هزینه سفر به گوا چقدر است ؟ بهشت هندوستان

به گزارش تور چین ارزان، هزینه سفر به گوا

هزینه سفر به گوا : یکی از دغدغه های مهم برای سفر کردن هزینه سفر برای بیشتر گردشگران می باشد که اصلی ترین عامل سفر محسوب می شود . اینکه هزینه هتل , هزینه خوارک , گردشگر , تفریح و… چقدر می شود ؟

هزینه سفر به گوا چقدر است ؟ بهشت هندوستان

بلیط هواپیما در طاهاگشت

در این مقاله از وب سایت مجله توریستی تاپ تراول شما را با هزینه سفر به گوا که معروف به بهشت هندوستان است آشنا خواهیم کرد تا با هزینه های این شهر ساحلی آشنا شوید و با خیال راحت به آنجا سفر کنید پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید

آشنای با شهر ساحلی گوا

گوا نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدوداً 40 کیلومتری آن می باشد.

طبیعت گوا با تپه های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا واقع شده است و این شهر سالانه از صدها هزار توریست داخلی و خارجی پذیرایی می کند. سواحل گوا پهناور بوده و آفتابی درخشان و زیبا دارد. 451 سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.

بندر گوا در بیشتر روزهای سال هوایی گرم و شرجی دارد ؛ که برای استفاده از دریا مناسب است. ماه می گرمترین هوا را داراست که دمای هوا تا 35 درجه سانتی گراد می رسد . فصل بارانهای موسمی یا مانسون از ماه ژوئن تا سپتامبر را در بر می گیرد اما اوج بارندگی ها مربوط به ژوئیه و اوت می باشد. گوا یک فصل سرما کوتاه مدت از اواسط دسامبر تا اواخر فوریه دارد که در شبها درجه حرارت حدود 20 درجه سانتی گراد است.

بندر گوا منطقه بسیار زیبایی است که سواحل شنی وسیع، زیبا، آرام و لذت بخشی دارد. طبیعت سرسبز، نخل ها، زیباترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی و امکانات مطلوب توریستی با هزینه نسبتاً کم از مهمترین عوامل جذب گردشکران به این منطقه است. افزون بر محیط طبیعی کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه ای دارد

1- بر خلاف آن چه انتظار می رود، زبان رسمی مردمان گوا، کونکنی می باشد. البته باید بدانید که زبان رسمی هر کدام از ایالت های کشور هند، مخصوص به خودش می باشد و در این مورد کل کشور هماهنگ نیستند. از دیگر زبان های مرسوم این ایالت می توان به پرتغالی و انگلیسی اشاره کرد.

2- ساعت رسمی کشور هند 1 ساعت از ایران جلوتر است.

3- واحد پول رسمی کشور هند، روپیه هندی می باشد.

4- اغلب ساکنان و مردمان گوا، پیروی دین هندو می باشند، پس از آن مسیحیان در رده دوم قرار داشته و مسلمانان نیز سومین جمعیت اقلیت مذهبی گوا را تشکیل می دهند.

5- پیش شماره و شماره های ضروری:

پیش شماره کشور هند: 64+

پیش شماره شهر: 91

شماره پلیس: 108

شماره آتش نشانی: 100

آمبولانس: 101

خط کمک به بانوان: 1091

6- پایانه هوایی: فرودگاه بین المللی گوا Goa International Airport، تنها فرودگاه ایالت گوا بوده که در 4 کیلومتری شهر مارگاو واقع شده است و روزانه هزاران مسافر برای جا به جایی از آن استفاده می کنند.

7- گوا از نظر بهداشتی در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته اما از بین بردن جنگل ها و استخراج بی رویه از معادن شرایط سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

8- پیش از سفر به گوا لازم است نسبت به بیماری های هپاتیت A، هپاتیت B، فلج اطفال، سل، هاری و مننژیت واکسینه شده باشید.

حال که با جزیره گوا آشنا شدید در ادامه برای شما هزینه سفر به گوا را توضیح خواهیم داد :

آشنایی با واحد پول و متوسط هزینه ها در گوا

هزینه سفر به گوا : واحد پول رسمی کشور هند، روپیه هندی است که با نمادهای ₹ و INR آن را نشان می دهند. شما در حال حاضر هر روپیه را با 60 تومان خریداری می کنید، یعنی می توانید با هر هزار تومان حدود 17 روپیه خریداری کنید.

از جمله اسکانس های رایج هند می توان به 5 روپیه (سبز)، 10 روپیه (نارنجی-بنفش)، 20 روپیه (قرمز-نارنجی)، 50 روپیه (بنفش)، 100 روپیه (آبی-سبز)، 500 روپیه (خاکستری) و 2000 روپیه (ارغوانی) اشاره کرد. سکه های رایج هندی نیز شامل 1، 2، 5 و 10 روپیه و سکه های 50 پیسه می شود. خوب است بدانید که هر 1 روپیه برابر با 100 پیسه می باشد.

ارزیابی هزینه

به طور کلی هند یکی از ارزان ترین مقاصد دنیاست. به همین دلیل عجیب نیست که اغلب هزینه ها در گوا حدود 20 تا 60 درصد از تهران ارزان تر هستند. بنابراین می توانید روی سفری ارزان و جذاب به گوا حساب کنید.

ویزا برای سفر به هند

پیش از سفر به کشور هند لازم است که برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید، که دو راه پیش روی شماست: می توانید خود برای دریافت ویزا اقدام کرده و به سفارت هند در تهران بروید و یا آن را از آژانس های مسافرتی دریافت کنید.

هزینه ویزا توریستی : حدود 200 تا 460 هزار تومان

+ باید بدانید که هند چندین نوع ویزا از جلمه توریستی، تجاری، دانشجویی، تحقیقاتی و … دارد که برای سفر تفریحی به این کشور، ویزای توریستی مناسب شماست. این ویزا اعتباری 30 روزه دارد و در اغلب موارد امکان تمدید دوباره آن را نخواهید داشت. می توان گفت تنها در موارد خاص پزشکی می توان ویزای توریستی هند را تمدید کرد.

1- برای دریافت ویزا از سفارت هند، بعد از ثبت فرم ویزا، 4 روز کاری وقت لازم دارید. البته اگر ملیتی جز ایرانی داشته باشید یا فرم را به طور کامل پر نکرده باشید و یا شرایط پیش بینی نشده ای رخ دهد، دریافت ویزا بیش از 4 روز زمان خواهد برد.

مدارک لازم برای ویزا :

  • کپی از فرم درخواست ویزا، پس از آپلود در سایت سفارت هند
  • 2 قطعه عکس جدید 6×4 - پاسپورت و فتوکپی از تمام صفحات
  • فتوکپی شناسنامه
  • کپی از بلیت برگشت

آدرس سفارت هند در تهران: تهران، منطقه 7، خیابان دکتر بهشتی، خیابان میرعماد، پلاک 22

ساعات کاری سفارت: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 17

هزینه ها در طول سفر به گوا

فرقی نمی کند مقصد شما کجاست، در طی هر سفری، مواردی هستند که باید برای آن ها هزینه کنید و نحوه برنامه ریزی و خرجکرد شما برای هر مورد، بر روی کاهش و افزایش هزینه های کل سفرتان تأثیر دارد. در این بخش هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی کرده ایم.

1- هزینه های حمل و نقل در گوا

2- هزینه های اقامت در گوا

3- هزینه های خورد و خوراک در گوا

4- هزینه های تفریح در گوا

5- هزینه های سوغاتی و پوشاک در گوا

6- هزینه سرویس موبایل در گوا

1- هزینه های حمل و نقل درون شهری گوا

وقتی به مقصدی خارجی سفر می کنیم، برای گشت و گذار درون شهر، راه های مختلفی پیش روی ماست. می توانیم در ساده ترین حالت از تورهای گشت و گذار استفاده کنیم و البته هزینه گزافی را نیز بپردازیم. راه بهتر و به صرفه تر آن است که درباره حمل و نقل عمومی مقصدمان تحقیق کنیم و بدانیم چه گزینه هایی پیش روی ما واقع شده است و با استفاده از آن ها در شهر گردش کنیم، درست مانند شهفرایندان همان کشور. در این جا نیز با وسایل حمل و نقل عمومی شهر گوا آشنا می شویم:

همان طور که گفته شد، گوا ایالتی کوچک بوده که از چندین شهر ساحلی و بندری تشکیل شده است. بنابراین نمی توان انتظار سیستم حمل و نقل پیچیده و مدرنی را از این ایالت داشت. از جمله وسایلی که برای گردش درون گوا می توانید از آن ها استفاده کنید، می توان به مواردی چون موتور، اتوبوس و تاکسی اشاره کرد.

موتور: یکی از رایج ترین راه ها برای گشت و گذار در گوا، کرایه موتورهاست. هزینه کرایه موتور برای هر روز چیزی در حدود 200 تا 400 روپیه (حدود 12 هزار تا 24 هزار تومان) خواهد شد. البته هر چه تعداد روزهای بیش تری موتور را در اختیار داشته باشید، می توانید از هزینه نهایی، کم کنید و در این باره چانه بزنید. برای تهیه بنزین موتور می توانید به راحتی به مغازه های کوچک کنار جاده مراجعه کنید و آن را با هزینه هایی در حدود لیتری 80 روپیه (حدود 4500 تومان) خریداری کنید. باید بدانید که پیدا کردن پمب بنزین ها به نظر سخت می رسد، اما اگر پمپ بنزین پیدا کردید، می توانید بنزین را لیتری 60 روپیه (حدود 3500 تومان) تهیه نمایید. داشتن کلاه ایمنی به هنگام راندن در خیابان ها و جاده های اصلی ضروری می باشد و نداشتنش با جریمه ای 100 روپیه ای (حدود 6 هزار تومان) همراه است.

اتوبوس: ارزان ترین و آسان ترین راه برای گشت و گذار در گوا، استفاده از اتوبوس ها می باشد. اتوبوس های گوا هزینه ای ناچیز و در حدود 8 تا 10 روپیه (حدود 500 تا 600 تومان) دارند. برای طی کردن مسیرهایی در حدود 30 تا 40 کیلومتر نیز این هزینه تنها تا 10 تا 15 روپیه (600 تا 900 تومان) بالا می رود.

اتوبوس های هاپ آن هاپ آف: اتوبوس های دو طبقه و توریستی گوا، دیگر راهی است که برای گردش در این ایالت زیبا می توانید از آن استفاده کنید. همان طور که احتمالا می دانید، اتوبوس های هاپ آن هاپ آف تنها برای جا به جایی استفاده نمی شوند و به همراه خدماتی مانند راهنمای انگلیسی زبان و توقف برای بازدید از جاذبه ها می باشند. این اتوبوس ها همه روزه در گوا گردش می کنند، اما بهترین زمان استفاده از آن ها در روزهای شنبه و یکشنبه می باشد. هزینه این اتوبوس ها برای یک روز 300 روپیه (حدود 18 هزار تومان) و برای دو روز 500 روپیه (در حدود 30 هزار تومان) می باشد.

تاکسی: مثل هر جای دیگری، تاکسی ها راحت ترین و هزینه بَر ترین وسیله برای گشت در گوا محسوب می شوند. هزینه ورودی تاکسی های گوا 100 روپیه (حدود 6000 تومان) بوده و به ازای هر کیلومتر هزینه ای در حدود 20 روپیه (حدود 1200 تومان) به کرایه افزوده می شود. به طور مثال برای مسیری 12 کیلومتری می توانید انتظار هزینه ای 350 روپیه ای (حدود 21 هزار تومان) و برای مسیری 20 کیلومتری، هزینه ای روپیه ای (حدود 31 هزار تومان) را داشته باشید.

ماشین: می توانید برای گردش در گوا، ماشینی را کرایه و آن را در اختیار بگیرید. هزینه ها بسته به شرکتی که از آن خدمات دریافت می کنید و نوع ماشین، متفاوت بوده اما طیفی در حدود 1000 تا 4500 روپیه (حدود 60 هزار تا 270 هزار تومان) دارند. همان طور که بالاتر اشاره شد، هزینه بنزین لیتری 60 روپیه (حدود 3500 تومان) می باشد.

قایق: یکی دیگر از ارزان ترین راه ها برای گشت و گذار در اطراف گوا، استفاده از قایق هاست. البته باید بدانید که همه جا نمی توانید از قایق ها استفاده کنید و تنها برخی از مکان ها به قایق مجهزند. برای پرداخت هزینه، پیش از سوار شدن با هم کنار بیایید.

دوچرخه: شاید ندانید اما یکی از رایج ترین وسایل برای جا به جایی در گوا، دوچرخه است. طیف متنوعی از دوچرخه ها در گوا در دسترس قرار دارند و هزینه کرایه آن ها روزانه در حدود 40 تا 100 روپیه (حدود 2500 تا 6000 تومان) می باشد.

در مجموع هزینه های حمل و نقل درون شهری گوا به صورت خلاصه:

کرایه موتور: روزی حدود 200 تا 400 روپیه (حدود 12 هزار تا 24 هزار تومان)

اتوبوس: حدود 8 تا 10 روپیه (حدود 500 تا 600 تومان)

تور یک روزه اتوبوس هاپ آن هاپ آف: 300 روپیه (حدود 18 هزار تومان)

تاکسی: از 100 روپیه به بالا (بالای 6 هزار تومان)

ماشین: در حدود 1000 تا 4500 روپیه (حدود 60 هزار تا 270 هزار تومان)

دوچرخه: حدود 40 تا 100 روپیه (حدود 2500 تا 6000 تومان)

بنزین: لیتری 60 تا 80 روپیه (حدود 3500 تا 4500 تومان)

2- هزینه های اقامت در گوا

در ایالت زیبای گوا، اقامتگاه های مختلفی به چشم می خورد که هر یک بسته به امکانات و خدمات، هزینه های متفاوتی دارند.

هتل ها: طیفی از بهترین هتل های لوکس و 5 ستاره تا هتل های ارزان و دو ستاره در گوا وجود دارد که در زیر میانگین قیمت هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های 2 ستاره: حدود 1000-6000 روپیه، حدود 60 هزار تا 360 هزار تومان

هتل های 3 ستاره: حدود 1300-10,000 روپیه، حدود 80 هزار تا 600 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: حدود 2000-12,000 روپیه، حدود 120 هزار تا 720 هزار تومان

هتل های 5 ستاره: حدود 5000 تا 50,000 روپیه، حدود 300 هزار تومان تا 3 میلیون تومان

آپارتمان: هزینه ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. بیش از 600 آپارتمان مختلف در ایالت کوچک گوا وجود دارد که از اقامتگاه هایی لوکس تا جایی مناسب برای خواب، متفاوت اند.

هزینه آپارتمان های گوا از شبی 1000-7000 روپیه (حدود 60 هزار تا 420 هزار تومان) متفاوت است.

هاستل و مهمان خانه: نزدیک 200 هاستل و مهمانخانه در گوا به چشم می خورد که امکان اقامتی ارزان را برای شما رقم می زنند و هزینه آن ها بین 220 تا 6500 روپیه (حدود 13 هزار تا 390 هزار تومان) متفاوت است.

3- هزینه های خورد و خوراک در گوا

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در گوا پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود 120-250 روپیه یا حدود 7 هزار تا 15 هزار تومان

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط قیمت: حدود 250-500 روپیه یا حدود 15 هزار تا 30 هزار تومان

رستوران های گران قیمت گوا: از 500 روپیه به بالا؛ بالای 30 هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 250-400 درهم یا حدود 15-25 هزار تومان

وعده ها و میان وعده های غذایی در طی سفر از جمله نکات مهم و قابل توجهی اند که نباید از آن ها غفلت کرد. اگر نخواهید در هتل اقامت کنید، لازم است تا از هزینه محصولات و محل تهیه آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

خوراکی های لازم:

نان (500 گرمی): 27 روپیه (حدود 1500 تومان)

شیر: هر لیتر 44 روپیه (حدود 2500 تومان)

برنج سفید (کیلویی): حدود 51 روپیه (حدود 3000 تومان)

تخم مرغ 12 عددی : حدود 61 روپیه (حدود 3500 تومان)

یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 30 روپیه (حدود 2000 تومان)

میوه و سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: حدود 30 روپیه (حدود 2000 تومان)

پیاز: حدود 23 روپیه (حدود 1500 تومان)

سیب زمینی: حدود 23 روپیه (حدود 1500 تومان)

کاهو: حدود 35 روپیه (حدود 2000 تومان)

سیب: حدود 150 روپیه (حدود 9000 تومان)

موز: حدود 50 روپیه (حدود 3000 تومان)

پرتقال: حدود 76 روپیه (حدود 4500 تومان)

4- هزینه های تفریح در گوا

یکی از جذاب ترین مواردی که در سفرها برای شما هزینه بر می دارد، تفریحات و تورهای گشت و گذار در مقصد می باشد. با توجه به طبیعت زیبای گوا، بیش ترین و محبوب ترین تورها، مربوط به گشت و گذار در سواحل، طبیعت گردی و تفریحات آبی می شود. در ادامه هزینه تورها، و تفریحات و ورودی جاذبه های گوا را برای شما آورده ایم:

تورها:

1) تور بازدید از آبشار دودهساگار: از 1600 روپیه به بالا (از 100 هزار تومان به بالا)

2) تورهای غواصی: از 2500 روپیه به بالا (از 150 هزار تومان به بالا)

3) تورهای قایق سواری: از 1500 روپیه به بالا (از 90 هزار تومان به بالا)

4) تور بازدید از دلفین ها: از 500 روپیه به بالا (از 30 هزار تومان به بالا)

5) تور بازدید از تمساح ها: از 2000 روپیه به بالا (از 120 هزار تومان به بالا)

6) تور تفریحات و ورزش های آبی: از 1800 روپیه به بالا (از 100 هزار تومان به بالا)

7) تور رفتینگ (تابستانه): از 2000 روپیه به بالا (از 120 هزار تومان به بالا)

9) تور بازدید از مزارع کشت ادویه: از 1200 روپیه به بالا (از 70 هزار تومان به بالا)

10) تور بالون سواری: از 10,000 روپیه به بالا (از 600 هزار تومان به بالا)

دیدنی ها:

1) قلعه آگوادا: رایگان

2) موزه هنرهای مسیحی: 5 روپیه (حدود 300 تومان)

3) مقبره فرانسیس شاویر: رایگان

4) موزه نیروی هوایی: 20 روپیه (حدود 1200 تومان)

5) موزه اجداد گوا: از 20 تا 50 درهم (حدود 1200 تا 3000 تومان)

5- هزینه های سوغاتی و پوشاک در گوا

ایالت گوا نیز مانند هر نقطه دیگری از دنیا، سوغات مخصوص به خود را دارد. در حین سفر به این ایالت بهشتی، تهیه ادویه های پر رنگ و بو و منحصر به فرد هندی را از دست ندهید. همچنین جعبه های چوبی و صنایع دستی محلی، از سوغاتی های جالب توجه این شهرها می باشند.

معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه مشخصی را ارائه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند. برای آن که بتوانید در خرید سوغاتی خود در بازارهای محلی پیروز تر عمل کنید

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در گوا در اغلب موارد بسیار ارزان تر از تهران می باشد و تفاوتی 20 تا 50 درصدی دارد.

هزینه یک شلوار جین برند در گوا حدود 2400 روپیه یا حدود 144 هزار تومان

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 2150 روپیه یا حدود 130 هزار تومان

یک جفت کفش نایک حدود 3400 روپیه یا حدود 200 هزار تومان

یک جفت کفش چرم مردانه حدود 2500 روپیه یا حدود 150 هزار تومان

6- هزینه سرویس موبایل در هند

نرخ مکالمه موبایل در کشور هند به نسبت ایران حدود 37 درصد کم تر است و هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه هندی در حدود 0.93 روپیه یا حدود 55 تومان می باشد. بنابراین به صرفه است که در طی اقامت خود در هند، از سیمکارت های این کشور استفاده کنید. به طور کلی در کشور هند 10 اپراتور تلفن همراه وجود دارد که در این میان سیمکارت های اپراتورهای وودافون، ایرتل و آیدیا بهترین گزینه ها هستند. البته هر یکی از این اپراتورها در مناطق مشخصی از کشور هند، آنتن دهی و خدمات بهتری ارائه می دهند.

به طور مثال برای سفر به گوا، انتخاب و خرید سیمکارت های وودافون و ایرتل توصیه می شوند. اگر سیمکارت را تنها برای برقراری تماس های تلفنی و ارسال پیامک خریداری می کنید، ایرتل گزینه مناسبی خواهد بود؛ اما شبکه اینترنت موبایلی این سیم کارت چندان تعریفی ندارد. در رابطه با وودافون قضیه کمی فرق دارد و می توانید انتظار خدمات بهتری را در زمینه اینترنت همراه داشته باشید .

همچنین می توانید سیمکارت های توریستی و مسافرتی را خریداری کنید که اغلب اعتباری 3 ماهه دارند. با آن که سیمکارت ها و نرخ تماس موبایلی در هند بسیار ارزان هستند، اما خرید سیمکارت خود چالشی بزرگ محسوب می شود. این سیمکارت ها در فرودگاه های بین المللی هند به فروش می رسند و البته برای تهیه آن ها باید مدارکی را به همراه داشته باشید. همچنین می توانید برای خرید سیمکارت به فروشگاه های موبایل فروشی مرکز گوا و یا مراکز خرید بزرگ بروید.

مدارک لازم برای خرید سیمکارت هندی

  • 2 عکس رنگی
  • پاسپورت فتوکپی از صفحه اول پاسپورت و به همراه داشتن پاسپورت
  • فتوکپی از ویزا هند و به همراه داشتن اصل ویزا
  • فتوکپی از مدرکی برای نشان دادن محل زندگی خود
  • مدرکی از محل اقامت خود در هند

با همه این ها اگر ترجیح می دهید از سیمکارت ایرانی خود استفاده کنید، لازم است از نرخ رومینگ این سیمکارت ها اطلاع داشته باشید.

++ هزینه ها برای هر یک دقیقه و به تومان می باشند.

نوع ارتباطهمراه اول با RELIANCE, MTNL AIRCEL, BSNL, VODAFONE, SPICE, AIRTELهمراه اول

با Ta Ta DOCOMO

ایرانسل با Airtel,Vodafone,Loop
مکالمه داخلی4,8003,00010,000
مکالمه با ایران12,7003,00010,000
دریافت مکالمه5,8002,0004,000
ارسال پیامک2,0001,0002,000
اینترنت (هر مگابایت)31,7001,00044,032

امنیت در گوا

باید بدانید که کشور هند از لحاظ شاخص های دنیای صلح و امنیت در رده 141 دنیا قرار گرفته و بنابراین از کشور ما ایران جایگاه پایین تری دارد. البته هند در این رده بندی از کشورهایی چون مصر، ترکیه، لبنان، روسیه و اوکراین شرایط بهتری دارد و بالاتر می باشد.

از سویی وقتی در نگاهی جزئی تر، امنیت گوا را در آمار و ارقام جستجو می کنیم، خواهیم دید که این ایالت از دیگر شهرهای معروف مانند بمبئی شرایط خیلی بهتری داشته و امنیت بالاتری دارد و حتی در مواردی می توان امنیتش را با کلانشهر تهران مقایسه کرد. با همه این ها برای آن که سفری ایمن به گوا داشته باشید، خواندن نکات ایمنی زیر ضروری به نظر می رسد:

1- گه گاهی در میان اخبار روزمره گوا، خبر ربودن و خوراندن دارو به افرادی بی گناه به چشم می خورد. به این منظور برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند، فارغ از آن که خانم هستید یا آقا، از پیاده روی تنهایی در شب ها، خیابان های تاریک، محل های خلوت بپرهیزید و از قبول خوراکی و نوشیدنی از آدم های غریه جدا خودداری کنید.

2- در صورتی که در هتل، مهمانخانه و به صورت کلی محل اقامت خود گاوصندوق و یا کمدهای قفل دار می بینید، حتما از آن ها استفاده کنید و اشیاء ارزشمند خود را مانند پول، دوربین، لپتاپ، پاسپورت و … را در محل اقامت رها نکنید.

3- در صورتی که در طی سفر و گشت و گذار در گوا، وسایلی از شما دزدیده شد، حتما به پلیس محلی مراجعه کرده و درباره آن پیگیری نمایید. اغلب پلیس های محلی خوش برخورد و کار راه انداز هستند، اما سیستم کند و ناکارآمد اداری این کشور ممکن است شما را سردرگم و کلافه کند. بنابراین توصیه می شود خونسردی خود را حفظ کنید و به دنبال کارهای خود باشید. در صورتی که احساس کردید پلیس محلی از پیش بردن کارهای شما خودداری و یا کارشکنی می کند، از معاونت شرکت توسعه توریستی گوا در شهر پانجی، درخواست کمک نمایید.

4- در هنگام خواب و استراحت، درها و پنجره های محل اقامت خود را قفل کنید و در را به روی افرادی که نمی شناسید، باز نکنید.

5- شب هنگام، برای پیاده روی و گشت و گذار در شهر، حتی اگر راه شما دورتر می شود، از خیابان های شلوغ و روشن استفاده کنید. تا حد امکان نیز سعی کنید از تاکسی ها و ریکشا ها استفاده نمایید.

بهترین فصل سفر به گوا

گوا که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، اقلیمی گرمسیری دارد و بنابراین در این ایالت هندی، عملا خبری از زمستان های سرد و یخبندان های طولانی نمی باشد. در مجموع با آب و هوایی که در شهرهای گوا به چشم می خورد، سه فصل را برای گوا در نظر می گیرند:

تابستان های گوا: این فصل از حدود نیمه ماه مارس (اوایل فروردین) آغاز شده و تا ماه ژوئن (خرداد) ادامه دارد. در این بازه زمانی، آب و هوایی بسیار گرم و شرجی در گوا به چشم می خورد که در ماه اردیبهشت شدت می گیرد و برای سفر توصیه نمی شود. البته از آن جا که در این بازه، مسافران بسیار کمی به گوا می فرایند، هزینه های اقامت و تفریحات و … بسیار پایین خواهند آمد.

فصل موسمی گوا: ماه های جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) درست زمانی است که بارش باران های موسمی شدت می گیرند و همچنان مسافران کمتری عزم سفر به گوا می کنند. البته باید بدانید در ماه آخر فصل موسمی، یعنی در حدود مهر، شدت بارش ها کم تر شده؛ اما باران های گاه و بی گاه هنوز هم مردم را غافلگیر می کند. اگر در این زمان به گوا سفر کردید، بازدید از آبشار دودهساگار را از قلم نیندازید. چرا که در باشکوه ترین و خروشان ترین حالت خود واقع شده است.

زمستان گوا: از نوامبر تا فوریه، (آبان تا اوایل اسفند) بارش باران های موسمی به سر رسیده، دیگر از گرما و رطوبت نخستین ماه های سال خبری نیست و هوا خنکای دلپذیری دارد. دمای هوا در طی روزهای زمستانی گوا نهایتا بین 20 تا 22 درجه سانتیگراد می رسید.

بنابراین بهترین فصل سفر به گوا، در طی فصول زمستانی، یعنی از آبان تا اوایل اسفند می باشد.

کاربران گرامی امیدواریم مقاله هزینه سفر به گوا مورد پسند شما کاربران قرار گرفته باشد . اگر سوالاتی در باره مقاله هزینه سفر به گوا دارید می توانید از بخش نظرات آن را مطرح کنید

منبع هزینه سفر به گوا : karnaval.ir محقق مقاله هزینه سفر به گوا : زینب شیرازی

کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1263

به "هزینه سفر به گوا چقدر است ؟ بهشت هندوستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه سفر به گوا چقدر است ؟ بهشت هندوستان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به گوا چقدر است ؟ بهشت هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید