آمادگی اوکراین برای جنگ تمام عیار با روسیه

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: یک کانال آبی میان اوکراین و کریمه تحت اشغال روسیه، اگرچه در حال خشک شدن است، اما دلیلی است برای آماده سازی اوکراین در راستای جنگ تمام عیار با روسیه.

آمادگی اوکراین برای جنگ تمام عیار با روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ؛ سدی موقت از شن و ماسه، پوشیده از تکه های چمن، یکی از کانال ٰهای عظیم اروپا را مسدود می نماید. بالاتر از آن، قوها در اندک آب باقی مانده جمع شده اند. یک اردک به زیر دیواره ای از نی ها پایین سیل بندهای بتونی سر می خورد.

این نقطه آرام در شمال کریمه ممکن است چیز قابل توجهی به نظر نیاید. اما بعضی از اوکراینی ها می ترسند که

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، اولها لومونوسووا 36 ساله ، در شرح اینکه چرا سال جاری چمدان فرار از خانه خود -در ناحیه بالادست کانال- را بسته است ، گفت: پوتین می تواند هر لحظه نیروهایش را به اینجا بفرستد. او به آب احتیاج دارد.

آنتون ترویانوفسکی مسئول دفتر نیویورک تایمز در مسکو در گزارشی نوشته است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، به بعضی از نیروهای خود که در بهار سال جاری در مرز اوکراین جمع شده بودند ، ماه گذشته دستور داد عقب نشینی نمایند، اما حدود 80 هزار نفر را در فاصله کافی برای اقدام فوری نگه داشت و بسیاری از اوکراینی ها معتقدند که تهدید به حمله جدید همچنان وجود دارد.

، به طول 250 مایل است که کریمه را با رودخانه Dnieper اوکراین پیوند می دهد؛ منبع اصلی آب کریمه تا زمانی که آقای پوتین آن را در سال 2014 ضمیمه خاک کشورش کرد، و اوکراین نیز به سرعت در یک عملیات مخفی، اقدام به ساختن سدی برای جلوگیری از جریان کانال کرد.

تنش ها بر سر کانال در ماه های اخیر پس از خشکسالی که بحران آب کریمه را بدتر کرد، افزایش یافت.

و حالا همزمان با شدت گیری رویارویی و رقابت آقای پوتین و کشورهای غربی، خطر تشدید تنش ها در این منطقه و تبدیل آن به یک جنگ نظامی به طرز محسوسی جدی تر شده است.

فرستنده های تلویزیونی پرقدرت دقیقاً در آن سوی مرز کریمه بالا رفته اند و روایت کرملین را بر قلمرو تحت کنترل اوکراین بازتاب می دهند. در منبع کانال، با کلمات عظیم روسی کانال کریمه شمالی مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی درج شده است، اما اکنون آن ها با رنگ های آبی و زرد پرچم اوکراین رنگ آمیزی شده اند.

این کانال نمادی عینی از روابطی است که روزگاری روسیه و اوکراین را بهم پیوند می داده است، و همچنین نشانه ای از چالش اساسی اوکراین برای بیرون کشیدن خود از گذشته مشترک با شوروی. جریان آب همچنان در داخل اوکراین به طول 57 مایل به وسیله کانال عبور می نماید.

قبل از آنکه سد جریان ورودی به کریمه را کاهش دهد، آب کانال، زمینی شامل مزارع خربزه و باغ های هلو را سراسر آبیاری می کرد. جایی که مردمانش حتی زبان روسی به مثابه بخشی از هویت اوکراینی در صحبت ها جریان دارد.

گذشته مشترک اتحاد جماهیر شوروی با روسیه هنوز نوستالژی بعضی اوکراینی های پیر را برانگیخته است و . اما این نوستالژی همراه با تردید طولانی مدت درباره انگیزه های غرب و دولت مستقر در کیف برای از بین بردن ترس بسیاری از مردم نسبت به درگرفتن جنگ جدیدی با روسیه کافی نیست.

سرگی پاشچنکو 62ساله در حال اصلاح درختان هلو با گل های صورتی، با یادآوری اینکه وقتی درگیری در سال 2014 شروع شد ، او در حال کار بر روی یک پروژه ساختمانی بود، درباره روسیه گفت: آنجا مردمان عادی زندگی می نمایند. اما دولتی دارد که ما را به عنوان یک ملت به رسمیت نمی شناسد.

. هرچند اخطارهای فاجعه انسانی با ابراز اطمینان مقامات روسی که حتی گردشگران بخاطر تشنگی به کریمه نمی فرایند، در تضاد است.

یک مقام ارشد در بخشی از دولت روسیه که مسئولیت کنترل کریمه را بر عهده دارد، در ماه فوریه گفت مسدود کردن کانال نشان دهنده کوشش برای نابودی ما به عنوان مردم، کوشش برای قتل عام و نسل کشی است. مسکو متعهد شده است 670 میلیون دلار برای برطرف کمبود آب هزینه کند ، اما همین سال جاری مخازن خشک شده و آب جیره بندی می گردد.

کرملین می گوید که کریمه پس از انقلاب غرب گرایانه در کیف در سال 2014 میلادی، با خواست و اراده خود و با یاری نیروهای روسی، به روسیه پیوسته است. اما تقریباً هر دولتی در دنیا هنوز کریمه را بخشی از اوکراین می داند.

آنتون کورینویچ، نماینده ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در امور کریمه با بیان سیاست دولت کیف در این زمینه گفت: برای کریمه تا زمان تداوم اشغالگری هیچ آبی وجود ندارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1962

به "آمادگی اوکراین برای جنگ تمام عیار با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اوکراین برای جنگ تمام عیار با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید