آکواریوم اوزاکا، دومین آکواریوم عظیم ژاپن، عکس

به گزارش تور چین ارزان، یکی از نماهایی که در طی گردش قایقی دور بندر اوزاکا به راحتی شناسایی می گردد، ساختمان عظیم و مدرنی شبیه به یک اسباب بازی ساخته شده از لگو است. شاید به نظر نرسد، اما این ساختمان در بندر تمپوزان، در واقع دومین آکواریوم عظیم ژاپن به تعداد می رود. در زبان ژاپنی این آکواریوم را کایوکان می نامند.

آکواریوم اوزاکا، دومین آکواریوم عظیم ژاپن، عکس

آکواریوم کایوکان با بیش از 15 تانکر با 400 گونه جانور دریایی، در سال 1990 ساخته شد. یکی از حقایقی که این آکواریوم بر آن تأکید دارد آن است که در اقیانوس آرام، هر منطقه ای که فعالیت آتش فشانی بیشتری دارد، تنوع زیستی غنی تری هم در آن به چشم می خورد.

دیدنی های کایوکان

در اینجا قبل از هر چیزی با محل عکاسی آرواره کوسه روبه رو می شوید که با ثبت عکسی جالب در آن می توانید خاطره بازدیدتان را ماندگار کنید. به اسم خوشامدگویی به بازدیدنمایندگان، راستا تیوب مانندی برای ورودی طراحی شده که یک آکواریوم پر از ماهی های رنگارنگ است. دروازه آبی مقدمه مجذوب کنندهی برای این دنیای اسرار آمیز و زیبا خواهد بود. بخش های بعدی نمایشگاه گونه های مختلف را بر اساس مکان معرفی می نمایند. به طور کل 19 قسمت برای بازدید وجود دارد و بعضی از تانکرها هم برای نمایشگاه های فصلی استفاده می شوند. تانکر اقیانوس آرام بزرگ ترین قسمت بوده و وسیع ترین گونه های جانوری را به نمایش می گذارد. یک کوسه نهنگی -بزرگ ترین ماهی جهان- در این بخش آکواریوم وجود دارد و ماهی های مجذوب کننده دیگری مانند کوسه سر چکشی و سفره ماهی های بزرگ هم در آن دیده می شوند.

کلمه آکواریوم شاید به نظر دریایی بیاید اما کایوکان حیوانات خشکی را هم نگهداری می نماید. برای مثال بخش جنگلی ژاپن، خانه حیواناتی مانند سمور دریایی پنجه کوچک بوده یا در جنگل های بارانی اکوادور موجودی به نام کاپیبارای را خواهید دید. شاید جادویی ترین بخش کایوکان عروس دریایی های شناور در مجموعه عروس های دریایی باشد که گونه های متعددی از این جانور دریایی را به نمایش می گذارد. در کایوکان قسمت هایی در نظر گرفته شده که در آن می توانید با جانوران مستقیماً در تماس باشید. برای مثال در بخش شمالگان، مالدیو یا فالکلند می توانید کوسه های کوچک یا موجوداتی دیگر را لمس کنید. این تجربه چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت! ساعات بازدید از آکواریوم اوزاکا از 10 صبح تا 8 شب بوده و هزینه ورودی آن بر اساس سن افراد از 600 ین تا 2300 ین متفاوت خواهد بود.

چرا باید آکواریوم اوزاکا را ببینیم؟

  • اینجا یکی از مکان های ایده آل برای گذران زمان در کنار کل خانواده است. بچه ها و بزرگسالان به یک مقدار از زیبایی و شکوه جانوران کایوکان شگفت زد خواهند شد.
  • بسیاری از جانورانی که در نمایشگاه های آکواریوم اوزاکا وجود دارند از انستیتو تحقیقات بیولوژیکی مرکز ایبوری (Iburi) می آیند. اگر هر کدام از جانوران توجه شما را به خود جلب کرد می توانید از آخرین تحقیقات و مطالعاتی که درباره آن اجرا شده با خبر شوید!
  • آکواریوم اوزاکا به خاطر نحوه نمایش دادن جانورانش به صورتی خلاقانه معروفیت دارد. جانوران در تانکرهایی بزرگ نگهداری می شوند که به خوبی شبیه به زیستگاه اصلی آن ها درست شده است.
  • جاذبه اصلی آکواریوم بزرگ کایوکان، تانکر بزرگ اقیانوس آرام، بزرگ ترین اقیانوس کره زمین خواهد بود. این قسمت و سایر بخش ها 30000 جانور دریایی شامل سمور، شیر دریایی، پنگوئن ها و ماهی های بزرگ را به نمایش می گذارند.
  • در زمان غذا دادن به جانوران، تورهایی راهنمایی شده برای توضیح بیولوژی زندگی دریایی گونه های مختلف برگزار می گردد. شما می توانید حیوانات را در حال غذا خوردن دیدن نموده و حقایق جالبی درباره زندگی آن ها کشف کنید.
منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2044

به "آکواریوم اوزاکا، دومین آکواریوم عظیم ژاپن، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم اوزاکا، دومین آکواریوم عظیم ژاپن، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید