مشهورترین و برترین گالری های هنری دبی

به گزارش تور چین ارزان، دبی به برگزاری فستیوال ها و نمایشگاه های بزرگ بین المللی در جهان مشهور است. استقبال گردشگران از این نمایشگاه ها باعث ایجاد گالری های هنری در سراسر این شیخ نشین شده و به ترویج آثار هنری محلی و بین المللی یاری شایانی نموده است. اگر اهل نقاشی و هنرهای مدرن هستید در سفر به این شهر زیبا و لوکس برای بازدید از برترین گالری های هنری دبی برنامه ریزی کنید. به شما اطمینان می دهیم که این بازدید لحظات شگفت انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. برای آشنایی با برترین نمایشگاه های دبی تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. در اینجا ما لیستی از 12 گالری هنری در دبی را گردآوری نموده ایم.

مشهورترین و برترین گالری های هنری دبی

آنچه در این مطلب می خوانید

  • گالری خیابان خیابان آلسرکال (Alserkal Avenue) از بهترین گالری های هنری دبی
  • گالری اپرا (Opera Gallery)
  • گالری هنرهای زیبا کوادرو (Cuadro Fine Art Gallery) از بهترین گالری های هنری دبی
  • گالری هنر موجو دبی (Mojo Art Gallery)
  • نگارخانه هنر اسلامی مرجان (Marjan Islamic Art Gallery) از بهترین گالری های هنری دبی
  • گالری ایزابل ون دن (Gallery Isabelle Van Den Eynde)
  • گالری کارتون (Cartoon Art Gallery) از معروف ترین گالری های هنری دبی
  • گالری هنری میم (Meem Art Gallery)
  • گالری هنر سیتیزن دبی (CITIZEN E Art Gallery)
  • گالری هنری پگاس (Pegas Art Gallery) از پرطرفدارترین گالری های هنری دبی
  • گالری OliOli دبی
  • موزه آینده دبی (The Museum of the Future)

گالری خیابان خیابان آلسرکال (Alserkal Avenue) از بهترین گالری های هنری دبی

خیابان آلسرکال یک منطقه فرهنگی و هنری در القوز، دبی است. منطقه آلسرکال چندین خانه برای هنرمندان محلی و جهانی، گالری های هنری، موزه ها، سکوهای اجرا، استودیوهای طراحی و سالن های نمایشگاهی را در خود جای داده است.

این خیابان که در ابتدا با چندین کارگاه کوچک آغاز به کار کرد، اکنون به یک انجمن هنری و فرهنگی مهم در دبی تبدیل شده است. این مکان تلفیقی کامل از فضاهای مهندسی و خلاقانه است و در حال حاضر دارای بیش از 94 غرفه می باشد. در تور دبی می توانید از خیابان آلسرکال تماشا کنید.

این به عنوان یکی از بهترین گالری های هنری دبی با وسعت 50000 فوت مربع، یک فضای طراحی شده است که نشان دهنده خلاقیت و استعداد هنرمندان و صنایع دستی محلی می باشد. در اینجا می توانید از گالری های هنری، فضاهای هنری، استودیوها، فضاهای پروژه وسالن های تئاتر تماشا نموده و حتی یک وعده غذای عالی را در کافه ها میل کنید. بیان خلاقانه آثار هنری بیشترین چیزی ست که در این منطقه هنری امارات خواهید یافت. خیابان آلسرکال مکان مناسبی برای شخصیت های مختلف از جمله هنرمندان، کارگردانان، افراد خلاق و علاقه مندان به هنر است.

اطلاعات کلی درباره خیابان آلسرکال

  • عنوان: گالری هنری
  • ساعات بازدید: 10:00 الی 19:00، آدینه ها تعطیل است
  • زمان مورد احتیاج برای بازدید: 3-4 ساعت
  • هزینه ورودی: بدون هزینه ورودی

گالری اپرا (Opera Gallery)

گالری اپرا دبی یکی از معروفترین گالری های هنری دبی است که آثار برجسته هنر معاصر را به نمایش می گذارد. این گالری در سال 1994 به وسیله Giles Dylan تاسیس شد. اپرا یک گالری بین المللی است که هنرهای معاصر و مدرن از جمله نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی را توسعه می دهد. این گالری دارای آثار هنرمندان برجسته و نوظهور از سراسر جهان می باشد.

اپرا گالری نماینده بیش از بیست هنرمند جوان و نوظهور بین المللی مانند اندی دنزلر، فرد اردکنز یا آنتونی جیمز و هنرمندان برجسته تر مانند مانولو والدس، فرناندو بوترو، خوان گنووس یا آندره برازیلیه می باشد. این گالری بعلاوه آثار تاریخی مهمی از هنرمندانی مانند مارک شاگال، پابلو پیکاسو، پیر سولاژ، الکساندر کالدر، ژان دوبوفه، فرناندو بوترو و بسیاری دیگر را در معرض نمایش می گذارد. نمایشگاه های متنوعی در تاریخ های مختلف در گالری اپرا برگزار می گردد.

  • آدرس گالری اپرا دبی: دهکده گیت، DIFC

گالری هنرهای زیبا کوادرو (Cuadro Fine Art Gallery) از بهترین گالری های هنری دبی

گالری هنرهای زیبا کوادرو، واقع در مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) در سال 2008 تأسیس و به سرعت به یکی از بهترین گالری های هنری دبی در حوزه مدرن تبدیل شد. این گالری در 4 حوزه نمایشگاه، آموزش، اقامت و مشاوره تمرکز دارد. نمایشگاه های کوادرو فرصتی را برای مخاطبان فراهم می نماید تا روینمودها و سبک های مختلف اجرایی هنری را تجربه نمایند. این نمایشگاه ها به وسیله برنامه آموزشی Cuadro که شامل سخنرانی ها، کارگاه ها و بحث های میزگرد است، تقویت می گردد.

گالری هنرهای زیبا کوادرو بستری برای هنرمندان معاصر فراهم نموده است تا آثار هنری خود را به نمایش بگذارند. درواقع این گالری این یک فضای هنر معاصر است که میزبان مجموعه ای از نمایشگاه ها، برنامه های آموزشی و کارگاه های هنری می باشد که بر هنرمندان معاصر از خاورمیانه و فراتر از آن تمرکز دارد.

  • آدرس گالری هنرهای زیبا کوادرو: دهکده گیت، DIFC

بیشتر بخوانید: با فرهنگ و رسوم مردم دبی آشنا شوید

گالری هنر موجو دبی (Mojo Art Gallery)

گالری هنری موجو یک پلت فرم خلاقانه برای هنرمندانی است که در زمینه های مختلف هنرهای زیبا و طراحی فعالیت می نمایند. گالری بر ایجاد یک فضای هنری چند منظوره برای یاری به گردآوری اشکال خلاقانه هنر از جمله رسانه های نو تمرکز نموده است. در اینجا نمایشگاه هایی با موضوعات معاصر که در آن هنر فراتر از ژانرهای سنتی در قالب های مختلف بیان شده برگزار می گردد. در گالری هنر موجو دبی می توانید مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه ها، تصاویر، چاپ رسانه ای، آثار کاغذی، قطعات اینستالیشن و ویدئو آرت را پیدا کنید.

  • آدرس گالری هنر موجو دبی: ساختمان شماره 33، خیابان Al Serkal، خیابان 8، Al Quoz 1 - دبی - امارات متحده عربی
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته به جز شنبه ها از 10 صیح تا 7 غروب، روزهای آدینه از 11:30 صبح تا 6 غروب

نگارخانه هنر اسلامی مرجان (Marjan Islamic Art Gallery) از بهترین گالری های هنری دبی

گالری هنر اسلامی مرجان از بهترین گالری های هنری دبی است که با هدف نمایش و ترویج هنر اسلامی بر پا می گردد. در اینجا، بازدیدنمایندگان می توانند بینش هایی در خصوص اشکال هنری زیبا که ریشه در منطقه دارند را به دست آورند. بعلاوه بازدیدنمایندگان علاقه مند می توانند برای خرید صنایع دستی محلی مانند فرش شرقی، گلدان، چراغ، فانوس، ظروف سفالی و غیره به شرکت بازرگانی عتیقه مرجان جیدید مراجعه نمایند. در ماه های سال نمایشگاه های مختلفی از هنر اسلامی در این گالری برگزار می گردد.

  • آدرس نگارخانه هنر اسلامی مرجان: 23 شارع -10-ب - Jumeirah - Jumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates
  • ساعات بازدید:

-شنبه 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر

-یکشنبه 9 صبح تا 12 صبح

-دوشنبه 12 تا 6:30 صبح، 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر

-سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر

-آدینه 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

بیشتر بخوانید: معروف ترین سوغات دبی کدامند؟ (فهرست بهترین سوغاتی های دبی)

گالری ایزابل ون دن (Gallery Isabelle Van Den Eynde)

گالری Isabelle van den Eynde یک گالری هنر معاصر در دبی است که بر ایجاد بستری برای هنرمندان، به ویژه کسانی که از شمال آفریقا و خاورمیانه می آیند، تمرکز دارد. آنها رویکردی کثرت گرایانه نسبت به هنر داشته و تمایل دارند نگرش مرسوم نسبت به هنر و هنرمندان را به چالش بکشند. علاقه مندان می توانند برای تماشا برنامه ها، نمایشگاه های بین المللی و انتشار کتاب به گالری مراجعه نمایند.

یکی از معدود پیشگامانی که صحنه هنری اولیه تجاری در امارات شکل داد، ایزابل ون دن آیند بود که اولین گالری خود را به نام B21 در سال 2006 در منطقه صنعتی القوز دبی افتتاح کرد. در سال 2010، ون دن گالری دیگر خود را در خیابان آلسرکال تأسیس کرد. همانطور که گالری بزرگ شد، آثار به نمایش درآمده در آن هم معروف تر شدند. بدین ترتیب در کنار آثار معروف جهانی، هنرمندان نوی از خاورمیانه و شمال آفریقا نیز توانستند به این گالری معروف راه پیدا نمایند.

  • آدرس گالری ایزابل ون دن: دبی - امارات متحده عربی، خیابان السرکال، خیابان 8، القوز 1، واحد 17
  • ساعات بازدید: تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 6 غروب، شنبه ها 12 ظهر تا 6 غروب، روزهای یکشنبه تعطیل است.

گالری کارتون (Cartoon Art Gallery) از معروف ترین گالری های هنری دبی

گالری هنر کارتون به عنوان یکی از معروف ترین گالری های هنری دبی مکانی است که می توان مجموعه ای چشمگیر از آثار هنری هنرمندان منطقه ای و بین المللی را در آن یافت. در این گالری هنرهای نسل های مختلف به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه ها، کارگاه ها، سخنرانی ها و غیره در گالری کارتون وجود دارد که به کاریکاتور، کمیک، هنر مفهومی، کتاب کودک و غیره فعال هستند.

  • آدرس گالری کارتون دبی: 8th Street, Al Quoz Industrial 1, Behind Dynatrade - Dubai - United Arab Emirates

بیشتر بخوانید: فستیوال های دبی

گالری هنری میم (Meem Art Gallery)

گالری هنری میم با هدف تبلیغ، نمایش و فروش آثار هنری هنرمندان از سراسر جهان تاسیس شد. این گالری چندین نمایشگاه هنری و نمایشگاه دارد که مرتباً برنامه ریزی شده و در زمان های مختلف برگزار می گردد. در این نمایشگاه ها می توان مجموعه ای چشمگیر از هنر مدرن و معاصر فراوری شده به وسیله هنرمندان نو و شناخته شده را پیدا کرد. اگر به تماشا آثار هنرمندان معاصر علاقه دارید حتما زمان برگزاری نمایشگاه هاد را به وسیله وب سایت رسمل گالری پیگیری و در سفر به دبی برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید.

  • آدرس گالری هنری میم دبی: Umm Suqeim St - Al Quoz - Al Quoz Industrial Area 3 - Dubai - United Arab Emirates
  • ساعات بازدید: تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 6 غروب، یکشنبه ها تعطیل است

گالری هنر سیتیزن دبی (CITIZEN E Art Gallery)

گالری هنر سیتیزن یکی از بهترین گالری های هنری دبی در زمینه هنرهای معاصر است که با برگزاری نمایشگاه هنرمندان ملی و بین المللی و بعلاوه فراهم کردن بسترهای مناسب به هنرمندان نوظهور اختصاص دارد. Citizen E که بر اساس تجربه گسترده در بازار هنر محلی تأسیس شده است، به راحتی با هنرمندان، خریداران و مجموعه داران منطقه و فراتر از آن ارتباط برقرار می نماید.

  • آدرس گالری هنر سیتیزن: طبقه 1، ساختمان 6، منطقه طراحی دبی
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته به جز شنبه و آدینه از ساعت 10 صبح تا 7 غروب

گالری هنری پگاس (Pegas Art Gallery) از پرطرفدارترین گالری های هنری دبی

گالری هنری پگاس بستری عالی برای هنرمندان است تا هنر خود را به نمایش گذاشته و بفروشند. بعضی کلوکسیون داران برجسته آثار هنری را که در نمایش داده می گردد، با دقت انتخاب نموده و خریداری می نمایند. گالری هنری پگاس یک پلتفرم آنلاین نیز برای خریداران دارد. در اینجا می توان پرتره ها، منظره ها، نقاشی های شهری، تاریخی، سیاسی و انتزاعی خلق شده به وسیله بعضی از برجسته ترین هنرمندان جهان را دید.

  • آدرس گالری هنری پگاس در دبی: 1214 Churchill Business Tower, Business Bay - Dubai - United Arab Emirates
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته به غیر از آدینه و شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر

گالری OliOli دبی

OliOli واقع در جاده شیخ زاید، یک منطقه بازی تعاملی برای بچه ها است. در حالی که گالری ها فضایی مفرح و دارند، نکات علمی را هم آموزش داده و در آن بچه ها می توانند موضوعاتی مانند علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات (STEAM) را کشف نمایند.

OliOli با هشت گالری و بیش از 40 نمایشگاه و کارگاه های مکرر، تنها در چند ماه کوتاه توانسته است نظر مثبت والدین و بچه ها را به سوی خود جلب کند. این موزه تعاملی تجربه ای عملی ارائه نموده و همین مسئله گالری را از دیگر مراکز آموزشی در دبی متمایز نموده است.

کل فضای Oli Oli به عنوان یکی از مهمترین گالری های هنری دبی به شش گالری تقسیم شده است که هر یک از آنها بر مهارت یا جنبه خاصی از زندگی تمرکز دارند. گالری ها فضاهای اختصاصی با چندین نمایشگاه (در مجموع بیش از 40 نمایشگاه) هستند و به رشد و معین کنجکاوی های کودک یاری می نمایند. این گالری ها عبارتند از: Air، Water، Creative Lab، Toshis Net، Cars and Ramps، Future Park، Forts and Dens و Toddlers.

اطلاعات کلی درباره گالری OliOli

  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه، 9:00 صبح تا 19:00 پنجشنبه و آدینه: 9:00 صبح تا 21:00
  • زمان مورد احتیاج برای بازدید: 2-3 ساعت
  • هزینه ورودی: کودک (0 تا 11 ماه): ورود رایگان

کودک (12 تا 23 ماه): 60 درهم برای 2 ساعت (15 درهم برای هر ساعت اضافی)

کودک (2 تا 18 سال): 120 درهم برای 2 ساعت (30 درهم برای هر ساعت اضافی)

بزرگسالان: 40 درهم

  • آدرس: 62 4 A St - Al Quoz - Al Quoz 1 - Dubai - United Arab Emirates

موزه آینده دبی (The Museum of the Future)

موزه آینده با ترکیب فناوری و اشکال هنری سنتی، شکاف بین هنر حال و آینده را پر نموده است. این موزه به سه منطقه تقسیم می گردد: تپه سبز، ساختمان و فضای خالی. هدف این موزه با قرار دادن محققان، بوم شناسان، سرمایه داران و فعالان محیط زیست در زیر یک سقف، ایجاد راهکار هایی برای مشکلاتی است که شهرها ممکن است در سال های آینده با آن روبرو شوند. ساختمان موزه به عنوان یکی از شگفتی معماری در هفت طبقه ساخته شده است.

اطلاعات کلی درباره موزه آینده دبی

  • هزینه ورودی: 145 درهم
  • آدرس: 67CP+H4Q - Sheikh Zayed Rd - Trade Centre - Trade Centre 2 - Dubai - United Arab Emirates
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 7 غروب

سخن پایانی

دبی بیش از هر چیز به علت داشتن تفریحات لوکس و آسمان خراش های غول پیکر در میان گردشگران معروف شده است اما در این بین نمایشگاه ها و گالری های هنری دبی نیز چند سالی ست که با هدف معرفی هنرهای معاصر روی کار آمده و بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر را به خود اختصاص داده اند. با آغاز کار این گالری ها می توان نام هنرمندان بزرگ جهان را هم به فهرست بازدیدنمایندگان دبی افزود. شما هم اگر به تماشا آثار هنرمندان معاصر علاقه دارید می توانید با خرید تور دبی برای بازدید از گالری های معروف این شهر برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول

آیا دبی مقصدی مناسب برای هنرمندان و برگزاری نمایشگاه های هنری است؟

این شهر فراتر از نقاط تماشای نمادین خود مانند برج خلیفه و ساحل، دارای فضاهای هنری پر جنب و جوشی است که شامل گالری های هنری و رویدادهای متعددی مانند هفته طراحی دبی می گردد. این شهر با هدف تبدیل شدن به مرکز مهم فرهنگی در جهان روز به روز در حال توسعه گالری های هنری خود می باشد.

در حال حاضر هنرمند معروف دبی کیست؟

در حال حاضر حسن شریف را شاید بتوان یکی از مشهورترین هنرمندان اماراتی در سطح بین المللی دانست.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 18 شهریور 1403 بروزرسانی: 18 شهریور 1403 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2610

به "مشهورترین و برترین گالری های هنری دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین و برترین گالری های هنری دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید