آموزش 927 نفر از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور چین ارزان، معاون صنایع دستی،اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره آموزش عمومی صنایع دستی برای 927 نفر درسال 98 اطلاع داد.

آموزش 927 نفر از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، پریسا راد با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری دوره آموزش های عمومی صنایع دستی در سطح استان در رشته هایی چون چرم دوزی، گلیم بافی، نقاشی روی سفال، تراش سنگ های قیمتی ، معرق چوب، سفالگری،جاجیم بافی والبسه محلی برگزار گردیده است.

او اضافه نمود: در سال گذشته نیز دوره های تخصصی برای 270نفر از شاغلین صنایع دستی در سطح کهگیلویه و بویراحمد با هدف افزایش کیفیت فراوری برگزار گردیده است.

راد اظهار کرد: در سال 98، 41 پروانه انفرادی، 57 جواز تاسیس کارگاهی، 328 کارت شناسایی و هفت پروانه فراوری کارگاهی برای هنرمندان و فعالان صنایع دستی با هدف شناسنامه دار کردن این قشر در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

معاون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به دریافت چهار نشان ملی برای فراوریات و آثار هنرمندان استان اشاره نمود و گفت: نشان ملی محصولات صنایع دستی در رشته بافت های داری شامل کوسن (پشتی)، گلیم دورو تمام پشم خودرنگ بویراحمدی، گلیم نقش برجسته تمام پشم خودرنگ بویراحمدی، گلیم دورو تمام پشم خودرنگ عشایری بوده است.

او گفت: در راستای رونق فروش محصولات صنایع دستی چهارمین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور 12 استان کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته برگزار گردید.

راد ایجاد بازارچه موقت صنایع دستی در یاسوج را از دیگر اقدامات اجرا شده در سال 98 بیان کرد و گفت: در این بازارچه هنرمندان توانستند محصولات صنایع دستی را در معرض نمایش و فروش قرار دهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1359

به "آموزش 927 نفر از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 927 نفر از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید