معرفی شهر بارسلون اسپانیا

به گزارش تور چین ارزان، تیم فوتبال بارسلونا و ابر قهرمانی هایش، معماری های بی نظیر و نمایش های خیابانی پایکوبی فلامنکو! باورنکردنی ست اما هر یک از این موارد را می توان به تنهایی سنبل شهر بارسلونا اسپانیا دانست. شهری اعجاب انگیز که با ساختمان های خارق العاده تزیین شده و از نظر معماری شهری در تمام جهان بی مانند است. با این وصف جای تعجب نیست اگر عنوان پربازدیدترین شهر اسپانیا را به بارسلونا اختصاص دهیم. این شهر، تاریخچه ای خواندنی، فرهنگ و هنری غنی و جاذبه های متنوع برای تماشا دارد که در ادامه درباره آن ها می خوانیم.

معرفی شهر بارسلون اسپانیا

آنچه در این مطلب می خوانید

  • تاریخچه شهر بارسلون
  • فرهنگ و هنر در بارسلون
  • جاذبه های توریستی بارسلون
  • ورزش در بارسلون: معرفی باشگاه بارسلونا
  • غذاهای محلی و خاص بارسلون
  • راهنمای خرید در بارسلون
  • معرفی منطقه ها تفریحی و تفرجی بارسلون
  • حمل و نقل عمومی در بارسلون
  • آب و هوای بارسلون و برترین زمان برای سفر
  • معرفی هتل ها و مهمانداری های بارسلون
  • معرفی بعضی از فرهنگ ها و آداب بارسلون
  • بارسلون در شب: زندگی شبانه و مکان های دیدنی
  • سخن آخر
  • سوالات متداول

تاریخچه شهر بارسلون

شهر بارسلونا اسپانیا در منطقه خود مختار کاتالونیا نهاده شده و بعد از مادرید به عنوان دومین شهر پرجمعیت این کشور شناخته می شود. اما بارسلونای زیبا چه تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا به شکل امروزی رسیده است را در ادامه می خوانیم.

هر چند که درباره ساخت اولیه شهر باسلونا اسپانیا افسانه های بسیاری وجود دارد اما طبق شواهد تاریخی این رومی ها بودند که در قرن پانزدهم پیش از میلاد این را شهر را به ارودگاه نظامی تبدیل کردند.

بعدها بارسلونا به عنوان مرکز کنت های بارسلون معرفی و به عنوان یک شهر رومی شناخته شد. سپس با پیوستن به پادشاهی آراگون به یکی از مراکز مهم این پادشاهی تبدیل شد. شهر بارسلونا در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود بارها مورد هجوم حکومت های گوناگون نهاده شد. افسانه های متعددی نیز در خصوص تاسیس این شهر روایت شده است. بعضی می گویند بارسلونا را همیلکار بارسا کارتاژی پدر هانیبال معروف ساخته نام بارسینو را بر آن گذاشته و بعضی نیز معتقدند این شهر به وسیله هرکول بنا شده است.

در نهایت با گذشت زمان حکومت های مختلف کنترل شهر را در دست گرفته، بر وسعت آن افزودند. امروزه نیز شهر بارسلونا اسپانیا به لطف فرهنگ غنی و شاهکارهای معماری آنتونی گائودی به یکی از زیباترین شهرهای توریستی تبدیل شده است.

فرهنگ و هنر در بارسلون

طرفداران هنر و فرهنگ در شهر بارسلونا اسپانیا سفری جداب پیش رو خواهند داشت. به هر گوشه این شهر زیبا که نگاه کنید یک اثر هنری یا ساختمان هایی با معماری های خارق العاده شگفت زده تان می نماید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا بارسلونا به شهری برای هنر دوستان تبدیل شده است:

  • معماری های اعجاب انگیز بارسلونا

هر ساختمان در شهر بارسلونا اسپانیا یک اثر هنری بی مانند است. درواقع این شهر بیشتر زیبایی خود را مدیون آنتونی گائودی معمار معروف اسپانیایی ست. منطقه اگزامپل جایی ست که می توانید بیشترین معماری های خارق العاده مانند کاسا باتلو، لا پدررا و کاسا آمتله را ببینید.

  • فستیوال های بارسلونا

هر ساله فستیوال های متعددی در شهر بارسلونا برگزار می شود که توریستان بسیاری را به سوی این شهر می کشانند. در میان این فستیوال ها می توان به جشنواره سونار (فستیوال موسیقی الکترونیک)، فستیوال یک ماهه جاز و جشن های فرهنگی کاتالان ها اشاره نمود.

  • گالری ها و هنرهای خیابانی بارسلونا

طرح هایی که با موزاییک های رنگی در خیابان ها نقش بسته اند و نقاشی های دیواری نشان از خلاقیت هنرمندان اسپانیایی در بارسلونا دارند. ده ها گالری هنری نیز گویای رابطه جدایی ناپذیر کاتالان ها با هنر هستند. در این گالری ها آثار هنرمندان جوان اسپانیایی به نمایش گذاشته شده است.

جاذبه های توریستی بارسلون

در ادامه به بخش هیجان انگیز مطلب یعنی جاذبه های توریستی شهر بارسلونا اسپانیا می رسیم. مکان های دیدنی که هر ساله هزاران توریست مشتاق را به سوی این شهر می کشاند. در اینجا می خواهیم معروفترین جاذبه های توریستی بارسلون را معرفی کنیم:

کلیسای ساگرادا فامیلیا

جاذبه شماره 1 مطلق در شهر بارسلونا اسپانیا ساگرادا فامیلیا است. کلیسای جامع مقدس طراحی شده به وسیله آنتونی گائودی. کلیسای ناتمام احتمالاً در سال 2026 تکمیل خواهد شد و بازدید از آن را باید در بین برنامه سفر خود به شهر بارسلونا قرار دهید. مالبته از آنجا که این کلیسا همواره شلوغ است مطمئن شوید بهتر از بلیط ورودی از قبل خریداری نموده باشید.

آدرس: Carrer de Mallorca, 401 Barcelona Spain

  • هزینه بلیط 80 یورو برای هر نفر
  • ورود برای افراد زیر 10 سال رایگان
  • هزینه بلیط با تور لیدر 48 یورو برای هر نفر

پارک گوئل

پارک گوئل پارک معروف با نیمکت های موزاییک رنگی است. این پارک نیز از مکان های دیدنی ست که در سفر به شهر بارسلونا اسپانیا باید از آن دیدن کنید. قبلا بازدید از پارک گوئل رایگان بود اما در حال حاضر ضروری است بازدیدنمایندگان بلیط خریداری نمایند. این پارک شاهکار معماری آنتونی گائودی را به نمایش می گذارد.

آدرس: Carrer dOlot Barcelona Spain

  • هزینه بلیط ورودی 50 برای هر نفر
  • ورود برای بچه ها زیر 6 سال رایگان
  • هزینه بلیط با تور لیدر 25 یورو برای هر نفر

موزه کازاباتلو

Casa Batlló یک ساختمان اعجاب انگیز است که به وسیله آنتونی گائودی طراحی شده، معماری ساختمان سبک مدرنیسم دارد. اشکال خانه بر اساس افسانه جورج و اژدها است. با بازدید از کازاباتلو بدون شک جزئیات، رنگ ها و موزاییک های رنگی شگفت زده تان خواهد نمود.

آدرس: Passeig de Gràcia 43 Barcelona Spain

  • هزینه بلیط برای هر نفر 35 یورو
  • ورود برای بچه ها زیر 12 سال رایگان

موزه پیکاسو

موزه پابلو پیکاسو در منطقه La Ribera واقع شده، این موزه دارای بیش از 4000 اثر هنری از نقاش پابلو پیکاسو است که بخش مهمی از زندگی خود را در این شهر گذرانده است.

آدرس: Carrer de Montcada 15-23

  • هزینه بلیط برای هر نفر 12 یورو
  • ورود برای بچه ها زیر 12 سال رایگان

خیابان توریستی لارامبلاس

لاس رامبلاس شلوغ ترین خیابان شهر بارسلونا اسپانیا است که ترکیبی از گل آرایی، درختان چنار، نوازندگان خیابانی و مجسمه های زنده دارد. این خیابان را می توان توریستی ترین مکان شهر و محلی برای خرید سوغاتی دانست.

آدرس: La Rambla Barcelona Spain

  • بازدید برای عموم رایگان است.

ورزش در بارسلون: معرفی باشگاه بارسلونا

اگر اهل فوتبال هستید و از طرفداران تیم بارسلون بدون شک بازدید از باشگاه نیو کمپ سفر شما به شهر بارسلونا اسپانیا را مجذوب کننده تر خواهد نمود.

باشگاه فوتبال بارسلونا در کنار رئال مادرید از پرطرفدارترین تیم های اسپانیایی ست که ستارگان بزرگ فوتبال در آن گرد هم آمده اند. این تیم در سال 1899 به رهبری خوان گمپر و به وسیله چند سوئیسی، انگلیسی و اسپانیایی تاسیس شد. بارسلونا علاوه بر باشگاه محلی برای شناخت و ترویج فرهنگ کاتالانی به شمار می رود، از این افراد شعار فراتر از یک باشگاه را برای آن انتخاب کردند. نکته بسیار جالب اینکه باشگاه بارسلونا نه به وسیله نهاد دولتی یا خصوصی بلکه به وسیله طرفداران خود اداره می شود.

با شگاه بارسلونا عنوان دومین باشگاه ثروتمند دنیا را از آن خود نموده است. به علت حساسیت بالای رقابت میان این باشگاه و رئال مادرید، مسابقه این دو تیم به ال کلاسیکو معروفیت پیدا نموده و در بین طرفداران هر دو تیم بسیار محبوب است.

اما گذشته از افتخارات این تیم، نام ورزشگاه نیوکمپ به عنوان ورزشگاه اختصاصی بارسلون در فهرست جاذبه های توریستی شهر بارسلونا اسپانیا دیده می شود. این ورزشگاه گنجایش 99.786 دیدنگر را داشته و به عنوان بزرگترین ورزشگاه اروپا شناخته می شود.

با بازدید از نیو کمپ می توانید مدال ها، کاپ های قهرمانی و عکس های ابربازیکن های این تیم افسانه های را از نزدیک مشاهده کنید.

غذاهای محلی و خاص بارسلون

شهر بارسلونا اسپانیا در کنار معماری های تحسین برانگیز، ساحل زیبا و فرهنگ و هنر بی نظیر، غذاهای محلی لذیذ نیز دارد. قرارگرفتن در کنار دریای مدیترانه علتی شده تا غذاهای دریای این شهر در تمام اروپا معروف و منحصربه فرد باشند. شما می توانید طعم غذاهای بسیار لذیذ بارسلون را چه در رستوران های کوچک محلی و چه در رستوران های ستاره دار تجربه کنید. در ادامه با معروفترین غذاهای شهر بارسلونا اسپانیا آشنا می شویم:

پائلا

غیرممکن است که در خصوص غذاهای بارسلونا صحبت کنیم و به پائلا اشاره نکنیم. این غذا را می توان در منو اصلی بیشتر رستوران های شهر دید. پائلا که با پاپریکا و زعفران طعم دار می شود از ترکیب برنج، نخود، استاک، سیر و گوجه فرنگی تهیه شده و به عنوان غذای اصلی سرو می شود.

یکی از برترین راه ها برای لذت بردن از پائلا در بارسلونا، سرو آن با غذاهای دریایی از جمله میگوی آبدار، ماهی مرکب گوشتی و صدف های خوشمزه است.

کروکتا مخصوص بارسلونا

اگر تصمی دارید یک غذای اصیل را در شهر بارسلونا اسپانیا امتحان کنید، از کروکتا یا کروکت غافل نشوید. این غذای محبوب بارسلونا که به عنوان بخشی از مجموعه غذاهای تاپاس سرو می شود، ترکیبی اشتها آور از سس بشامل، ژامبون و پوره سیب زمینی ست که با پودر سوخاری ترد پوشانده شده و سرخ شده است.

پاتاتاس براواس

پاتاتاس براواس از آن دسته غذاهایی ست که باید در منو غذایی سفر به بارسلونا قرار دهید. این غذا که از مکعب های سیب زمینی سرخ شده با سس تند بر پایه گوجه فرنگی براواس و آیولی سیر و لیمویی سرو می شود طعمی بی نظیر دارد. نمک دریایی و رزماری نیز پاتاتاس براواس را لذیذتر می نماید.

جیمون ایبریکو

یک بشقاب لذیذ از ژامبون ایبری یاقوت قرمز شور، که در قالب های نازک ویفری تهیه و اغلب با تکه های پنیر مانچگو سرو می شود، Jamon Iberico را می توان در فهرست غذاهای محبوب بارسلون قرار داد.

اسکالیوادا

یک غذای ساده کاتالانی از سبزیجات برشته شده مانند فلفل دلمه ای، پیاز و بادمجان تهیه می شود. این غذا را معمولا درروغن زیتون سرخ نموده و با آویشن و ریحان ظعم دار می نمایند. اسکالیوادا به عنوان غذای اصلی با نان تازه سرو می شود. بعلاوه Escalivada یک انتخاب عالی برای وگان ها و گیاهخواران به شمار می رود.

راهنمای خرید در بارسلون

مراکز خرید بخش اصلی جاذبه های توریستی در شهر بارسلون اسپانیا هستند. فروشگاه ها و مجموعه های خرید این شهر به قدری متنوع و بزرگ هستند که نمی توان از آن ها گذشت. از این رو این بخش از مطلب را به معرفی برترین مراکز خرید بارسلون اختصاص داده ایم:

مرکز خرید Las Arenas de Barcelona

وقتی از بیرون به ساختمان لاس آرناس نگاه کنید، هرگز نخواهید فهمید که قرار است وارد یک مرکز خرید با فروشگاه های متنوع شوید. چرا که معماری لاس آرناس به قدری زیباست که مانند یک بنای تاریخی به نظر می رسد، البته این مرکز خرید پیشبنه تاریخ شنیدنی نیز دارد.

قدمت ساختمان لاس آرناس به سال 1900 زمانی که یک میدان گاوبازی بود برمی شود. در سال 2011 این بنای تاریخ به مجموعه تجاری تفریحی تبدیل شد. تعداد زیادی مغازه که در سه طبقه نهاده شده اند، یک سینما، یک باشگاه ورزشی، رستوران های متعدد و یک موزه راک از امکانات مجموعه لاس آرناس هستند.

آدرس: Gran Via de les Corts Catalanes, 373-385

ساعت کاری: از 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید El Corte Ingles

El Corte Ingles از مراکز خرید زنجیره ای در شهر بارسلونا اسپانیاست. در این مجموعه هر آنچه که احتیاج دارید از پوشاک گرفته تا اکسسوری را می توانید بخرید. این مرکز خرید خدمات نگه داری از کودک را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

آدرس: Plaza de Catalunya, 14

ساعت کاری: از 9:30 صبح تا 9 شب

مرکز خرید Diagonal Mar

مرکز خرید دیاگونال مار یکی از بزرگ ترین مراکز خرید شهر بارسلونا اسپانیا است که حدود 200 فروشگاه دارد. از این رو هرکسی می تواند چیزی را که در پیش است بیابد. بعلاوه می توانید پس از گشت و گدار در مجموعه در فاصله 5 دقیقه ای خود را به ساحل شهر بارسلونا برسانید. یک رستوران بین المللی و چندین فودکورت از دیگر امکانات مجموعه هستند.

آدرس: Avinguda Diagonal 3

ساعت کاری: از 10 صبح تا 10 شب

معرفی منطقه ها تفریحی و تفرجی بارسلون

علاوه بر مکان های تاریخی و گالری های هنری مکان های تفریحی مانند پارک ها نیز در میان فهرست جادبه های شهر بارسلون اسپانیا قرار می گیرند. به عنوان مثال شما می توانید بخشی از روز خود را به گشت و گذار در پارک دو مونتجوئیک و فواره جادویی اختصاص دهید. این مجموعه مجذوب کننده دیدنی هایی مانند پالائو ناسیونال، بنیاد خوان میرو، پوبل اسپانیول، ورزشگاه المپیک، تله کابین و فواره جادویی Font Magica با فواره ای از آب و نور را در خود دارد.

بازار بوکریا از دیگر منطقه ها تفریحی بارسلون است که برای توریستان بسیار مجذوب کننده خواهد بود. با گشت و گذار در این بازار می توانید محصولات رنگارنگ را خریداری نموده و فرهنگ محلی کاتالونیا را از نزدیک لمس کنید.

دوچرخه سواری در شهر، تله کابین سواری در قلعه مونتجوئیک و بازدید از بندر پورت ول از دیگر تفریحاتی ست که در سفر به بارسلون می توانید تجربه کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از خبرنگاران کلیک کنید.

if($atts[name] === دبی) $atts[name] = امارات; ?> خرید تور اسپانیا

حمل و نقل عمومی در بارسلون

مترو، اتوبوس، تراموا و شبکه ریلی از وسایل حمل و نقل عمومی به صرفه در شهر بارسلونا اسپانیا هستند. البته در صورتی که هزینه برایتان مهم نیست می توانید از تاکسی نیز بهره ببرید.

اتوبوس های بارسلون خطوط فعال داشته و امکان دسترسی به سراسر شهر را فراهم نموده اند. قیمت بلیط اتوبوس تک سفره 2/5 یورو، ده سفره 9/95 یورو و بلیت یک روزه 8/40 یورواست.

شهر بارسلونا سیستم مترو بزرگ و منظم دارد که معمولا بین 3 تا 5 دقیقه در ایستگاه حضور پیدا می نمایند. با نگاه به خطوط نقشه مترو به راحتی می توانید مسیر خود را پیدا کنید. هزینه بلیط مترو نیز مانند اتوبوس است.

تراموا از دیگر راه های حمل و نقل عمومی در بارسلون است که تقریبا تازه آغاز به کار نموده و مسیرهای محدودتری را پوشش می دهد. بنابراین بهتر است از مترو یا اتوبوس بهره ببرید.

آب و هوای بارسلون و برترین زمان برای سفر

از نظر آب و هوایی برترین زمان سفر به شهر بارسلونا اسپانیا دو فصل بهار و تابستان هستند. در نیمه اول سال هوای شهر بارسلون متعادل بوده و به ویژه در تابستان شما این امکان را دارید که از تفریحات آبی شهر بهره ببرید. در ادامه خواهیم گفت که سفر به بارسلونا در هر فصل چه شرایطی دارد.

  • برترین زمان سفر به بارسلونا بر اساس هزینه

با توجه به اینکه نیمه اول سال فصل پیک سفر به بارسلونا به شمار می رود هزینه بلیط و هتل نسبت به نیمه دوم سال بالاتر است. بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید پیشنهاد می کنیم پاییز را برای این کار انتخاب کنید.

  • برترین زمان سفر به بارسلون بر اساس برگزاری فستیوال ها

هر فصل از سال شهر بارسلونا اسپانیا فستیوال های مخصوص به خود را دارد. فستیوال موسیقی سونار در فصل بهار، عید سنت جان، فستیوال موسیقی و تئاتر گرک و فستیوال خیابانی میجر دی گراسیا در فصل تابستان، روز ملی کاتالونیا و فستیوال بزرگ لامرسه در فصل پاییز و فستیوال 3 پادشاه به همراه کریسمس در فصل زمستان برگزار می شوند.

معرفی هتل ها و مهمانداری های بارسلون

با توجه به اینکه شهر بارسلونا اسپانیا در میان پرتوریستترین شهرهای جای دارد برترین خدمات اقامتی را در اختیار توریستان قرار می دهد. مهمانخانه ها، هتل آپارتمان ها، متل ها، هتل پانسیون ها و هتل های 3 تا 5 ستاره همه وهمه گزینه هایی هستند که با توجه بودجه خود می توانید برای اقامت در شهر بارسلونا انتخاب کنید. در ادامه برترین هتل های بارسلونا که از نظر موقعیت مکانی دسترسی عالی به مرکز شهر دارند را معرفی می کنیم:

برترین هتل های 3 ستاره بارسلونا

  • هتل 3 ستاره Hesperia Ramblas
  • هتل 3 ستاره Mercure Alberta Barcelona
  • هتل 3 ستاره Terrassa Park
  • هتل 3 ستاره Catalonia Portal de lAngel

برترین هتل های 4 ستاره بارسلونا

  • هتل 4 ستاره Evenia Rossello
  • هتل 4 ستاره Petit Palace Museum
  • هتل 4 ستاره H10 Urquinaona Plaza
  • هتل 4 ستاره Balmoral

برترین هتل های 5 ستاره بارسلونا

  • هتل 5 ستاره Majestic Hotel & Spa Barcelona GL
  • هتل 5 ستاره Hotel Arts Barcelona
  • هتل 5 ستاره Sofia Barcelon
  • هتل 5 ستاره Alma Barcelona GL

معرفی بعضی از فرهنگ ها و آداب بارسلون

بارسلون مرکز کاتالان ها در اسپانیا است از این رو ممکن است در بعضی موارد آداب و رسومی متفاوت با بعضی دیگر از شهرهای اسپانیا داشته باشد. در اینجا بخشی از تاریخ و فرهنگی بارسلون را مرور می کنیم:

  • کاتالان ها از نظر خلق و خوی مردمی خونگرم تر نسبت به سایر منطقه ها اسپانیا و حتی اروپا هستند.
  • کاتالان ها به راحت طلبی معروفند. به عنوان مثال بیشتر ساکنان شهر بارسلونا اسپانیا استرسی برای دیر رسیدن به سر کار نداشته و به راحتی خود و خانواده بسیار اهمیت می دهند.
  • موسیقی و برگزاری فستیوال های مختلف جز جدایی ناپذیر فرهنگ مردم کاتالان است.
  • شهر بارسلون در ابتدا شهری رومی بوده است.

بارسلون در شب: زندگی شبانه و مکان های دیدنی

اگر اهل شب گردی و تفریحات شبانه هستید شهر بارسلونا اسپانیا سوپرایزهای ویژه ای برایتان دارد.

شب های این شهر شاد، پر جنب و جوش و پر از شگفتی هستند. با غروب آفتاب در بارسلون می توانید:

  • به دیدن کلیسای ساگرادافامیلیا بروید و این شاهکار معماری را در حالیکه در بین بازی پایکوبی و نور پنهان شده دیدن کنید.
  • در خیابان های شهر قدم زده و از دیدن نمایش خیابانی پایکوبی فلامنکو لذت ببرید.
  • به دیدن بزرگترین آکواریوم اروپا رفته و زندگی هیجان انگیز زیر آب را از نزدیک ببینید.
  • به باشگاه نیوکمپ رفته و از دیدن مسابقات فوتبال لذت ببرید.
  • به کنار ساحل رفته غروب آفتاب در بارسلون از نزدیک ببینید.

سخن آخر

بدون شک بارسلونا انتخاب اول 90 درصد توریستانی ست که قصد سفر به اسپانیا را دارند. این شهر از جاذبه های تاریخی گرفته تا تفریحات ساحلی و تفریحات هیجان انگیز را به توریستان ارائه می دهد. پس در این شهر هیچ وقتی برای تلف شدن وجود ندارد. شهر بارسلونا اسپانیا مقصدی هیجان انگیز برای توریستانی ست که در پی مقاصد پر چالش هستند. نکته آخر اینکه چنانچه قصد رزرو تور اسپانیا و اقامت در شهر بارسلونا را دارید همکاران ما در واحد تورهای خارجی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

چه چیز شهر بارسلونا اسپانیا را به شهر توریستی در اسپانیا تبدیل نموده است؟

جاذبه های منحصربه فرد مانند کلیسای ساگرادا فامیلیا، ساختمان کازاباتیو، پارک گوئل و ساحل بارسلون این شهر را به یکی از خاص ترین مقاصد اروپایی تبدیل نموده اند.

بارسلونا مقصدی ارزان برای سفر است؟

هزینه های سفر به بارسلون کاملا به هر مسافر بستگی دارد. اگر بخواهید سفری ارزان داشته باشید می توانید روزانه 70 تا 90 یورو را برای مخارج روزانه در نظر بگیرید. اگر هم می خواهید سفری لوکس تر داشته باشید مخارج روزانه 100 تا 120 یورو است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از خبرنگاران کلیک کنید.

if($atts[name] === دبی) $atts[name] = امارات; ?> خرید تور اسپانیامنبع: ستاره ونک
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2552

به "معرفی شهر بارسلون اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر بارسلون اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید