرفتند تا بازتابی از سقف و دیوارها باشند. بنابراین مطمئن شوید که به انعکاس آینه توجه کرده اید.

10. برای دیوارهایی که دارای عقب نشینی و تورفتگی هستند از پنل های شیشه ای سفارشی استفاده کنید

دیوارهای دارای عقب نشینی فضاهای معماری بسیار کاربردی ای در اتاق نشیمن هستند که می توانند برای کتابخانه و نمایش آثار هنری استفاده شوند یا به منظور افزایش روشنایی آینه را در چیدمان و دکور آن ها به کار گرفت. افزودن پنل های آینه ای سنتی در فرورفتگی های دو طرف شومینه در یک اتاق نشیمن بزرگ منجر به ایجاد سطح انعکاسی ظریف و نور ملایم در فضا می شود.

11. برای تاثیر بیشتر دیوار آینه ای ایجاد کنید

با وجود اینکه یک تصویر بزرگ می تواند بر اتاق به ویژه زمانی که اتاق کوچک است غلبه کند و آن را کوچک تر نشان دهد، آینه بزرگ عکس این عمل می کند. تا زمانی که قاب آینه خیلی حجیم نباشد، استفاده از آینه در مقیاس بزرگ اتاق را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد. در صورتی که فضای کوچکی روی دیوار برای آویزان کردن آینه وجود دارد، راهکار بهتر دیگر قرار دادن آینه روی زمین است. البته اگر هدف شما تاثیر بیشتر است می توانید از یک متخصص برای ایجاد یک دیوار آینه ای به منظور بزگتر نشان داده شدن اتاق کمک بگیرید.

12. از آینه با مقدار مناسب استفاده کنید

هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل از مقدار مناسب آن استفاده کنید. هنگام انتخاب آینه برای بالای شومینه مطمئن شوید که عرض آن هم مقدار یا کمی کوچک تر از عرض شومینه باشد. برای بلندتر نشان دادن سقف هم به ارتفاع آینه توجه کنید.

13. یک آینه دکوراتیو بین پنجره ها نصب کنید

زیبایی استفاده از آینه در دکوراسیون منزل این است که آینه ها در شکل ها و مقدار های مختلف وجود دارند. آینه ها را نه تنها در بالای شومینه بلکه در نقاط بسیار دیگر مانند دیوار بین دو پنجره می توان به کار برد.

14. آینه ای که شبیه پنجره است را انتخاب کنید

هر چقدر آینه بزرگ تر باشد نور بیشتری را بازتاب می کند که این موضوع برای فضاهای کوچک و کم نور عالی است. انتخاب آینه محدود به خرید آینه ساده مستطیلی نیست بلکه می توانید آینه های دکوراتیو که لبه های منحنی داشته و مشابه پنجره هستند را انتخاب کنید زیرا فضا را از لحاظ کاربری و چشم انداز ارتقا می دهند.

15. مدلی از آینه که با چیدمان همخوانی داشته باشد را انتخاب کنید

وزن قاب هنگام به کار گیری آینه در دکوراسیون اهمیت بسکمک دارد. قاب های بزرگ، حجاری شده، فشرده یا تیره رنگ برای آینه های بزرگ در اتاق های بزرگ دارای استایل سنتی یا آینه های کوچکی که به عنوان نقطه کانونی انتخاب کرده اید مناسب هستند. در فضاهای مدرن تر، آینه هایی که قاب های ظریف تری دارند انتخاب های بهتری هستند. اگر اتاق خیلی کوچکی دارید، آینه های بدون قاب بدون تخریب فضا باعث بزرگ تر نشان داده شدن اتاق می شوند.

16. از آینه به عنوان یک عنصر دکوری استفاده کنید

به همان شیوه ای که از قاب عکس ها و تابلوها استفاده می کنید، آینه ها را به کار بگیرید. آینه ها در اتاق های کوچک بسیار زیبا به نظر می رسند. بنابراین در صورتی که فضای خالی ای دارید و آینه ای با قاب زیبا پیدا کردید مطمئن شوید که آن را مانند یک قاب عکس یا تصویر نصب کرده اید.

17. با نصب آینه در محل مناسب از آن برای بازتاب نور استفاده کنید

در صورتی که کاربرد اصلی آینه بازتاب نور است، کنار پنجره بهتر از روبروی آن است. در این صورت آینه می تواند نور را تا بیشترین مقدار ممکن افزایش دهد. دکوراسیون با آینه یک راهکار عالی برای اتاق های کم نور است. نصب لامپ یا چراغ دیواری در نزدیکی یا جلوی آینه اثرگذاری آن برای روشنایی را دو برابر افزایش می دهد.

18. ارتفاع مناسب را برای آینه انتخاب کنید

ارتفاع مولفه کلیدی برای دکوراسیون منزل با آینه است. هنگامی که یک قاب عکس را روی دیوار نصب می کنیم اغلب نقطه میانی آن را به صورت چشمی در نظر گرفته و اغلب آن را 1.5 متر بالاتر از زمین قرار می دهیم. دکوراسیون منزل با آینه کمی فرق دارد و برای دریافت بهترین بازتاب باید در محل مناسبی قرار بگیرد. به عنوان مثال در راهرو باید آینه را به گونه ای قرار دهید که بتوانید ظاهر خود را قبل از خروج از منزل بررسی کنید.

در اتاق نشیمن ارتفاع باید به گونه ای باشد که نور را به شیوه مناسب انعکاس دهد. قرار دادن یک وسیله زیر محل نصب آینه بر ارتفاع آن تاثیرگذار است. به صورت ایدئآل آینه را به گونه ای قرار دهید که پائین قاب فاصله کمتری نسبت به وسیله ای که زیر آن واقع شده است در مقایسه با فاصله آن تا سقف داشته باشد. در صورتی که آینه را در ارتفاع خیلی بالا نصب کنید به نظر می رسد که از بقیه فضای اتاق جدا است.

19. سقف کوتاه را بلندتر و اتاق کوچک تر را بزرگ تر نشان دهید

رویه آینه ای کمد لباس یک ایده بسیار عالی برای استفاده از آینه در دکوراسیون است. این کار همچنین به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای کوچک و باریک کمک می کند. هنگامی که از آینه روبروی دیوار استفاده می کنید نکته بسیار مهم این است که سبک شیشه آینه مناسب را انتخاب کنید. آینه ساده انتخاب کاربردی ای است اما در صورتی که می خواهید استایل مدرنی برای اتاق خود ایجاد کنید، استفاده از آینه های سنتی دارای قاب یا بدون قاب در بالای آشپزخانه اثری بیش از دکوری بودن دارند و باعث افزودن بافت و طرح به فضای ساده می شوند.

چگونه از آینه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

هنگام استفاده از آینه در دکور منزل باید با آن مانند یک اثر هنری برخورد کرده و فضایی را برای آن انتخاب کنید که به خوبی آن را نمایش داده و بیشتری اثر را داشته باشد. البته آینه بر خلاف عکس بازتاب دارد و این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد. خود انعکاس هم می تواند بخشی از اثر هنری باشد. بنابراین در صورتی که آینه را در فضایی نصب کنید که بازتاب زیبایی داشته باشد نصب آن را به درستی انجام داده اید.

آیا نصب آینه روی دیوار از مد افتاده است؟

نصب نکردن آینه روی دیوار از مد نیفتاده است. در واقع نقطه عکس این موضوع درست است و نصب آینه روی دیوار عنصر مهمی در دکوراسیون داخلی است که به زمان محدود نبوده و اتاق های کوچک را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد. تا حد امکان هیچ اتاقی را بدون آینه نگذارید و با انتخاب آینه دارای قاب مجذوب کننده یک قطعه دکوری هم خواهید داشت.

چگونه از آینه در اتاق نشیمن استفاده کنیم؟

گزینه های بسیار زیادی برای استفاده از آینه در اتاق نشیمن وجود دارند. عادی ترین روش برای استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق نشیمن قرار دادن آن بالای شومینه است زیرا این قسمت نقطه کانونی اتاق است و فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

سعی کنید از آینه در مکان های غیر منتظره هم استفاده کنید. مجموعه ای از آینه های دکوراتیو را برای ایجاد انعکاس مجذوب کننده به کار بگیرید. گل ها و گیاهان را جلوی آینه دیواری در گوشه قرار دهید زیرا انعکاس آن ها باعث می شود سرسبزی گیاهان خیلی بیشتر به نظر برسد و از آنجایی که اغلب گیاهان نزدیک پنجره هستند بازتاب نور طبیعی به آن فضا باعث ایجاد زیبایی و آرامش محیط می شود.

مقدار مناسب برای آینه قدی چقدر است؟

ارتفاع مناسب آینه قدی باید حداقل 92 سانتی متر باشد و بتوانید در یک نگاه ظاهر خود را به صورت کامل ببینید. هنگام استفاده از آینه در دکور منزل همیشه باید به کاربرد آن دقت کنید در صورتی که آینه قدی انتخاب می کنید باید مطمئن شوید که ارتفاع آن مناسب باشد و فضای کافی برای گام برداشتن به عقب و دیدن کل ظاهر خود را داشته باشید. اگر در ارتفاع خیلی بالا نصب شده باشد از زانو تا سر خود را خواهید دید.

منبع: Homes and Gardens

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2362

به "19 باید و نباید استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 باید و نباید استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید